کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دکتر شکستگی پا

در صورت بروز هرنوع شکستگی در پا ضروری است بیمار برای جلوگیری از بدجوش خوردن، دیرجوش خوردن، جوش نخوردن استخوان و یا عفونت و آسیب به بافت‌های اطراف در اسرع وقت به دکتر شکستگی پا مراجعه نماید. بهترین گزینه برای اینکار متخصص پا است تا از هرنوع آسیب احتمالی به تاندون، رباط، آسیب به پوست و عضلات جلوگیری نماید.

از رایج‌ترین مشکلاتی که هر فردی در زندگی خود ممکن است با آن مواجه شود، می‌توان به شکستگی‌های استخوان پا اشاره کرد. پا از مهم‌ترین اندام‌های حرکتی بدن می‌باشد که بیشتر در معرض آسیب‌های بیرونی قرار دارد و افراد زیادی در اثر عواملی همچون صدمات ورزشی، تصادفات، پوکی استخوان و یا زمین خوردگی ممکن است دچار شکستگی پا گردند.

به همین سبب شکستگی‌های استخوان پا ممکن است در صورت عدم درمان مناسب مشکلات زیادی را برای فرد پدید آورند. ممکن است در شکستگی‌های شدید، دکتر متخصص شکستگی مچ پا تشخیص دهد تا استخوان شکسته با استفاده از میله‌های فلزی یا پیچ در وضعیت صحیح قرار گرفته و ترمیم گردد.

به همین جهت پزشک اول از استخوان عکس می‌گیرد. پس از مشخص شدن وضعیت، دکتر شکستگی پا استخوان‌های شکسته را در جای خود قرار می‌دهد و اگر شکستگی از نوع مرکب باشد، از پین استفاده خواهد کرد.

پس از این که شکستگی بهبود یافت، پزشک پین‌ها را خارج می‌کند. پس از شکسته بندی، عضو مصدوم گچ گرفته می‌شود. با توجه به سن فرد و نوع شکستگی، گچ گرفتن ممکن است بین یک تا دو ماه زمان نیاز داشته باشد.

در برخی موارد پس از ترمیم استخوان شکسته، دکتر شکستگی پا بعضی ورزش‌ها را برای تقویت بیشتر عضو آسیب دیده توصیه می‌نماید. شکستگی‌های استخوانی اگر در زمان مناسب و به بهترین نحو ممکن درمان نشوند ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند. این شکستگی‌ها دارای انواع مختلفی هستند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

دکتر شکستگی پا

دکتر شکستگی پا ترک و شکستگی‌ها را به چند نوع تقسیم می‌کند؟

دکتر شکستگی پا کلیه شکستگی‌های پا را به شکل ذیل تقسیم بندی می‌کند.

  • شکستگی استخوان ران

برای شکستن استخوان ران در افراد سالم نیروی زیادی نیاز است زیرا استخوان ران بسیار قوی می‌باشد. این استخوان در اثر ضربه‌های شدید، به خصوص در تصادفات اتومبیل، تصادفات صنعتی، سقوط از مکان‌‌های بلند رخ می‌دهد.

چنان چه ضربه یا افتادگی با شدت کم سبب شکستگی استخوان ران گردد، می‌تواند نشانه ضعیف شدن استخوان ران در اثر بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان یا سرطان باشد.

از دید دکتر شکستگی پا شکستگی این استخوان ممکن است عوارض خطرناک و حتی تهدید کننده زندگی، مانند خونریزی قابل توجه با از دست دادن یک چهارم خون یا بیشتر در داخل ران را به همراه داشته باشد.

همچنین شکستگی استخوان ران می‌تواند باعث ایجاد لخته خون در رگ‌‌های ران گردد. در صورتی که این لخته‌‌ها آزاد شوند و از طریق جریان خون عبور کنند، ممکن است سرانجام در ریه‌‌ها قرار گرفته و یک وضعیت تهدید کننده به نام آمبولی ریوی ایجاد نمایند.

در بین کودکان، شکستگی استخوان ران در اثر سقوط از مکان بلند رخ می‌دهد. در بزرگسالان، این شکستگی بیشتر مربوط به تصادفات وسایل نقلیه موتوری یا ضربه در حین کار ایجاد می‌شود.

  • شکستگی استخوان درشت نی

استخوان درشت نی از دو استخوان ساق پا بزرگتر می‌باشد. شکستگی استخوان درشت نی مانند شکستگی استخوان ران در بیشتر موارد به دلیل آسیب مستقیم در اثر ضربه زیاد رخ خواهد داد. با این حال، چنان چه قسمت پایینی پا خم شده یا پیچ خورده باشد، استخوان درشت نی نیز می‌تواند شکستگی ایجاد نماید.

در میان تمام استخوان‌‌های بلند بدن، استخوان درشت نی بیشترین احتمال شکستگی را دارد. انتهای شکاف استخوان درشت نی ممکن است به اعصاب و رگ‌های نزدیک محل شکستگی و بافت‌های نرم داخل ساق پا آسیب جدی رسانده و احتمال آلودگی باکتریایی و عفونت در محل شکستگی افزایش خواهد داد.

در بیشتر افراد مبتلا به شکستگی استخوان درشت نی، استخوان فیبولا در قسمت خارجی ساق پا نیز دچار شکستگی می‌گردد.

  • شکستگی استخوان فیبولا

استخوان فیبولا در قسمت خارجی ساق پا قرار دارد. استخوان فیبولا در بیشتر موارد به طور همزمان با استخوان درشت نی دچار شکستگی می‌گردد. در صورتی که فقط استخوان فیبولا دچار شکستگی گردد، در بیشتر موارد به دلیل ضربه مستقیم به کنار ساق پا یا خم شدن شدید کنار مچ پا یا زانوها ایجاد می‌شود.

زمانی که استخوان می‌شکند، عوارض طولانی مدت نخواهد داشت. ممکن است در صورتی که قسمت‌‌های استخوان شکسته به دلیل آسیب‌دیدگی به طور قابل توجهی از هم جدا شوند، یکی از اعصاب پا آسیب دیده و دچار افتادگی گردد.

دکتر خوب برای شکستگی پا

برای شکستگی‌های پا ضروری است در اسرع وقت جهت تشخیص مناسب نوع شکستگی و شدت آن و در نهایت اتخاذ بهترین رویکرد درمانی به یک دکتر خوب برای شکستگی پا مراجعه نمایید. بدیهی است دکتر شکستگی پا که می‌تواند به درمان کلیه شکستگی‌ها بپردازد یک پزشک فوق تخصص ارتوپد است که به شکل اختصاصی در خصوص پا دارای تجربه و تبحر می‌باشد.

ضرورت مراجعه به دکتر متخصص شکستگی مچ پا

از آنجا که نواحی مختلف پا ساختارهای متفاوتی دارند و بسیار حساس هستند، ضروری است برای درمان انواع شکستگی به دکتر شکستگی پا مراجعه نمایید.

مچ پا حاوی ساختارهای عصبی، عضلانی و عروق بسیار حساسی است که در صورت آسیب دیدگی نیازمند اقدام فوری برای درمان توسط متخصص ارتوپدی پا است و همین مسئله ضرورت مراجعه به دکتر خوب برای شکستگی پا را مشخص می‌سازد.

نقش دکتر شکستگی پا و انجام فیزیوتراپی

هر شکستگی با توجه به شدت و محل آسیب متفاوت بوده و میزان بهبودی ممکن است در افراد مختلف تفاوت داشته باشد. شکستگی‌ها معمولا به طور کلی بین ۶ تا ۸ هفته ادامه داشته و فرد باید ۱۲ هفته پس از شکستگی به حالت طبیعی خود بازگردد.

توانبخشی فیزیوتراپی به کمک دکتر شکستگی پا به طور معمول باید بین ۶ تا ۸ هفته به طول انجامد، اما برنامه فردی ممکن است کمی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد.

  • مرحله اول درمان شکستگی پا همراه فیزیوتراپی

اولین مرحله در درمان شکستگی پا از طریق فیزیوتراپی شامل بهبود التهاب و بی حرکتی می‌باشد. اگر یک استخوان شکسته را بخواهیم حرکت دهیم، در دو هفته اول حرکت می‌کند و بنابراین مرحله اول از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مرحله، بدن به حفظ قدرت حرکت و اطراف عضلات شکسته کمک می‌نماید که ممکن است از طریق یک دوره زمانی در آتل باشد تا دکتر شکستگی پا از عدم جابه‌جایی استخوان‌ها اطمینان حاصل کند و مراحل اولیه ترمیم استخوان صورت گیرد.

  • مرحله دوم درمان شکستگی پا همراه فیزیوتراپی

مرحله دوم درمان شکستگی با کمک فیزیوتراپی با افزایش تدریجی قدرت حرکت پا صورت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مشکلات پس از شکستگی پا سفتی در خم شدن پا می‌باشد و رفع این مشکل اولین گام دکتر متخصص شکستگی مچ پا می‌باشد.

در این مرحله فرد ممکن است لازم باشد فرد مجدد با عصا یا واکر راه برود. برای حفاظت از پا فرد باید با استفاده از بند برای کمک به افزایش دامنه حرکت تمریناتی را انجام دهد.

در جلسات فیزیوتراپی دکتر شکستگی پا ، می‌توان در میان سایر روش‌های درمانی از ماساژ، سوزن خشک و تحریک مفصل در این مرحله جهت کمک به افزایش دامنه حرکت استفاده کرد. همچنین ممکن است که این مرحله نزدیک به ۴ تا ۶ هفته در استراحت ادامه پیدا کند.

  • مرحله سوم درمان شکستگی پا همراه فیزیوتراپی

مرحله سوم درمان دکتر شکستگی پا در خصوص شکستگی پا شامل تقویت تدریجی عضلات پا خواهد بود. چنان چه فرد در این مرحله هنوز تحمل وزن کامل بدن خود را نداشته باشد، می‌توان انتظار داشت بدون عصا باشد.

فرد در این مرحله تمرینات تقویت تحمل وزن کامل را مانند بلند کردن پاشنه پا یا اسکات انجام می‌دهد و در صورت تایید به راه رفتن، پرش یا حتی آهسته دویدن آغاز می‌نماید. همچنین ممکن است برای انجام برخی تمرینات خاص برای مدت زمانی به باشگاه بدنسازی رفته و یا از سایر وسایل برای افزایش مقاومت پا استفاده گردد.

  • مرحله نهایی درمان شکستگی پا

مرحله نهایی در درمان شکستگی پا که توسط دکتر شکستگی پا، شامل انجام ورزش یا یک فعالیت خاص خواهد بود. این مرحله پس از ۶ تا 8 هفته پس از وقفه اولیه رخ می‌دهد و به میزان بهبودی استخوان‌ها و پیشرفت در سه مرحله قبلی بستگی دارد.

در این زمان فرد در مرحله بازگشت به ورزش و انجام حرکات خاصی که در ابتدا باعث آسیب دیدگی شده‌اند، قرار می‌گیرد. این امر اغلب منجر به چند هفته تمرین کامل برای بهبود تناسب اندام و همچنین اطمینان از این که فرد می‌‌تواند در سطح قبل از آسیب دیدگی به ورزش انتخابی خود بازگردد انجام می‌گیرد.

مراقبت‌های پیشنهادی دکتر شکستگی پا

مهم‌ترین نکته در مراقبت‌های پس از شکستگی استخوان پا، رعایت توصیه‌های دکتر شکستگی پا، مصرف غذاهای سالم و عدم مصرف دخانیات می‌باشد. شکستگی پا، شامل شکستن یا ترک خوردن باریک و مویی یکی از استخوان‌های متاتارس پا می‌باشد.

این نوع شکستگی در اثر ایجاد فشار مکرر روی استخوان‌های کف پا رخ می‌دهد. ممکن است این فشار در اثر پرش یا تغییر مسیر ناگهانی یا پیچ خوردگی در مچ پا رخ دهد.

این نوع شکستگی در بین ورزشکاران و باله‌کاران بسیار رایج بوده زیرا کار آنها شامل پریدن زیاد و چرخاندن یک پا می‌باشد. درمان‌های شکستگی کف پا با توجه به میزان شکستگی و محل شکستگی روی استخوان انجام می‌گیرند. ممکن است دکتر شکستگی پا ، از اسپلینت برای ثابت نگه داشتن پا استفاده نماید.

ترمیم شکستگی استخوان پا ممکن است بین 6 هفته تا چند ماه به طول انجامد تا بهبود پیدا کند. مهم است در این دوره فرد تا زمانی که دکتر متخصص شکستگی مچ پا اجازه بازگشت به فعالیت‌های عادی را دهد، به پای خود فرصت بهبودی کامل را بدهد. پزشک ممکن است برای کمک به بازیابی قدرت و دامنه حرکت پا فیزیوتراپی را تجویز نماید.

مراقبت‌های بعدی بخش مهمی از درمان فردی است. فرد باید تمام ویزیت‌ها را انجام دهد و در صورت بروز مشکل با پزشک یا پرستار خود در ارتباط باشد و داروهای خود را کامل و طبق دستور پزشک مصرف نماید.

فرد باید از دستورالعمل‌های بهترین فوق تخصص مچ پا در مورد میزان وزنی که می‌تواند روی پای خود انداخته و چه زمانی می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد، پیروی نماید. در صورت تجویز عصا توسط دکتر شکستگی پا ، از آنها به عنوان راهنما استفاده گردد.

بهتر است فرد یخ یا یک کمپرس سرد را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پای خود قرار دهد. این کار را تا 3 روز بعد از عمل هر 1 تا 2 ساعت یک بار، تا زمانی که تورم کاهش پیدا کند، تکرار نماید.

با کمک حوله یا کیسه پلاستیکی می‌توان کمپرس یخ ساخت. بهتر است یخ به صورت مستقیم روی پوست قرار نگیرد، زیرا سبب ایجاد سوختگی با یخ خواهد شد. بهتر است یخ به آرامی روی قسمت آسیب دیده  قرار داده شود.

سرما جریان خون در ناحیه آسیب دیده را کاهش خواهد داد که سبب بهبود درد، التهاب و کبودی می‌گردد. توصیه می شود هنگام خواب روی ناحیه آسیب دیده یخ نگذارید.

چنان چه پای فرد در اسپلینت قرار دارد، دستورالعمل‌های مراقبت از اسپلینت را که بهترین فوق تخصص مچ پا برای هر فرد توصیه می‌نماید به طور کامل انجام دهد و اسپلینت باید همواره خشک نگه داشته شود.

مصرف مسکن‌هایی مانند استامینوفن و مسکن‌های غیراستروئیدی مانند ایبوبروفن به کاهش درد کمک زیادی می‌نمایند.

بالا قرار دادن پا به منظور کاهش هرگونه تورم توصیه می‌گردد. مثالاً هنگام نشستن، پا را روی صندلی حداقل تا سطح لگن قرار داده و هنگامی قرار داشتن روی تخت، زیر پا بالش قرار داده شود.

اگر شکستگی در اثر استرس برای فرد تشخیص داده شود، برای بهبود، از فعالیت‌هایی که باعث ایجاد آن می‌شوند باید پرهیز گردد. ممکن است استفاده از عصا یا حتی ویلچر نیز توسط دکتر شکستگی پا تجویز شود تا از اعمال فشار بر روی پا جلوگیری شود.

فشرده سازی ناحیه آسیب دیده از دیگر مراقبت‌های بعد از شکستگی استخوان پا است که برای این می‌توان از یک باند الاستیک و یا پوشیدن جوراب‌های فشرده ساز استفاده کرد. برای این کار بهتر است از یک دکتر خوب برای شکستگی پا مشورت گرفته شود.

بالا نگه داشتن پا هم سطح با قلب و یا کمی بالاتر از سطح قلب سبب کاهش تورم پا می‌شود. در صورت شکستگی استخوان کف و مراقبت‌های پس از آن این روش مفید و موثر خواهد بود.

بعضی از شکستگی‌های پا برای بهبود فقط نیاز به پشتیبانی دارند. به طور مثال، بانداژ پلاستیک به همراه کفش مستحکم یکی از این روش‌ها می‌باشد. برای پشتیانی از پا و بی تحرک کردن شکستگی کفش‌های ویژه‌ای توصیه می‌شوند.

تقسیم بندی شکستگی‌ها از نظر دکتر شکستگی پا

گاهی نوع شکستگی فقط به منظور تقسیم بندی ظاهری دارای اهمیت نمی‌باشد. شکل شکستگی می‌تواند به دکتر متخصص شکستگی مچ پا در تشخیص نوع و چگونگی ضربه‌ای که سبب شکستگی شده و انتخاب نوع روش درمانی مناسب کمک نماید.

به طور مثال شکستگی‌های عرضی بر اثر خم شدن یک استخوان به وجود می‌آیند. در صورتی که شکستگی‌های مارپیچی در اثر وارد شدن نیروهای چرخشی به استخوان به وجود می‌آیند. در برخی موارد دانستن شکل شکستگی در انتخاب بهترین روش درمان از سوی دکتر شکستگی پا کمک کننده خواهد بود.

همچنین شکل شکستگی تعیین کننده پایداری یا جابجایی شکستگی بعد از جاافتادن است.

  • شکستگی‌های مویی

خط شکستگی در شکستگی‌های مویی، تنها به صورت ترک خوردگی مشاهده می‌شود و قطعات شکسته شده جابجا نخواهند شد. همچنین نیرویی که موجب این نوع شکستگی می‌شود قوی نمی‌باشد.

در برخی موارد خط شکستگی ممکن است در رادیوگرافی واضح دیده نشود و دکتر خوب برای شکستگی پا ممکن است جهت تشخیص بهتر و دقیق‌تر سی تی اسکن تجویز نماید. اگر شکستگی بدون هیچ گونه جابجایی باشد، در رادیوگرافی اولیه تشخیص داده نمی‌شود اما بعد از گذشت یک هفته با تکرار رادیوگرافی، خط شکستگی قابل مشاهده خواهد بود.

  • شکستگی‌های گرین استیک

شکستگی‌های گرین استیک یا ترکه‌ تری معمولا در بچه‌ها رایج بوده و مشخصه آن کامل نبودن شکستگی می‌باشد. در این نوع از شکستگی دو استخوان شکسته شده کاملا از یکدیگر جدا نخواهند شد.

با خم کردن شاخه خشک درخت می‌توان آن را شکست ولی با خم کردن یک شاخه زنده و تازه روییده نمی‌توان آن را شکست. در صورتی که نیروی بیشتری به شاخه وارد شود ممکن است در یک طرف به صورت نامنظم شکسته شده و در طرف دیگر فقط خم شود.

به دلیل این که محتوای مواد تشکیل دهنده استخوان کودکان با بزرگسالان متفاوت می‌باشد در مقابل نیرو، رفتاری مشابه با چوب‌تر نشان داده و دچار شکستگی ناقص می‌گردند. شکستگی‌های گرین استیک بیشتر در ناحیه ساعد یا مچ دست بچه‌ها مشاهده می‌گردند.

اگر نیرویی که به استخوان کودک وارد می‌گردد شدید باشد می‌تواند سبب ایجاد شکستگی کامل شود اما اغلب شکستگی‌های بچه‌ها از نوع گرین استیک یا ترکه‌تری می‌باشند.

  • شکستگی‌های عرضی

شکستگی‌های عمود بر محور طولی استخوان شکستگی‌های عرضی نام دارند و در اثر نیروهایی که باعث خم شدن و زاویه دار شدن استخوان‌ها در محور طولی می‌گردند رخ می‌دهند.

  • شکستگی‌های مایل

در شکستگی‌های مایل، خط شکستگی در محور طولی استخوان مایل می‌باشد و شکستگی‌ها در اثر نیرو‌هایی که در طول استخوان وارد شده و موجب خم شدن استخوان می‌گردند رخ می‌دهند و معمولا ناپایدار می‌باشند.

  • شکستگی‌های مارپیچی

در شکستگی‌های مارپیچی، خط شکستگی به صورت قوس مارپیچ شکلی می‌باشد و این نوع شکستگی‌ها بر اثر چرخش شدید اندام ایجاد شده و جوش خوردن آنها معمولا از نوع عرضی سریع‌تر خواهد بود.

  • شکستگی‌های چند قطعه‌ای

در شکستگی‌های چند قطعه‌ای بیش از دو قطعه استخوان شکسته شده و بر اثر اعمال نیروهای بسیار قوی‌تر از نیروهایی که شکستگی‌های قبلی را ایجاد می‌کنند، رخ می‌دهند. احتمال آسیب دیدن پوست، عضلات، عروق و اعصاب و همچنین احتمال باز بودن در این شکستگی‌ها بیشتر می‌باشد.

  • شکستگی‌های درهم فرورفته

شکستگی‌های درهم فرورفته زمانی ایجاد می‌شوند که یک قطعه شکستگی به داخل قطعه دیگر فرو رود مانند بعضی از شکستگی‌های گردن ران.

  • شکستگی‌های خرد و له شده

شکستگی‌های خرد و له شده معمولا در استخوان‌های اسفنجی و زمانی که یک استخوان بر اثر فشار خارجی در خود شکسته شده و بنظر حجمش کاهش پیدا کرده رخ می‌دهند.

شکستگی‌های مهره‌ها و یا استخوان پاشنه که ممکن است خط شکستگی واضحی وجود نداشته باشد و فقط شکل استخوان تغییر کرده باشد. درمان این نوع شکستگی‌ها بسیار مشکل بوده و گاهی به هیچ عنوان شکل استخوان به وضع قبل از شکستگی بازنمی‌گردد.

  • شکستگی‌های جدا شده

شکستگی‌های جدا شده در محل‌هایی که تاندون یک عضله به استخوان می‌چسبد، مشاهده می‌شود. در این صورت اگر عضله بشدت منقبض شود ممکن است تکه‌ای از استخوانی را که به آن چسبیده است از استخوان اصلی جدا نماید.

  • شکستگی سطح مفصلی

شکستگی سطح مفصلی به مواردی گفته می‌شود که خط شکستگی به داخل یک مفصل امتداد پیدا کند. این دسته از شکستگی‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند و درمان آنها باید دقیق صورت پذیرد زیرا کمترین ناهماهنگی در سطح مفصلی موجب سائیدگی مفصل خواهد شد.

  • شکستگی دررفتگی

هنگامی که شکستگی در نزدیکی انتهای استخوان رخ می‌دهد شکستگی یک قطعه کوچک و بزرگ را به همراه دارد. اگر قطعه کوچکتر از سطح مفصلی اصطلاحا دررفته باشد، این وضعیت دررفتگی نام دارد.

همچنین زمانی که بیش از دو استخوان در تشکیل یک مفصل شریک هستند احتمال دررفتگی بیشتر است. علاوه بر شکل شکستگی‌ها باید به جهت تغییر مکان قطعات شکسته شده نیز توجه داشت. ممکن است این تغییر مکان در قسمت‌های مختلفی صورت گیرد.

بهترین فوق تخصص مچ پا

در صورت شکستن پای خود ضروری است برای شناسایی نوع شکستگی و شدت شکستگی و درمان صحیح انواع شکستگی خود به دکتر شکستگی پا مراجعه نمایید.

مرکز فوق تخصصی ما با برخورداری از بهترین فوق تخصص مچ پا آماده ارائه بهترین درمان به کلیه عزیزانی است که دچار شکستگی در ناحیه پا و مچ پا شده‌اند.

سخن پایانی

در صورتی که دچار شکستگی استخوان پا شدید سریعا به یک دکتر شکستگی پا مراجعه نمایید تا مراحل تشخیص که شامل عکسبرداری از ناحیه آسیب دیده، ام آر آی، سی تی اسکن است انجام شود و براساس شدت شکستگی اقدامات لازم از جمله گچ گرفتن صورت گیرد تا مشکلاتی مانند کوتاه شدن استخوان‌ها بعد از شکستگی ایجاد نشود.

همچنین در صورتی که روند جوش خوردن استخوان عادی نباشد و بهبودی کامل حاصل نشده باشد، لازم است به یک دکتر شکستگی پا مراجعه کرده تا روش درمانی مناسب را برای جوش خوردن استخوان پیش از بروز مشکلات جدی تجویز نماید.

امروزه یکی از دغدغه‌های افراد پیدا کردن دکتر شکستگی پا با داشتن آگاهی و دانش لازم در زمینه ارتوپد می‌باشد. متخصص ارتوپد باید دانش خود را به روز نماید تا مشکلات بیماران را به بهترین نحو درمان کند و روش‌های توانبخشی را بیماران خود تجویز نماید.

دکتر شکستگی پا در کلینیک‌ پا با تشخیص سریع و استفاده از بهترین روش‌های درمان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و به درمان اختلالات، تومورها و بیماری‌های مرتبط با مفاصل می‌پردازد.

با توجه به اهمیت موضوع بهتر است در صورت بروز شکستگی پا سریعا به بهترین دکتر شکستگی پا مراجعه شود تا روند درمانی مناسب به سرعت انجام شود و از بروز عوارض جدی و جبران ناپذیر در آینده پیشگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید