کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

علت درد لگن هنگام نشستن و چگونگی درمان آن

علت درد لگن هنگام نشستن و چگونگی درمان آن

درد در ناحیه لگن یک مشکل شایع است، اغلب اوقات این درد به دلیل کشیدگی و التهاب تاندون‌ها، گرفتگی عضلات به دنبال فعالیت سنگین و بلند کردن جسم سنگین رخ می‌دهد؛ معمولاً درد لگن با درمان‌های حمایتی و مراقبتی رفع می‌شود. در افرادی که دارای درد به شکل بلند مدت یا درد ناگهانی بدون بهبودی در گذشت زمان هستند، ممکن است علل درد بسیار جدی باشد. افراد سالمند دارای بیماری پوکی استخوان یا افراد گروه‌های پرخطر همانند زنان باردار احتمال دارد علت درد لگن هنگام نشستن را تجربه کنند؛ این افراد باید سریعاً به بهترین دکتر متخصص لگن در تهران مراجعه کنند.

 

علت درد لگن هنگام نشستن و چگونگی درمان آن

 

 

درد لگن چیست؟

درد در ناحیه لگن جزو دردناک‌ترین درد‌های سیستم حرکتی بدن است، لگن جزو بزرگ‌ترین مفاصلی است که وزن بدن را تحمل می‌کند و محل اتصال مفصل استخوان ران با استخوان خاصره است.
امروزه اکثر افراد بیشتر ساعت‌های روز خود را به شکل نشسته می‌گذرانند؛ حال شما در نظر بگیرید این وضعیت باعث احساس درد و ناراحتی در شما شود قطعا چنین علامت‌هایی نشانه یک اختلال در ناحیه لگن و ران است.
این درد‌ها معمولاً در ناحیه پایین کمر شروع شده و گاهی اوقات تا ناحیه ران پا نیز امتداد پیدا می‌کند. گاهی اوقات در ناحیه پایین‌تر از ناف نیز این درد احساس می‌شود.
ویژگی‌های این درد شامل ناگهانی بودن و بی‌حسی و احساس تیرکشیدن در ناحیه لگن و افزایش تدریجی درد با گذشت زمان اشاره کرد.
درد لگن ممکن است به دلایل مختلفی احساس شود اما زمانی که با نشستن این درد‌ها شدید شوند، نشان‌دهنده یک مشکل جدی است که باید سریعاً علت درد لگن هنگام نشستن پیگیری شود؛ شخص می‌تواند با مراجعه به کلینیک ما با بهترین متخصصان کشور در زمینه ارتوپد مشاوره داشته باشد و دراسرع وقت علت درد خود را پیدا کرده و به معالجه خود بپردازد.

مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن

  • ♦ مشکلات دنبالچه
    مشکلات دنبالچه می‌تواند به عنوان علت درد لگن هنگام نشستن به شمار رود؛ دنبالچه از سه الی چهار مهره تشکیل شده است و در قسمت انتهایی ستون فقرات قرار گرفته است. دنبالچه ازتاندون‌ها و عضلات مختلفی تشکیل شده است و درهنگام نشستن به ما کمک می‌کند. عموماً کسانی که علت درد لگن آنها هنگام نشستن دنبالچه‌شان باشد، درد ضربان‌دار و شدیدی را احساس می‌کنند.
  • ♦ دررفتگی و شکستگی لگن
    شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها به دلایل مختلفی رخ می‌دهد ولی اکثر دررفتگی‌ها و شکستگی‌ها در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری کمبود تراکم بافت در استخوان‌ها و … رخ می‌دهد؛ افرادی که دارای چنین شکستگی‌ها و دررفتگی‌هایی هستند هنگام نشستن درد شدید‌تری را احساس می‌کنند.
  • ♦ بورسیت لگن
    بورس‌ها بالشتک‌های نرم کوچکی هستند که حاوی ماده ژلاتینی هستند. یکی از وظایف بورس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در قسمت مفصل لگن، کم کردن اصطکاک استخوان‌های کنار یکدیگر را برعهده دارند. عارضه بورسیت لگن از شایع‌ترین علت از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن در زنان است که به دلیل التهاب در بورس‌ها ایجاد می‌شود.
  • ♦ تاندونیت لگن
    تاندون‌های بسیاری اطراف لگن وجود دارد که وظیفه اتصال ماهیچه‌ها به مفاصل را برعهده دارند.
    تاندونیست لگن یا التهاب تاندون اختلالی به علت آسیب‌هایی که در هنگام ورزش یا کار کردن یا حوادث ناگهانی یا به دلیل شرکت در فعالیت‌های شدید رخ می‌دهد، ایجاد می‌شود. این آسیب‌ها که موجب التهاب و پارگی تاندون‌ها می‌شود با درد و تورم لگن همراه است. تاندونیت لگن را زمانی می‌توان جزوی از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن به شمار آورد که فشار زیادی به تاندون‌های مفصل لگن وارد بشود.
  • ♦ سیاتیک
    عصب سیاتیک طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین رگ عصبی بدن انسان است. این عصب از کمر و پشت لگن و پاها تا کف پا کشیده شده است؛ زمانی که محرکی عصب سیاتیک را تحریک یا فشرده کند می‌تواند موجب ایجاد درد از خفیف تا بسیار دردناک شود. درد سیاتیک می‌تواند در کمر شروع شده تا پاها و پشت ناحیه لگن رانیز درگیر کند؛ در واقع درد عصب سیاتیک را می‌توان جزوی از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن به شمار آورد.
  • ♦ آرتروز کمر
    آرتروز (استئوآرتریت) کمر یکی از شایع‌ترین علت درد لگن هنگام نشستن است؛ در این نوع آرتروز که نوعی آرتروز فرسایشی است و با افزایش سن در افراد فرسایش مهره‌ها بیشتر می‌شود. در آرتروز کمر به دلیل اینکه غضروف مفاصل از بین می‌رود اصطکاک بین استخوان‌ها بیشتر می‌شود. آرتروز کمر موجب ایجاد درد، خشکی مفاصل و ناتوانی در حرکت می‌شود؛ درد لگن را می‌توان در بیماران دارای آرتروز کمری، کشاله ران، باسن و در قسمت داخلی زانو یا ران مشاهده کرد.
  • ♦ تنگ و باریک شدن مجرای نخاع کمری
    این عارضه هنگامی ایجاد می‌شود که مجرای نخاع و مجرای عصبی در قسمت کمر تنگ شده و به نخاع و ریشه‌های عصب فشار وارد می‌کند. این بیماری با افزایش سن یا به شکل مادرزادی در افراد ایجاد می‌شود. احساس درد در ناحیه لگن و کمر از جمله علائم این بیماری است.
  • ♦ التهاب مفاصل ستون فقرات
    التهاب مفاصل انواع گوناگونی دارد، از دلایل ایجاد عارضه التهاب مفاصل می‌توان به اختلال در سیستم ایمنی، وارد شدن ضربه شدید به مفصل، نفوذ عامل عفونی اشاره کرد. این بیماری اغلب ستون فقرات و لگن را درگیر می‌کند. این عارضه در مردان بیشتر شایع است. این بیماری موجب التهاب و سفتی ستون فقرات و لگن، خشکی لگن و ستون فقرات، تورم لگن و کشاله ران و درد شدید تظاهر یافته و … می‌شود. این عارضه معمولاً به شکل قرینه هر دوی این مفاصل را به خود درگیر می‌کند؛ این عارضه با دردی که در ناحیه لگن ایجاد می‌کند عضوی از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن به شمار می‌رود.
  • ♦ متاستاز سلول‌های سرطانی ستون فقرات
    متاستاز ستون فقرات از موارد شایع متاستاز است، این عارضه می‌تواند درمان سرطان را در افراد بسیار مشکل کند و موجب درگیری قسمت‌های مختلف بدن ‌شود؛ متاستاز ستون فقرات، مهره‌هایی از ستون فقرات که حاوی سرطانی هستند که در ناحیه دیگری از بدن ایجاد شده‌اند. از شایع‌ترین نشانه این عارضه می‌توان به درد در ناحیه کمر و لگن اشاره کرد.
  • ♦ جا‌به‌جایی‌ مهره‌ها
    افزایش سن یا میکروتروما تکراری موجب لیزخوردگی یا جابه‌جایی یک مهره برروی دیگری و خارج شدن از موقعیت طبیعی خود می‌شود. این بیماری می‌تواند بدون نشانه یا همراه با درد و نشانه‌های عصبی باشد. این عارضه می‌تواند موجب دررفتگی دیسک، ایجاد مشکلاتی در ماهیچه و مفاصل، احساس درد در ناحیه لگن و کمر و پا شود. علت این درد با علت درد سیاتیک مشابه هستند وعلت هردو، آسیب‌ عصبی است.
  • ♦ عفونت‌های ادراری
    یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که مردان و زنان به آن درگیر هستند، عفونت ادراری است. این عفونت به دلیل رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها و گاهی ویروس‌ها ایجاد می‌شود. از نشانه‌های این عارضه می‌توان به درد پهلو و شکم و لگن، تکرر ادرار، سوزش هنگام ادرار، وجود خون در ادرار و … اشاره کرد.
  • ♦ عفونت لگن زنان
    با ورود یک نوع باکتری از طریق دستگاه تناسلی زنان، این باکتری به ناحیه لگن و شکم رفته و موجب تورم و درد و التهاب در این نواحی می‌شود. انتقال این عارضه با رابطه جنسی محافظت نشده و وجو باکتری کلامیدیا در فرد و… صورت می‌گیرد. این بیماری می‌تواند موجب ایجاد بارداری خارج از رحم و سقط جنین در زنان باردار شود؛ زنان بارداری که دارای هر نشانه‌ای از این بیماری هستند باید دراسرع وقت به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.
  • ♦ کیست تخمدان
    عارضه کیست تخمدان در واقع به دلیل ایجاد کیسه‌هایی پر از مایع در رحم، درون تخمدان یا روی تخمدان است. انواع کیست‌های تخمدانی به ویژه کیست‌های شکلاتی، ساده و فانکشنال می‌تواند موجب نفخ، فشار به ناحیه لگن، درد لگن و در برخی موارد هم منجر به سوزش می‌شود. در واقع کیست تخمدان می‌تواند خود علت درد لگن هنگام نشستن در خانم‌ها به شمار رود.
  • ♦ تورشن تخمدان و بیضه
    تورشن تخمدان در زنان و تورشن بیضه در مردان به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این عارضه معمولاً به شکل ناگهانی است و به دنبال پیچ خوردن تخمدان و بیضه به دور بافت‌های اطراف خود است. این عارضه اگر سریعاً و به درستی درمان نشود می‌تواند موجب از بین رفتن تخمدان پیچ خورده در خانم و بیضه پیچ خورده آقا شود.
  • ♦ سرطان تخمدان در زنان
    یکی از علت‌های درد لگن هنگام نشستن روی زمین در زنان، سرطان تخمدان است. سرطان تخمدان در زنان جوان انواع گوناگونی دارد. این عارضه سلول‌های طبیعی در بدن را به سلول‌های غیر طبیعی تبدیل می‌کند؛ در گذر زمان با حمله یا گسترش سلول‌های غیرطبیعی به دیگر بافت‌های بدن و طی افزایش تعداد و رشد این سلول‌های تغییر یافته، تومور یا سرطان تخمدان در افراد ایجاد می‌شود. این عارضه می‎‌تواند موجب درد لگن، شکم و نفخ و … شود.
  • ♦ سرطان بیضه در مردان
    این عارضه معمولاً به دلیل عدم نزول بیضه و قرار گرفتن بیضه به مدت طولانی در محیط گرم ایجاد می‌شود. سرطان بیضه معمولا در دوره جوانی و میانسالی است. سرطان بیضه در مردان جوان انواع گوناگونی دارد. ازجمله علائم این بیماری بزرگی غیر عادی بیضه و احساس سنگینی در بیضه و درد لگن در هنمگام نشستن است. سرطان بیضه در مردان را می‌توان جزوی از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن دانست.
  • ♦ نکروز آواسکولار سراستخوان ران
    این عارضه به دلیل مختل شدن روند خونرسانی به سر استخوان ران ایجاد می‌شود، عدم خون‌رسانی به سلول‌های استخوانی موجب مرگ این سلول‌ها می‌شود. این عارضه دارای عوارضی بسیار است، احساس درد و سفتی در استخوان، کاهش توانایی حرکتی، احساس درد لگن هنگام نشستن روی زمین بخشی از عوارض این عارضه است.
  • ♦ پوکی استخوان
    این عارضه معمولاً در افراد مسن و زنان ایجاد می‌شود. این عارضه به خودی خود باعث ایجاد درد نمی‌شود اما به دلیل کاهش تراکم و استحکام استخوان احتمال شکستگی با یک ضربه یا فشار سطحی را در افراد مبتلا بیشتر می‌کند. شکستگی لگن افراد مسن دارای پوکی استخوان بسیار دردناک و پرعارضه است. بیماری پوکی استخوان با عوارضی که به دنبال دارد جزوی از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن است.
  • ♦ اختلال پیش از قاعدگی
    برای خانم‌ها در دوران پریودی و همچنین در دوران قبل از قاعدگی اختلالاتی همچون درد در قسمت لگن و تحتانی پشت، انقباضات شکمی، حساسیت پستان‌ها و تغییرات خلقی و … می‌تواند به وجود آید؛ دلیل اصلی این اختلالات تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها در این دوران است؛ ولی همچنین می‌توان آن را جزو مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن در زنان دانست.
  • ♦ سندروم روده ‌یا IBS
    این بیماری که موجب درد و مشکلاتی مانند یبوست، نفخ، اسهال و در بعضی مواقع درد لگن هنگام نشستن می‌شود. این عارضه موجب درد به شکل ناگهانی می‌شود ولی اغلب مواقع پس از دفع مدفوع به مرور از بین می‌رود؛ سندروم روده تحریک‌پذیر یا IBS را می‌توان جزوی از مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن به شمار آورد.
  • ♦ اندومتریوز
    نوعی اختلال است که موجب رشد بافت دیواره رحم در محل نادرست می‌شود که می‌تواند باعث درد در ناحیه لگن بشود که معمولاً خانم‌ها آن را درد استخوان لگن فرض می‌کنند. در زمان قاعدگی این بافت‌های خارج از رحم به تغییرات هورمونی واکنش نشان داده و موجب خونریزی و ورم لگن و درد در ناحیه لگن می‌شوند. اندومتریوز در خانم‌ها را می‌توان جزو مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن به شمار آورد.
  • ♦ داروهای کورتونی
    استفاده خودسرانه داروهای کورتونی و تزریق آنها می‌تواند به عنوان علت درد لگن هنگام نشستن به شمار رود؛ این داروها معمولاً توسط پزشک برای رفع التهاب و آسیب‌های عضلانی و آسیب‌های اسکلتی و… تجویز می‌شود اما مصرف خودسرانه آن عوارض ناخوشایندی مانند درد لگن به همراه خواهند داشت.
  • ♦ فتق
    انواع فتق‌ها به ویژه فتق مغبنی و فتق کشاله ران در زنان باردار به‌دلیل افزایش فشار وارد شده به دیواره شکمی می‌تواند موجب درد لگن هنگام نشستن روی زمین شود؛ عارضه فتق باعث ایجاد احساس درد در ناحیه ران و لگن نیز می‌‌شود.
  • ♦ بارداری
    گاهی درد‌ لگن هنگام نشستن روی زمین در زنان جزوی از روند بارداری آنهاست؛ اگر درد با گذر زمان و استراحت شدیدتر شود یا همراه با خونابه، ترشحات غیر ارادی، خونریزی واژن یا لکه‌بینی باشد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ اگر خانم باردار دارای علائم تب و لرز، ضعف و بی‌حالی، کاهش اشتها و حالت تهوع و استفراغ و غش کردن باشد، می‌تواند نشانه سقط جنین‌ و بادراری خارج‌از رحم و … باشد.

در صورت وجود این علائم در زنان باید سریعاً به اورژانس مجهز به متخصص زنان و زایمان مراجعه کند.

تشخیص علت درد لگن هنگام نشستن

برای تشخیص علت دردها و بیماری‌های لگن باید به متخصص و جراح ارتوپد مراجعه کرد زیرا درد لگن می‌تواند به علت‌های گوناگونی رخ بدهد؛ گاهی مواقع علت درد لگن به ویژه در خانم‌ها به دلیل عفونت‌ها و بیماری‌های زنانه است که در چنین مواردی باید شخص برای پیگیری علت درد خود به متخصص زنان مراجعه کند.

علائم و نشانه‌های درد استخوان لگن و باسن

بسته به نوع بیماری که باعث درد استخوان لگن و باسن شده است، ممکن است در نواحی زیر احساس درد حس شود:

  • ♦ ران‌ها
  • ♦ درون مفصل ران
  • ♦ کشاله ران
  • ♦ خارج از مفصل ران
  • ♦ باسن

گاهی درد ایجاد شده در کمر یا کشاله ران می‌تواند ناحیه لگن را نیز درگیر کند و باعث ایجاد درد لگن هنگام نشستن روی زمین شود. گاهی درد با انجام فعالیت شدیدتر می‌شود یا در کنار درد، توانایی حرکتی نیز کاهش می‌یابد.

روش‌های درمانی درد لگن هنگام نشستن

برای درمان درد لگن هنگام نشستن روی زمین باید به علت آن مراجعه کرد؛ شخصی که به علت شکستگی لگن به درد لگن دچار می‌شود روش درمانی متفاوتی دارد با شخصی که به دلیل آرتروز به درد لگن دچار شده است. به طور کلی علت درد لگن هنگام نشستن گوناگون است ولی می‌توان به روش‌های مختلف از جمله طب فیزیکی، توانبخشی و ورزش درمانی آن را تسکین داد؛ در بیشتر مواقع درد استخوان لگن نیاز به جراحی ندارد زیرا این‌گونه درد نشانه خفیف بودن بیماری لگنی است و در صورت افزایش شدت بیماری ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.
روش‌های درمانی درد لگن هنگام نشستن روی زمین شامل:

درمان‌های خانگی

از روش‌های درمان خانگی درد لگن هنگام نشستن روی زمین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ♦ استفاده از کمپرس یخ
  • ♦ جلوگیری از نشستن‌های طولانی مدت
  • ♦ جلوگیری از انجام دادن فعالیت‌های سنگین

فیزیوتراپی

به مجموعه‌ای از فعالیت‌های فیزیکی که یک بیمار دارای آسیب را به وضعیت عادی برمی‌گرداند فیزیوتراپی می‌گویند؛ از فیزیوتراپی می‌توان برای از بین بردن یا کاهش درد باسن، کنترل تورم، بهبود دامنه حرکت، تقویت عضلات پشتیبان و بهبود روند خون‌رسانی به مفصل ران استفاده شود؛ همچنین فیزیوتراپی را می‌توان به عنوان یک روش درمانی برای درد لگن هنگام نشستن روی زمین به شمار آورد.

اوزون‌تراپی

از روش اوزون‌تراپی برای درمان درد لگن هنگام نشستن روی زمین می‌توان استفاده کرد؛ زیرا ازون گازی بی‌رنگ است و با تأثیری که در اکسیژن دارد موجب بهبود و تسکین درد می‌شود.

تزریق پلاسما

یکی از نوین‌ترین روش‌های درمانی برای کاهش التهاب و بهبود درد لگن هنگام نشستن روی زمین است؛ تزریق پلاسمای غنی شده خون است که به بیمار تزریق شده و موجب بهبود عمده بیماران دارای درد لگن به شکل مزمن می‌شود.

طب سوزنی

علت درد لگن هنگام نشستن روی زمین چیست؟ این بیماری دلایل متعدد و روش‌های درمانی متعددی نیز دارد که یکی از روش‌های درمانی آن طب سوزنی است؛ در طب سوزنی، سوزن‌های بسیار نازکی در نقاط مختلف مفاصل ران و لگن وارد می‌شود و موجب درمان درد ناشی از نقاط ماشه‌ای می‌شود.
طب سوزنی روش درمانی است که از چین به کل جهان انتشار یافته است؛ چینی‌ها معتقدند با این روش می‌توان تعادلی بین انرژی‌های مثبت و منفی در بدن ایجاد ایجاد کرد که موجب درمان درد بشود؛ پزشکان امروزی بر این باورند که این روش درمانی نقاط فشار را تحریک کرده و در نتیجه اندروفین‌های تسکین‌دهنده را آزاد می‌کند؛ به هر صورت می‌توان طب سوزنی را روشی برای درمان درد لگن هنگام نشستن روی زمین استفاده کرد.

ویتامین‌ها

یکی از روش‌های درمانی درد لگن هنگام نشستن روی زمین استفاده از ویتامین‌ها می‌تواند باشد به ویژه مصرف ویتامین‌ها در تسکین دردهای مرتبط با آرتریت روماتوئید مفصل ران مؤثر باشد؛ در این بیماری که موجب تخریب بافت در مفاصل می‌شود، ویتامین‌ها موجب افزایش ایمنی بدن و کاهش سرعت تخریب غضروف می‌شود.

اصلاح سبک زندگی

علت درد لگن هنگام نشستن روی زمین متعدد است ولی می‌توان با اصلاح سبک زندگی خود کمک شایانی برای بهبودی آن کرد؛ اگر بیماری دارای اضافه وزن باشد بهتر است با روش‌های اصولی آن را کاهش دهد زیرا که کاهش وزن موجب کاهش فشار اضافی که بر روی استخوان و عضلات لگن وجود دارد می‌شود؛ اگر فردی در شرایط‌های استرس‌زایی قرار دارد باید سعی کند خود را آرام کند زیرا هیچ چیز به اندازه استرس نمی‌تواند برای بدن و به ویژه عضلات لگن انسان مضر باشد.

تزریق کورتیزون

کورتیزون رایج‌ترین تزریق برای کاهش التهاب لگن و کاهش درد لگن هنگام نشستن روی زمین است. کورتیزون نوعی استروئید است که دارای اثرات ضد التهابی قوی است؛ تزریق‌های متعدد کورتیزون ممکن است موجب نرمی غضروف و وخیم شدن مشکل شود به همین علت اکثر پزشکان سعی می‌کنند از تجویز تزریق کورتیزون بیش از سه بار در سال خودداری کنند.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی را می‌توان جزو یکی از روش‌های درمانی علت درد لگن هنگام نشستن دانست. طی ماساژ گردش خون در بدن افزایش پیدا می‌کند و اغلب پس از تمرینات ورزشی برای جلوگیری از گرفتگی بدن نیز استفاده می‌شود؛ همچنین می‌توان با ماساژ خون و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به عضلات رسانده و مواد زائد را از بین برد. ماساژ برای افراد دارای آرتروز لگنی می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا ماساژ موجب افزایش گردش خون در ناحیه دردناک، رساندن مواد مغذی ضروری به عضلات و مفاصل، کاهش التهاب آن شود.

دارودرمانی

بیمارانی که دارای درد لگن و باسن هستند و احتیاجی به جراحی ندارند، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی شامل داروهای بدون تجویزی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن است. این داروها می‌توانند التهاب و درد را در بیماران تسکین دهند؛ ولی این داروها موجب تسکین کوتاه مدت درد شوند؛ برای کامل شدن روند درمانی باید سه یا چهار روز داروها به شکل ثابت مصرف شوند. برای تهیه داروهای ضد التهابی که نیاز به تجویز دارند، بیمار می‌تواند با مراجعه به پزشک این داروها را با صلاح دید و روش مصرفی ذکر شده توسط پزشک دریافت کند.

جراحی

در برخی موارد مانند شکستگی لگن برای رفع درد لگن و باسن نیاز به جراحی است؛ زمانی که علت درد لگن هنگام نشستن استئوآرتریت است با وخیم شدن آن و ناموفق بودن روش‌های درمانی دیگر، روش جراحی به بیمار برای تسکین درد خود پیشنهاد می‌شود. در نهایت از روشی به نام آرتروسکوپی نیز می‌توان برای ترمیم پارگی لابروم لگن استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اصلی‌ترین مجموعه علت درد لگن هنگام نشستن پرداختیم و به طور کلی به عناوینی چون علت‌های درد لگن هنگام نشستن روی زمین، راهکار‌های درمانی برای رفع درد لگن سمت راست هنگام نشستن و درد لگن سمت چپ هنگام نشستن پرداختیم و در نهایت افراد باید برای مشاوره بیشتر و دریافت درمان مناسب به پزشک متخصص مراجعه کنند؛ توصیه می‌کنیم به کلینیک پزشکی ما مراجعه کنید تا زیرنظر بهترین متخصصان ارتوپد کشور قرار بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید