کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

متخصص کف پا

امروزه برخی از افراد به دلیل اختلالاتی همچون ورم سینه پا، ایستادن روی پاها به مدت طولانی، بدشکلی و صافی سینه پا و بیماری‌هایی همچون چاقی و دیابت درد در قسمت سینه‌ی پای خود احساس درد می‌کنند که این درد فعالیت‌های روزانه آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این افراد برای درمان درد سینه پای خود باید به دکتر متخصص کف پا یا متخصص پا مراجعه کنند تا بتواند بیماری آن‌ها را درمان کند و درد سینه پای آن‌ها را به‌طور کامل از بین ببرد.

به‌طور معمول علت‌های فراوانی برای درد سینه پا وجود دارد که پزشک متخصص کف پا می‌تواند به‌خوبی آن‌ها را تشخیص داده و تحت درمان قرار بدهد.

البته کفش‌ها نیز نقش مهمی را در سلامت سینه پا دارند و افراد باید از کفشی استفاده کنند که بتواند تمام قسمت‌های سینه پا و پایین پا را به‌طور کامل پشتیبانی و حمایت کند.

پا ساختار بسیار پیچیده‌ای را دارد و برای افراد ضروری است که در صورت بروز هر گونه علامت و نشانه‌ای دردی به متخصص ارتوپدی کف پا مراجعه کنند و بیماری و یا اختلال موجود در سینه پای خود را توسط متخصص کف پا در تهران و یا شهر خود درمان کنند تا بتوانند به زندگی روزمره خود بازگردند و فعالیت‌های روزانه خود را دوباره شروع کنند.

 

متخصص کف پا

 

 

چه زمانی برای درمان درد سینه پا باید به پزشک متخصص کف پا مراجعه کنند؟

در صورتی‌ که درد سینه پای شما در زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره شما باعث ایجاد مشکل و اختلال شود، افراد باید حتما به کلینیک پا مراجعه کنند و سینه پای خود را تحت درمان قرار بدهند.

افراد باید در صورت وجود هر یک از علائمی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود، به پزشک متخصص کف پا مراجعه کنند تا درد سینه پای آن‌ها بیشتر نشود و این درد سایر قسمت‌های پا را نیز در برنگیرد که این دردها عبارت‌اند از

  • تیر کشیدن سینه پا به‌صورت مداوم

  • ایجاد تورم و احساس درد فراوان در هنگام لمس پا

  • قرمز شدن و کبودی پا به دلیل آسیب‌ دیدگی شدید پا

  • احساس درد شدید و ناراحتی در هنگام گذاشتن پا بر روی زمین

  • احساس ناراحتی در هنگام چرخاندن پا

  • ایجاد احساس درد در هنگام فشار دادن پا

  • داغ شدن پا و ایجاد احساس گزگز و مور مور در سینه پا

علل قابل تشخیص درد کف پا توسط متخصص ارتوپدی کف پا چیست؟

هنگامی‌ که سینه پای شما دچار درد و ناراحتی شد، شما باید به متخصص ارتوپدی کف پا مراجعه کنید تا دکتر متخصص کف پا علت بیماری شما را تشخیص داده و بر اساس آن بیماری شما را تحت درمان قرار بدهد. معمولا علل زیادی برای درد سینه پا وجود دارند که در زیر آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

  • ورم کف پا

در صورتی‌ که در قسمت سینه پا به‌طرف پاشنه پای خود دچار نوعی درد ناراحت کننده شدید، امکان دارد که شما دچار یک بیماری بسیار رایج به نام ورم سینه پا شده باشید.

ورم سینه پا نوعی آسیب‌ دیدگی رایج است که joggrr’s heel نیز نامیده می‌شود و آن را می‌توان با علائمی همچون درد و التهاب سینه پا تشخیص داد. فاشیا نوعی بافت ضخیم است که از قسمت پایین پا می‌گذارد و می‌تواند که استخوان پاشنه پا را به انگشتان پا متصل کند.

درد و ورم سینه پا معمولاً در هنگام اوایل صبح بسیار شدید است و در طول روز به تدریج کمتر می‌شود. این درد معمولا به‌علت راه رفتن بیش‌ از حد یا ایستادن های طولانی افزایش پیدا می‌کند که متخصص ارتوپدی کف پا می‌تواند علت ورم سینه پای شما را تشخیص داده و آن را تحت درمان قرار بدهد.

در اکثر اوقات ورم سینه پا به علت استرس شدید بر روی عضلات ایجاد می‌شود که این اختلال به‌علت مواردی همچون پوشیدن کفش نامناسب و پاشنه‌ بلند، اضافه‌ وزن زیاد، انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش بیش‌ از حد که بدن شما آمادگی لازم را برای انجام این فعالیت‌ها ندارد و همچنین بعضی از ناهنجاری‌های سینه پا مانند سینه پای صاف یا قوس زیادی سینه پا می‌تواند موجب بروز درد در قسمت سینه پای افراد شود.

  • پارگی فاشیا پلانتار

یکی از علل ایجاد درد در قسمت سینه پای افراد پارگی فاشیا پلانتار است که به‌خاطر داشتن فعالیت بدنی شدید این درد می‌تواند بسیار شدید شود.

بسیاری از افرادی که دچار پارگی در قسمت سینه پای خود شده‌اند، در ناحیه پاشنه پا نیز می‌توانند احساس درد کنند اما بیشترین درد افراد در قسمت سینه پا است. در صورتی‌ که پزشک تشخیص بدهد که سینه پای شما دچار پارگی یا کشیدگی شده‌ است، امکان دارد که عمل جراحی را برای شما تجویز کند و استفاده از گچ یا چکمه را برای ثابت و بی‌حرکت نگه‌ داشتن پاهای شما تجویز نماید.

‌انجام دادن فیزیوتراپی به‌صورت مرتب و ثابت و بدون تحرک نگه‌ داشتن سینه پا از توصیه‌های رایج متخصص کف پا در تهران برای بیمارانی است که دچار پارگی فاشیا پلانتار در قسمت سینه پای خود شده‌اند.

  • قوس زیاد کف پا

یکی از اختلالاتی که موجب ایجاد درد در قسمت سینه پای افراد می‌شود، اختلالی به نام قوس زیاد سینه پا است.

این بیماری به‌خاطر ناتوان بودن سینه پا در هنگام صاف کردن آن است، چون قادر به تحمل کردن وزن افراد نمی‌باشد و علاوه‌ بر ایجاد درد در قسمت سینه پا می‌تواند موجب ایجاد درد زیادی در قسمت‌های دیگری از پا همچون قوس پا، مچ پا، زانوها و همین‌طور کمر شود.

برخی از افراد وجود دارد که در هنگام تولد خود دچار قوس زیاد سینه پا هستند، اما قوس زیاد سینه پا بیشتر به دلیل مواردی همچون سکته مغزی، دیابت، فلج مغزی، آرتریت روماتوئید و دیگر مشکلات هستند که پزشک متخصص کف پا می‌تواند این عارضه را به‌راحتی تشخیص داده و بیمار را تحت درمان قرار بدهد.

  • سندرم تونل تارسال

این سندرم با فشرده کردن عصب درشت ‌نی موجب عبور این عصب از درون تارس موجود در داخل مچ پا می‌شود و درد بسیاری را برای فرد ایجاد می‌کند. همچنین موجب حالت سوزن سوزن شدن در سینه پا و پاشنه پا، مچ پا و همین‌طور پائین پا می‌شود.

بسیاری از اوقات این درد می‌تواند موجب ایجاد احساس سوزش در قوس سینه پا تا زانو شود و ناراحتی زیادی را برای افراد به وجود بیاورد که این قبیل از افراد برای درمان سینه پای خود باید حتما به متخصص کف پا در تهران مراجعه کنند و بیماری خود را تحت درمان قرار بدهند.

چون در صورتی‌ که بیماران از مراجعه به دکتر متخصص ارتوپدی کف پا خودداری کنند می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای سلامتی آن‌ها ایجاد کند.

  • آسیب دیدگی پا

اغلب اوقات ایجاد انواع آسیب ‌دیدگی‌های پا همچون پیچ خوردگی و شکستگی استخوان و کوفتگی می‌تواند باعث ایجاد درد در قسمت سینه پای افراد شود. این آسیب‌ دیدگی‌ها می‌تواند ناشی از مواردی همچون پیچاندن غیرطبیعی پای افراد در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی باشد.

در صورتی‌ ‌که شما به‌علت آسیب دیدن پا دچار بیماری درد در قسمت سینه پای خود هستید، برای تشخیص و درمان پیچ خوردگی کف پای خود باید حتما به پزشک متخصص کف پا مراجعه کنید  و بیماری خود را تحت درمان قرار بدهید

  • نوروما

نوروما یکی از انواع بیماری‌های سینه پا است و نوعی تورم عصب می‌باشد که معمولاً به‌علت آسیب رساندن به پا و فعالیت بیش ‌از حد پا به وجود می‌آید. این بیماری با نام تومور عصب نیز شناخته می‌شود و بیشترین نقطه‌ای را که درگیر می‌کند، ناحیه جلویی سینه پا است.

این بیماری دارای علائمی همچون سوزش و ایجاد درد و بی‌حسی در انگشتان پا است که در مواردی درد سینه پا را نیز در بیماران می‌تواند ایجاد کند. بیماران باید به متخصص کف پا مراجعه کنند تا پزشک با تزریق کورتیزون، آرتز و در صورت نیاز جراحی موجب کاهش درد سینه پای آن‌ها شود و بیماری آن‌ها را این‌گونه تحت درمان قرار بدهد.

  • آرتروز

آرتروز یکی از علت‌های ایجاد درد در سینه پای افراد است که موجب ایجاد درد، تورم و همین‌طور ملتهب شدن مفاصل می‌شود.

هنگامی ‌که آرتروز بر روی پاهای فرد اثر می‌گذرد، فرد برای جلوگیری از بروز درد سعی می‌کند که نحوه راه رفتن خود را تغییر داده و اصلاح کند تا از ایجاد فشار بر روی پای آسیب ‌دیده خود بتواند جلوگیری کند.

آرتروز می‌تواند موجب بروز درد در قسمت‌های مختلف پا ازجمله سینه پا شود که متخصص ارتوپدی کف پا به‌راحتی با انجام یک سری از آزمایش‌ها برای بیمار می‌تواند علت درد سینه پای بیمار را تشخیص بدهد و آن را درمان کند تا بیمار بتواند بدون هیچ گونه ناراحتی فعالیت‌های روزانه خود را مجددا شروع کند و درد سینه پای او کاهش پیدا کند و یا به‌ طور کامل از بین برود.

  • فعالیت بیش از اندازه

اغلب اوقات درد سینه پا می‌تواند به‌علت انجام فعالیت‌های بیش‌ از حد همچون پیاده‌روی‌های طولانی‌ مدت و انجام دادن حرکات و تکنیک‌های پا برای مدتی زیاد و همین‌طور انجام ورزش‌های بیش ‌از اندازه توانایی و ظرفیت شما است.

چون انجام دادن فعالیت‌های بیش ‌از حد می‌تواند موجب ایجاد خستگی در عضلات و تاندون‌ها و همین‌طور آسیب‌هایی همچون پارگی فاشیال شود که تمامی این دردها می‌تواند منجر به بروز درد در قسمت سینه پای افراد شود و این افراد برای تشخیص و درمان بیماری فعلی خود باید به متخصص کف پا مراجعه کنند تا پزشک بتواند درد سینه پای آن‌ها را از بین برده و تحت درمان قرار بدهد.

  • کالوس، همرتو و بونیونت

موارد ذکر شده بیماری‌های بسیار نادر و کمیابی هستند که هر یک از این بیماری‌ها می‌تواند موجب ایجاد درد در قوس پا و سینه پای افراد شود.

این بیماری‌ها اختلالاتی را در راه رفتن طبیعی شما به وجود می‌آورند و با با ایجاد نوعی فشار بر روی سینه پاهای شما می‌توانند موجب تحریک شدن ناحیه قوس پا و نواحی دیگر پا شوند. شما برای درمان این بیماری باید حتما به پزشک متخصص کف پا مراجعه کنید، چون ممکن است شما برای کاهش و از بین بردن درد فعلی خود به آرتز نیاز داشته باشید.

متخصص ارتوپدی کف پا برای درمان بیماری فعلی شما کفش های طبی و راحت که بدون پاشنه هستند را برای شما تجویز می‌کنند و این گونه درد سینه پای شما را که ناشی از این بیماری‌ها است را کاهش داده و تحت درمان قرار می‌دهند.

متخصص کف پا در تهران چگونه علت بیماری را تشخیص می‌دهد؟

متخصص کف پا در تهران برای تشخیص بیماری فرد به طور معمول مشاوره پزشکی را برای بیمار انجام می‌دهد و از او تمامی اطلاعاتی را که درباره بیماری فرد و سابقه بیماری او و خانواده او است را به‌طور کامل می‌پرسد و در صورت نیاز معاینه فیزیکی را برای بیمار انجام می‌دهد.

متخصص کف پا در تهران هم چنین در صورت لزوم کفش‌های بیمار را نیز بررسی می‌کند تا علت درد سینه پای بیمار را بتواند به‌خوبی تشخیص بدهد. سایر ارزیابی‌ها و بررسی‌های پزشکی برای تشخیص علت درد سینه پای بیمار شامل موارد زیر است

  • پزشک متخصص کف پا در ابتدا هر ۲ پای بیمار را به‌صورت فیزیکی لمس و معاینه می‌کند. پزشک همچنین با لمس کردن پا و سینه پا و با فشار دادن برخی از این نواحی اختلال پای بیمار را به‌خوبی تشخیص می‌دهد و هرگونه بد شکلی، ضعف یا تغییر در استخوان‌های پای افراد را به‌طور کامل بررسی می‌کند
  • متخصص ارتوپدی کف پا ماهیچه‌های پا را نیز به‌طور کامل بررسی می‌کند که این بررسی را با حرکت دادن و نگه‌داشتن پا در برابر یک جسم سخت انجام می‌دهد.

در صورت امکان پزشک از بیمار درخواست راه رفتن، ایستادن و حتی دویدن را می‌کند و اگر که بیمار با انجام این اعمال دچار درد زیادی در سینه پای خود شود، متخصص کف پا علت ایجاد درد در سینه پا را به‌خوبی تشخیص می‌دهد.

  • پزشک ارتوپدی همچنین تمامی عصب‌های پای بیمار را برای بررسی هر گونه آسیبی به‌خوبی ارزیابی می‌کند.
  • متخصص ارتوپدی کف پا در صورت امکان برای تشخیص دقیق‌تر مشکل سینه پای بیمار با استفاده از مواردی همچون آزمایش‌های عکس‌برداری اشعه ایکس، ام آر آی و اسکن استخوان‌ها می‌تواند هر گونه تغییر و یا ایجاد اختلال در استخوان‌های پا را به‌راحتی تشخیص بدهد

تمرینات پیشگیرانه متخصص کف پا برای جلوگیری از بروز درد کدام است؟

راه‌های زیادی برای جلوگیری کردن از بروز درد در قسمت سینه پای افرا وجود دارد که متخصص کف پا برای کاهش و درمان درد سینه پای بیمار تجویز می‌کند که در زیر آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم

  • انجام دادن کشش‌های ساده به‌صورت روزانه
  •  پوشیدن کفش‌های استاندارد و متناسب با فعالیت‌های روزمره فرد
  • کاهش اضافه‌ وزن فرد
  • افزایش استقامت فرد با انجام تمرینات ورزشی مناسب بیمار همیشه باید دستورالعمل‌های متخصص کف پا را به‌طور کامل انجام بدهد
  • بیمار با انجام فعالیت‌های متفاوت به‌صورت روزانه می‌تواند در درمان اختلال سینه پای صاف خود تاثیر بسزایی را داشته باشد. برای نمونه بیمار می‌تواند یک روز ورزش کند و روز دیگر را به دوچرخه سواری کردن اختصاص بدهد و این‌گونه سینه پای خود را درمان کند.

متخصص کف پای صاف کودکان

امروزه برخی از افراد درگیر بیماری سینه پای صاف هستند و به‌خاطر این اختلال در انجام فعالیت‌های روزمره خود دچار مشکل می‌شوند. بیماری سینه پای صاف هنگامی به وجود می‌آید که قوس‌هایی که باعث شکل‌دهی به پا می‌شود صاف شوند، به طوری که بتوانند تمامی قسمت‌های زمین را به‌طور کامل لمس کنند.

شما برای درمان اختلال سینه پای صاف خود می‌توانید به دکتر متخصص کف پا مراجعه کنید و بیماری خود را تحت درمان قرار بدهید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا تمامی علل و علائم ایجاد این اختلال را به‌طور کامل برای شما بیان کنیم.

علل ایجاد کف پای صاف در کودکان:

صاف بودن سینه پا یکی از اختلالاتی است که در نوزادان تازه‌ متولد شده یک امر رایج و طبیعی است، چون با افزایش سن نوزاد و گذشت زمان قوس سینه پای نوزاد نیز رشد می‌کند و صافی سینه پای نوزاد از بین می‌رود.

در برخی از موارد، قوس سینه پا به‌طور کامل تشکیل نمی‌شود و امکان صاف ماندن پاهای نوزاد وجود دارد. در بسیاری از موارد امکان دارد که یک سینه پا در عین صاف بودن انعطاف‌پذیر نیز باشد که به این معنا است که کودک تا هنگامی‌که روی انگشتان پای خود ایستاده یا نشسته‌ است، دارای قوسی است که با چشم قابل‌ مشاهده است که با ایستادن و راه رفتن کودک بر روی زمین این قوس نیز از بین می‌رود.

هم‌زمان که کودک رشد می‌کند و بزرگ می‌شود، ربات‌های قوس سینه پا نیز ایجاد می‌شوند و با گذشت زمان و بزرگ شدن کودک یک قوس طبیعی در سینه پای او ایجاد می‌شود.

در بعضی از بزرگسالان که به مدت طولانی روی سینه پاهای خود می‌ایستند، رباط‌های ایجاد کننده قوس سینه پای آن‌ها به مرور ضعیف می‌شود که این امر می‌تواند موجب صاف شدن سینه پای آن‌ها شود.

علائم و نشانه‌های مرتبط با کف پای صاف :

به‌طور معمول سینه پای صاف دارای علائم و نشانه‌هایی است که دکتر متخصص کف پا در هنگام معاینه بیمار به‌راحتی می‌تواند این علائم را در بیمار تشخیص بدهد که در زیر این علائم را برای شما بیان می‌کنیم.

  • ایجاد درد در داخل پا و مچ پا

  • ایجاد درد و تورم در قوس سینه پا

  • ایجاد درد در نواحی زانو، مفصل ران و کمر

  • به وجود آمدن درد در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه همچون راه رفتن

نحوه تشخیص کف پای صاف توسط دکتر متخصص کف پا:

معمولاً دکتر متخصص کف پا در هنگام معاینه سینه پا از بیمار می‌خواهد که به‌درستی بر روی پاهای خود بایستد و بنشیند تا بتواند میزان صافی سینه پای بیمار را تشخیص بدهد.

دکتر متخصص می‌تواند با درست کردن قالب کف پای بیمار میزان صافی قوس پا را تشخیص بدهد.

پزشک همچنین با نگاه کردن به کفش‌های شما می‌تواند تشخیص بدهد که کفش شما در طول زمان چگونه فرسوده شده‌ است، چون این فرسودگی در پاهایی با کف صاف بسیار متفاوت‌تر از فرسودگی کفش با پاهای معمولی است.

در صورت لزوم، متخصص کف پا از اشعه ایکس و مواردی دیگر می‌تواند برای تشخیص اختلال شما استفاده کند. پزشک همچنین می‌تواند با استفاده از اشعه ایکس آرتروز پا را به‌عنوان یک دلیل برای صافی سینه پا تعیین کند. پزشک با استفاده از سی‌تی‌ اسکن نیز می‌تواند یک تصویر سه‌ بعدی از پا تهیه کند و محل دقیق استخوان‌های سینه پا را تشخیص بدهد.

در صورتی که دکتر متخصص کف پا حدس بزند که ناحیه رباط یا تاندون پای شما دچار آسیب‌ دیدگی شده‌ است، با سونوگرافی گرفتن از پا بافت‌های نرم پا را به‌خوبی بررسی می‌کند. پزشک همچنین با اسکن MRI می‌تواند هر نوع ناهنجاری موجود در بافت نرم پا را نیز به‌خوبی تشخیص بدهد که استفاده از این روش بسیار کم توصیه می‌شود.

 درمان صافی کف پا توسط دکتر متخصص کف پا

افرادی که دارای اختلال سینه پای صاف هستند، می‌توانند با مراجعه به متخصص کف پا بیماری خود را تحت درمان قرار بدهند که دکتر متخصص درمان زیر را برای شما تجویز می‌کند.

ساپورت‌های قوس سینه پا

در صورتی که در سینه پای خود به‌خاطر صاف بودن آن احساس درد و ناراحتی دارید، امکان دارد که پزشک متخصص کف پا ساپورت های قوس سینه پا را برای شما تجویز کند و این ساپورت ها می‌توانند درد سینه پای شما را به مقدار زیادی کاهش بدهند ولی مشکل صاف بودن سینه پای آن‌ها برطرف نخواهد شد

کفش‌های طبی

پزشک متخصص کف پا می‌تواند با تجویز کفش‌های طبی درد سینه پای شما را به مقدار زیادی کاهش بدهد. بیماران باید از پوشیدن دمپایی های لاانگشتی و صندل‌های تخت مقدار درد سینه پای خود را به مقدار زیادی از بین ببرند.

فیزیوتراپی

صافی سینه پا ممکن است که در بسیاری از ورزشکاران یا دنده‌ها موجب ایجاد آسیب‌های بیش از حد سینه پا شود. یک فیزیوتراپ متخصص می‌تواند با مشاهده نحوه دویدن شما و تجزیه و تحلیل این تکنیک‌ها موجب بهبود فرم راه رفتن و دویدن شما شود.

سخن پایانی

پا یکی از مهم‌ترین عضوهای بدن است که ایجاد هر گونه مشکل یا اختلالی در این عضو می‌تواند موجب ایجاد مشکل در انجام فعالیت‌های روزمره شود. سینه پا یکی از قسمت‌های اصلی پا است که تاثیر زیادی را برای سلامتی پا دارد و ایجاد درد در این قسمت از پا می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود بیاورد.

علل زیادی برای درد سینه پا وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم که آن‌ها را برای شما بیان کنیم. دکتر متخصص کف پا می‌تواند تمامی این علل را به خوبی تشخیص بدهد و مناسب‌ترین درمان را برای سینه پای شما تجویز کند.

پزشک متخصص کف پا در تهران در ابتدا سعی می‌کند که سینه پای شما را با استفاده از روش‌های ورزشی مورد درمان قرار بدهد و تا حد امکان از انجام عمل جراحی پرهیز کند و در صورتی که مجبور به استفاده از روش جراحی شود، از بهترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها برای درمان بیماری فرد و انجام عمل جراحی استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید