کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دکتر متخصص مچ پا

مچ پا یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که وزن جسم ما بر روی آن قرار دارد؛ بنابراین یکی از اصلی‌ترین وظایف آن تحمل وزن بدن است. مچ بیش از سایر قسمت‌های بدن در معرض آسیب قرار دارد و اگر برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌های به وجود آمده در آن، به یک دکتر متخصص مچ پا مراجعه نکنید، ممکن است عواقب ناخوشایندی برای شما به وجود آید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا در مورد بیماری‌های مچ، علائم آن، راهکارهای درمانی و همچنین بهترین فوق تخصص مچ پا، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

دکتر متخصص مچ پا

دکتر متخصص مچ پا چه کسی است؟

بر مبنای نظر علم پزشکی، پا یکی از قسمت‌های پیچیده جسم انسان است که درمان بیماری‌های مربوط به آن نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد. به همین سبب است که این روزها شاهد فعالیت پزشکانی هستیم که به عنوان متخصص پا یا دکتر متخصص مچ پا، در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.

به جرات می‌توان گفت متخصص شدن در زمینه پا و تشخیص بیماری‌ها و مشکلات آن، به سال‌ها تلاش و آموزش نیاز دارد. شخصی که به عنوان دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران یا سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول است، به مدت 7 سال در دوره پزشکی عمومی به تحصیل و فراگیری علم مشغول بوده و پس از آن نیز به مدت 4 سال در رشته ارتوپدی به تحصیل پرداخته است. همچنین در دوره فوق تخصص، رشته جراحی پا و مچ را برای ادامه آموزش انتخاب کرده است.

بیماری‌هایی که توسط دکتر متخصص مچ پا درمان می‌شوند

یک دکتر متخصص مچ پا، از توانایی تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌های پا و به خصوص مچ پا برخوردار است. او می‌تواند با استفاده از روش‌های جراحی و غیر جراحی، تمامی مشکلاتی که در پا و مچ ایجاد شده‌اند را درمان نماید.

خوشبختانه این روزها شاهد فعالیت بهترین دکتر متخصص پا در تهران و سایر شهرهای کشورمان هستیم که با بهره‌گیری از دانش و تجربه خویش، طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مچ را تشخیص داده و بهترین درمان را برای آن در نظر می‌گیرند.

بنابراین اگر شما نیز در قسمت تاندون‌ها، استخوان مچ، مفاصل، عضلات، رباط‌ها و سایر بافت‌های نرمی که در اطراف مچ وجود دارند، با مشکل روبرو هستید، در اسرع وقت به یک کلینیک پای معتبر و  دکتر متخصص مچ پا مراجعه نموده و آن را درمان نمایید.

سایر مواردی که توسط پزشک متخصص مچ پا درمان می‌شوند عبارتند از:

  • آسیب‌هایی از قبیل شکستگی و التهاب در مچ

  • جراحی مفاصل آسیب‌دیده مچ در اثر بروز بیماری‌هایی مانند آرتریت

  • درمان قطعی آرتروز مچ پا

  • ضایعات موجود در مچ مانند ضایعات ناشی از بیماری استئوکندرم

بررسی آناتومی مچ‌ پا

مچ یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های جسم ماست که در آن دو مفصل وجود دارند که یکی از آن‌ها بالاتر از دیگری قرار گرفته است. اصلی‌ترین مفصلی که در مچ مشاهده می‌کنیم، مفصلی است که میان قسمت انتهایی استخوان‌های درشت نی، نازک نی و همچنین استخوان قاپ وجود دارد. این مفصل باعث ایجاد حرکت مچ به سمت بالا و پایین می‌گردد.

در قسمت تحتانی مفاصل، شاهد وجود مفصل ساب تالار هستیم که در میان استخوان پاشنه و تالوس قرار گرفته است. این مفصل با وجود آن که دامنه حرکتی بسیار محدودی دارد، اما زمینه لازم را برای حرکت کف پا فراهم می‌‌آورد.

سطح استخوانی داخل مفاصل، با استفاده از غضروف استخوانی پوشانده شده‌اند و این موضوع یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که ثبات و قدرت لازم را برای مچ فراهم می‌آورد. همان‌گونه که می‌دانید تمام وزن بدن انسان بر روی پاها و مچ قرار دارد؛ بنابراین مچ باید از استقامت بالایی برای نگهداری وزن بدن برخوردار باشد. این ثبات علاوه بر استخوان‌ها و مفاصل، از طریق غضروف مفاصل نیز تامین می‌گردد.

در قسمت بیرونی مچ، رباط‌هایی وجود دارند که باعث جلوگیری از حرکت درونی مچ می‌شوند. در این قسمت رباطی به نام تالوفیبول قدامی وجود دارد که فیبولا و تالوس را به همدیگر وصل می‌نماید. این رباط به سبب این‌ که در قسمت خارجی مچ قرار گرفته است، همواره در معرض آسیب قرار دارد.

علاوه بر تمامی این موارد، لیگامان‌هایی نیز در داخل مچ وجود دارند که مانع از چرخش آن به سمت بیرون می‌شوند. در بخش بالایی مفصل، رباطی به نام فیبولا باعث اتصال دو استخوان اصلی مچ به همدیگر می‌گردد و در هنگام بارگیری، از جدا شدن این دو استخوان از همدیگر، جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین تاندون‌هایی که در امتداد 4 طرف مچ قرار دارند، باعث استحکام و پایداری مچ شده و تمامی حرکت آن را به خوبی کنترل می‌نمایند.

بیماران با چه علائمی به متخصص مچ پا مراجعه می‌کنند؟

اصلی‌ترین علائمی که بیماران با مشاهده آن به پزشک مراجعه می‌نمایند، درد و ورم در مچ است. البته معمولاً بسیاری از ما با مشاهده چنین علائمی در مچ خویش، سعی می‌کنیم با درمان‌های خانگی و داروهای ضد التهاب که بدون نسخه تجویز می‌شوند، آن را تسکین دهیم. این موضوع در روزهای ابتدایی درد مچ اشکالی ندارد؛ اما اگر درد ادامه دار بود و با روش‌های متداول درمانی تسکین پیدا نکرد، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه نماییم.

در چنین شرایطی بیماران با مشاهده درد و ورم در مچ خویش، معمولاً به یک پزشک عمومی مراجعه می‌کنند. یک پزشک عمومی اگر نتوانست با داروهای متداول و معمولی، باعث درمان این بیماری شود، بدون شک بیمار خویش را به یک دکتر متخصص مچ پا ارجاع می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم به سبب پیچیدگی‌های فراوانی که مچ دارد، از همان ابتدا به یک دکتر متخصص پا در تهران یا شهر خویش مراجعه نموده و درمان‌های تخصصی را آغاز کنید.

اصلی‌ترین عللی که باعث ایجاد درد و ورم در مچ می‌شوند و تنها با مراجعه به دکتر متخصص مچ پا قابل تشخیص هستند عبارتند از:

  • نقرس که یک التهاب مفصلی است و در اثر جمع شدن اسیداوریک در خون به وجود می‌آید.

  • آسیب‌های به وجود آمده در استخوان مچ مانند شکستگی و کوفتگی

  • پارگی تاندون آشیل مچ

  • التهاب مفصل مچ که به نام بروسیت شناخته می‌شود

  • بیماری آرتریت

  • زخم ایجاد شده در پا به سبب بیماری دیابت

خدمات درمانی ارائه شده توسط دکتر متخصص مچ پا

اصلی‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده یک دکتر متخصص مچ پا قرار دارد این است که به معاینه دقیق بیمارانی که با درد و ورم در مچ به او مراجعه می‌کنند بپردازد. پزشک متخصص پا با بررسی‌های دقیق، آزمایشات گوناگون، عکسبرداری و… به صورت کامل علت بیماری مچ پا را بررسی نموده و سپس اقدامات درمانی را برای آن آغاز می‌کند.

گاهی اوقات یک متخصص و پزشک مچ با تجویز دارو، تجویز بریس، کاردرمانی یا فیزیوتراپی سعی در برطرف کردن علت اصلی بیماری و درمان قطعی آن می‌نماید. در برخی از موقع نیز درمان‌های غیر جراحی کارساز نیستند و پزشک به ناچار از روش جراحی برای درمان مشکلات مچ استفاده می‌نماید.

رایج‌ترین جراحی‌های مچ پا که توسط دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران و یا دیگر مناطق کشورمان انجام می‌شوند عبارتند از:

  • جراحی برای درمان شکستگی مچ

  • جراحی آرتروسکوپی مفصل مچ

  • انواع جراحی‌‌های تاندون‌های مچ

  • درمان رباط‌های آسیب دیده مچ

  • جراحی فاشیای پلانتار

علائم هشدار دهنده‌ جهت مراجعه فوری به دکتر متخصص مچ پا

گاهی اوقات ممکن است در مچ پای خود علائم خاصی را مشاهده ‌کنید که نشان دهنده یک مشکل جدی در جسم یا مچ باشد. در صورتی که این علائم را نادیده گرفته و به موقع به یک دکتر متخصص مچ پا مراجعه نکنید، ممکن است عوارض خطرناکی برای شما به همراه داشته باشد. در این قسمت به برخی از مهم‌ترین نوع این علائم اشاره می‌کنیم تا در صورت مشاهده آن‌ها، بی درنگ به یک دکتر متخصص پا مراجعه نمایید.

  • احساس درد شدید در مچ پا

بدون شک اصلی‌ترین پارامتری که باعث مراجعه بیمار به یک دکتر متخصص مچ پا می‌گردد، احساس درد شدید در این قسمت است. معمولاً احساس درد در مچ به سبب آسیب‌هایی مانند شکستگی، ضرب دیدگی، پیچ خوردگی و یا ترک برداشتن به وجود می‌آید. در چنین شرایطی حتی با استراحت و مصرف داروهای مسکن نیز نمی‌توان درد را ساکت کرد.

علاوه بر تمامی این موارد، اگر مچ پای شما دچار تغییر رنگ شد و یا از حرکت دادن آن ناتوان هستید، در اسرع وقت به یک پزشک متخصص پا مراجعه نمایید. فراموش نکنید که اگر با مشاهده این علائم به یک متخصص حاذق و با تجربه مراجعه نکنید، ممکن است با عوارض بسیار شدیدی در پای خود مواجه شوید.

  • شنیدن صدای کلیک در هنگام حرکت مچ پا

گاهی اوقات برخی از افراد در هنگام راه رفتن، صدای یک کلیک کوچک را در مچ پای خود می‌شنوند. همچنین مچ پای برخی از افراد در هنگام راه رفتن قفل کرده و درد فراوانی به همراه دارد. اصلی‌ترین عللی که باعث بروز این مشکل در مچ می‌شوند عبارتند از آرتروز، پاره شدن رباط مچ و وجود برخی از مشکلات استخوانی و غضروفی.

در صورتی که با مشاهده این علائم به موقع به دکتر متخصص مچ پا مراجعه نکنید، ممکن است برای یک راه رفتن ساده و یا انجام کارهای روزانه خویش، با مشکلات متعددی روبرو شوید.

  • شکستگی مچ پا

اگر در هنگام ورزش، پیاده روی و.. زمین خوردید و حالا در مچ خود احساس درد دارید، باید هر چه سریع‌تر به یک دکتر متخصص پا در تهران و یا شهر خود مراجعه نمایید. شکستگی مچ اگر به موقع درمان نشود، عوارضی با خود به همراه خواهد آورد که گاهی اوقات جبران آن ها سخت و غیر ممکن است. یک متخصص می‌تواند با معاینه دقیق و روش‌هایی مانند رادیوگرافی، به شکستگی یا سایر مشکلات مچ شما پی برده و آن را در اسرع وقت درمان نماید.

  • آرتریت در مچ پا

آرتریت یکی از مشکلات شایعی است که برخی از افراد در دوران میانسالی خود با آن مواجه می‌شوند. در این بیماری غضروف‌های مفاصل مچ به مرور زمان ساییده و فرسوده می‌شوند. این ساییدگی نه تنها فضای بین استخوان‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه موجب سایش استخوان‌ها بر روی همدیگر شده و درد فراوانی را در این قسمت به وجود می‌‌آورد.

وجود برخی از بیماری‌ها مانند چاقی، سابقه خانوادگی، سبک غلط زندگی، عدم ورزش و… بر روی آرتریت تاثیر گذاشته و ممکن است آن را تشدید نماید. در چنین شرایطی باید به یک دکتر متخصص مچ پا مراجعه نموده و در صورت نیاز از روش‌های  جراحی یا غیر جراحی برای درمان آن استفاده کنید.

  • آسیب در تاندول آشیل

گاهی اوقات آسیب‌هایی که به تاندون آشیل وارد می‌شوند، باعث ایجاد درد در مچ، پاشنه و پشت ساق می‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است بتوان درد را با استراحت یا کمپرس یخ کاهش داد؛ اما اگر با انجام این درمان‌ها، هیچ تغییری در درد مچ حاصل نشد، حتماً به یک پزشک متخصص پا مراجعه نموده و با مشورت با او، درمان‌های اساسی را آغاز کنید.

مزایای مراجعه به بهترین دکتر متخصص مچ پا

این روزها در بسیاری از کشورهای جهان، جراحی‌های مربوط به پا و مچ پا، توسط پزشک متخصص پا و یا فوق تخصص مچ انجام می‌پذیرد. در واقع سال‌هاست علم پزشکی به این نتیجه رسیده است که مچ دارای حساسیت‌های خاص خود بوده و یک رشته جداگانه و کاملاً تخصصی را می‌طلبد.

خوشبختانه در طول سال‌های اخیر شاهد ورود این رشته به دانشگاه‌های کشورمان بودیم و این روزها شاهد فعالیت بسیار از افراد به عنوان دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران و دیگر مناطق کشورمان هستیم. مراجعه به یک دکتر متخصص مچ پا مزایای زیادی به همراه دارد که در این قسمت به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دکتر متخصص مچ پا، با دقت و مهارت فراوان و با بهره‌گیری از جدیدترین تکنیک‌های پزشکی، اقدام به درمان آسیب‌های به وجود آمده در مچ بیماران می‌نماید.
  • این روزها بسیاری از ناهنجاری‌های مادرزادی که در مچ یا سایر قسمت‌های پا وجود داشته و تاکنون غیر قابل درمان بودند، توسط روش‌های جدید پزشکی و با کمک پزشک متخصص پا به راحتی درمان می‌شوند. این یک خبر خوب برای کسانی است که به صورت مادرزادی در پاهای خود با ناهنجاری‌هایی مواجه هستند؛ زیرا پس از عمل جراحی پا، می‌توانند به راحتی مانند سایر انسان‌ها به زندگی عادی خود ادامه دهند.
  • یک دکتر متخصص مچ پا به راحتی‌ می‌تواند مشکلاتی مانند جراحی مچ، جراحی کف پا، پارگی تاندون، پارگی رباط و بسیاری از اختلالات مرتبط با بیماری دیابت را به شیوه‌ای کاملاً تخصصی و اصولی درمان نمایند.
  • اگر مچ پای بیمار در اثر شکستگی و جوش خوردن غیر اصولی، حالت طبیعی خود را از دست داده و یا مفصل پا به حالت ناپایدار دچار شده باشد، می‌توان با استفاده از جراحی تخصصی مچ ، دوباره آن را به حالت اولیه خود بازگرداند.

مشخصات بهترین دکتر متخصص مچ پا

بدون شک بهترین پزشک متخصص پا کسی است که با طیف وسیعی از بیماری‌هایی که ممکن است مچ یا سایر قسمت‌های پا را درگیر نمایند، به خوبی آشنایی دارد. همچنین با بررسی دقیق و انجام آزمایشات و عکسبرداری‌های گوناگون، با اطمینان کامل به این نتیجه می‌رسد که آیا برای درمان بیماری مچ به جراحی نیاز هست یا خیر؟

در واقع یک متخصص برجسته و ماهر، معمولاً سعی می‌کند با روش‌های غیر جراحی مانند دارو درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و… اقدام به رفع مشکلات مچ نماید. در صورتی که با این روش‌ها، آسیب به وجود آمده در مچ برطرف نشد، عمل جراحی را تجویز می‌نماید. یک متخصص مچ در زمینه جراحی‌های پا نیز مهارت بسیار زیادی دارد و به بهترین شکل ممکن به بیمار خویش در جهت رفع آسیب‌های به وجود آمده در پا کمک می‌کند.

اطلاعاتی در مورد بهترین دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران

به طور کلی رشته فوق تخصصی مچ ، یک رشته تحصیلی بسیار جوان در کشورمان است که چند سالی است در دانشگاه‌های معتبر ایران توسط اساتید برجسته تدریس می‌شود. برخی از کسانی که دارای تخصص ارتوپدی هستند، پس از پایان دوره چهار ساله تخصص خویش، وارد دوره آموزشی فوق تخصص مچ می‌شوند.

معمولاً این دوره بین 12 تا 18 ماه زمان می‌برد و پس از آن فرد می‌تواند به عنوان دکتر متخصص مچ پا به فعالیت مشغول شود. هر چند در بسیاری از شهرهای کشورمان نیز شاهد فعالیت بهترین متخصصان در زمینه مچ هستیم، اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که امروزه بسیاری از افراد با تجربه و ماهر، به عنوان دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران به فعالیت مشغول هستند.

در حال حاضر بسیاری از افرادی که در شهرهای و روستاهای دور و نزدیک کشورمان با آسیب‌های جدی در مچ خود مواجه می‌شوند و یا به صورت مادرزادی در مچ پای آن‌ها ناهنجاری‌هایی وجود دارد، به تهران آمده و تحت نظر بهترین دکتر متخصص پا در تهران و یا بهترین دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران، درمان خود را آغاز می‌نمایند.

تجربه نشان دهنده آن است که ادامه مسیر درمان توسط یک فوق تخصص با تجربه و حرفه‌ای، احساس اطمینان خاطر فراوانی در بیماران به وجود آورده و این موضوع باعث افزایش امید به درمان مشکلات مچ می‌گردد. حتی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مچ که تا پیش از این غیر قابل حل و غیر قابل درمان بودند، با مهارت پزشک و امیدی که در قلب بیمار وجود دارد، به راحتی قابل درمان هستند.

در هنگام انتخاب بهترین دکتر متخصص پا به موارد زیر توجه کنید

تفاوتی ندارد که شما قصد دارید در شهر خود از خدمات درمانی یک دکتر متخصص مچ پا برخوردار شوید و یا می‌خواهید برای ادامه روند درمان خویش به یک دکتر متخصص پا در تهران مراجعه کنید؛ در هر دو صورت باید در هنگام انتخاب پزشک مورد نظر خویش، به موارد مهمی توجه نمایید. این موارد شامل پارامترهای زیر هستند:

  • یک دکتر متخصص مچ پا، دارای مدرک پزشکی کاملاً معتبر است و مدرک تحصیلی خویش را از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخل یا خارج از کشور کسب کرده است.
  • بهترین متخصص یا فوق تخصص مچ، علاوه بر این که در زمینه روش‌های درمانی غیر جراحی مچ دانش بالایی دارد، بلکه در زمینه عمل‌های جراحی نیز از مهارت فراوانی برخوردار است.
  • یک متخصص آگاه و حرفه‌ای، دارای سال‌ها تجربه در زمینه درمان بیماری‌های مربوط به استخوان و به خصوص پا است.
  • پس از تحقیق کامل در مورد مدرک، تجربه و سوابق پزشک متخصص پا، سعی کنید پزشکی را انتخاب کنید که به راحتی با او ارتباط برقرار نموده و به قول معروف احساس خوبی در مورد او داشته باشید.
  • برخی از خدمات درمانی مچ و به خصوص عمل‌های جراحی مچ، دارای هزینه‌های بسیار سنگینی هستند. بنابراین به این مسئله نیز توجه کنید که پزشک شما با کدام بیمارستان همکاری می‌کند و آیا بیمارستان مورد نظر، خدمات بیمه‌ای را در این زمینه ارائه می‌دهد یا خیر؟

دکتر متخصص مچ پا، چه کسانی را درمان می‌کند؟

برخی از افراد گمان می‌کنند یک دکتر متخصص مچ پا، تنها در زمینه درمان بیماری‌های مربوط به مچ به فعالیت مشغول می‌باشد. این تفکر در واقع یک دیدگاه اشتباه است؛ زیرا تخصص مچ به عنوان یکی از زیر شاخه‌های رشته ارتوپدی و جراحی است.

هر چند چنین پزشکی، تخصص و مهارت بیشتری در زمینه بیماری‌های مچ دارد، اما سایر بیمارانی که در قسمت‌هایی مانند دست، گردن، ستون فقرات، کمر و… دچار مشکل هستند، می‌توانند از دانش و تخصص این فرد نیز بهره لازم را ببرند. یک پزشک متخصص پا می‌تواند در این زمینه‌ها نیز به بیماران خود خدمات فراوانی ارائه دهد:

  1. تمامی آسیب‌های به وجود آمده در اثر ورزش‌های سنگین برای کمر، پا، ستون فقرات، گردن و …

  2. درمان بسیاری از بیماری‌های مادرزادی

  3. درمان آرتروز

  4. درمان بسیاری از عفونت‌ها و تومورهایی که ممکن است در برخی از استخوان‌های جسم به وجود آیند.

  5. درمان کامل شکستگی استخوان، دررفتگی و رگ به رگ شدن عضلات

اصلی‌ترین دلایل مراجعه افراد به یک متخصص در حوزه مچ

خوشبختانه افرادی که به عنوان دکتر متخصص پا در تهران و سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول هستند، نه تنها در زمینه مچ مهارت بالایی دارند، بلکه می‌توان از تجربه و مهارت آن‌ها برای درمان بسیاری دیگر از بیماری‌های مربوط به پا نیز استفاده نمود.

در واقع بسیاری از افراد، علاوه بر این که برای درمان مشکلات مچ خود به یک دکتر متخصص مچ پا مراجعه می‌کنند، بلکه از دانش و تجربه او برای درمان برخی دیگر از بیماری‌ها نیز بهره‌مند می‌شوند. از جمله این بیماری‌ها، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

  • افرادی که دچار بیماری کف پای صاف هستند.

  • کسانی به آرتروز یا درد در قسمت کمر مبتلا هستند.

  • افرادی که با بیماری‌های پوستی در پای خود مواجه هستند. این بیماری‌ها عبارتند از: میخچه، زگیل، عفونت‌های قارچی، التهاب در قسمت ناخن پا و…

  • کسانی که به سبب بروز بیماری خار پاشنه، با درد و ورم در کف پای خود مواجه هستند.

  • افرادی که در پای خود با زخم‌هایی در اثر بیماری دیابت، بیماری‌های قلبی و یا مصرف طولانی مدت مشروبات الکلی و سیگار دارند.

  • کسانی که با بیماری‌هایی مانند نقرس یا التهاب در مفاصل خود روبرو هستند.

  • افرادی که به صورت مادرزادی در یکی از قسمت‌های پای خود دچار ناهنجاری هستند.

انواع بیماری‌های پا از دیدگاه دکتر متخصص مچ پا

یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که دکتر متخصص مچ پا برای ما دارد این است که به محض مشاهده هر نوع درد، ورم، تغییر رنگ و حالت غیر عادی در مچ خویش، به پزشک مراجعه نموده و تحت نظر او اقدامات درمانی را آغاز نمایید. از نظر یک پزشک متخصص پا، بیماری‌های مهمی که مچ را درگیر می‌نمایند، شامل موارد زیر هستند:

  • شکستگی مچ که با درد بسیار زیادی همراه است.

  • سندرم تارسان که در مچ پای بیمار احساس سوزن سوزن شدن و درد و سوزش فراوانی به همراه می‌آورد.

  • پارگی رباط مچ که با نشانه‌های سفتی، تورم و کبودی خود را نشان‌ می‌دهد.

  • آسیب تاندون پرونئال که معمولاً در هنگام انجام حرکات ورزشی برای مچ به وجود می‌آید و به صورت درد، تورم و احساس ناپایداری در مچ خود را نشان می‌دهد.

سخن پایانی

همان گونه که می‌دانید پا قلب دوم انسان است و اگر هر نوع آسیبی برای آن به وجود آید، ممکن است زندگی عادی و روزانه ما را مختل نماید. (به خصوص اگر این آسیب در قسمت مچ بروز نماید.) مچ نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل بدن ایفا نموده و وزن را در هنگام راه رفتن، دویدن و یا ورزش تحمل می‌کند.

در صورتی که هر نوع آسیبی برای مچ به وجود آمده و آن را نادیده بگیرید، ممکن است عوارض جبران ناپذیری رخ داده و حتی شکل ظاهری پا از حالت عادی خارج شود. در چنین شرایطی انجام فعالیت‌های متداول روزانه برای ما سخت و چه بسا غیر ممکن خواهد شد.

بنابراین با مشاهده هر نشانه‌ای مانند درد، تورم یا تغییر رنگ در مچ خود، به یک دکتر متخصص مچ پا مراجعه نموده و درمان‌های لازم را آغاز نمایید. خوشبختانه این روزها شاهد فعالیت چشمگیر دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران هستیم که با تجربه و مهارت بی نظیر خویش، به تمامی بیماران خدمات درمانی لازم را ارائه می‌نمایند.

با وجود چنین پزشکانی در کشورمان، دیگر نگرانی در مورد بیماری‌های مچ و حتی ناهنجاری‌های مادرزادی پا، امری بیهوده است، زیرا راه حل درمانی برای تمامی این مشکلات وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید