کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

درمان گیاهی درد استخوان لگن

درمان گیاهی درد استخوان لگن، سبب رهایی از این درد ناخوشاید

امیدواریم هرگز با درد لگن در زندگی خود مواجه نشوید، چرا که این درد بسیار ناخوشایند است و می‌تواند کار و زندگی انسان را مختل نماید. این درد معمولاً در قسمت باسن و کشاله ران کمر و عمق لگن احساس می‌شود. خوشبختانه علم پزشکی با گستردگی و وسعت خویش، درمان‌های موثری برای رهایی از این درد را برای افراد بیمار به ارمغان آورده است. اما در کنار این درمان‌ها، می توان از درمان گیاهی درد استخوان لگن نیز برخوردار شد. این داروها به نوعی یک درمان مکمل محسوب می‌شوند و مصرف آن‌ها هیچ نوع عارضه جدی برای جسم و جان شما به همراه نمی‌آورد. اگر شما نیز دوست دارید با انواع درمان‌ها و داروی گیاهی برای درد لگن از نظر بهترین دکتر متخصص لگن در تهران آشنا شوید، پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

درمان گیاهی درد استخوان لگن

 

 

آیا به راستی درمان گیاهی درد استخوان لگن روش موثری است؟

برخی از افراد با مشاهده هر نوع دردی در جسم خود، ابتدا به سراغ درمان‌های گیاهی و سنتی می‌روند؛ این موضوع در مورد دردهای قسمت لگن نیز کاملاً صدق می‌کند. آن‌ها با مشاهده هرگونه علائم دردناک و آزاردهنده‌ای در لگن خود، با جستجوی فراوان بهترین داروی گیاهی را برای درمان این مشکل پیدا می‌کنند. اما سوال بسیار مهمی که باید به آن توجه فراوانی نمود این است که آیا به راستی درمان گیاهی درد استخوان لگن امکان پذیر است؟ آیا در این صورت دیگر نیازی به مراجعه به پزشک متخصص وجود ندارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگویم درمانِ صرفِ گیاهی و این‌که بدون مراجعه و مشورت با پزشک به سراغ چنین درمان‌هایی برویم، کاری بسیار اشتباه و حتی خطرناک است. هنگامی که شما با درد لگن متوجه می‌شوید، در قدم اول باید علت آن را شناسایی کنید. ممکن است استخوان لگن شما آسیب دیده باشد، شاید برای مفاصل و رباط های آن مشکلات جدی به وجود آمده باشد. ممکن است به هر دلیلی به عفونت لگن مبتلا شده باشید؛ حتی در برخی از مواقع، ممکن است در این قسمت تومورهای به وجود آمده باشند که نیاز به بررسی بیشتر دارند.
چه کسی بهتر از یک پزشک متخصص و حاذق می‌تواند در زمینه تشخیص و درمان بیماری لگن به شما کمک کند؟ فراموش نکنید که اگر با مشاهده درد لگن و ادامه روند آن به یک پزشک متخصص مراجعه نکنید، ممکن است که جسم شما در معرض آسیب‌های فراوانی قرار گیرد و برای درمان آن هزینه و زمان زیادی بپردازید. پس با وجود آن‌که بهترین نوع داروی گیاهی برای درد لگن در دسترس ما وجود دارد، اما قبل از انجام هر کاری باید به پزشک مراجعه نموده و ریشه اصلی مشکل خود را بررسی نمایید. سپس با خیال راحت و دل قرص، تحت نظر پزشک خویش از درمان گیاهی درد استخوان لگن نیز برخوردار شوید.

آشنایی با بهترین داروی گیاهی درد استخوان لگن

گاهی اوقات پزشک به شما خواهد گفت که درد استخوان لگن شما چندان جدی نیست؛ بنابراین می‌توانید با استراحت، مصرف دارو و درمان‌های خانگی آن را برطرف کنید. در این گونه مواقع است که شما می‌توانید با استفاده از بهترین نوع داروی گیاهی برای لگن درد که در دسترس شما وجود دارند، اقدام به درمان گیاهی درد استخوان لگن نمایید. در ادامه مطلب، برخی از موثرترین نوع این داروها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • فلفل
    تحقیقات و پژوهش‌هایی که دانشمندان بر روی خواص فلفل قرمز و فلفل سبز انجام دادند، نتایج جالبی را در زمینه درمان التهاب مفاصل رقم زد. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که در ترکیبات فلفل قرمز، یک نوع ماده قدرتمند و موثر به نام کپسایسین یافت می‌شود. این ماده به صورت طبیعی مانع از انتقال سیگنال‌های درد به مغز می‌شود. همچنین اگر هر نوع التهابی در مفاصل و استخوان لگن وجود داشته باشد، با مصرف این ماده از بین می‌رود. برای برخورداری از خواص فلفل قرمز برای درمان درد لگن، تنها کافی‌ست مقداری از پودر آن را به همراه چند قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. پس از آن‌که ترکیب شما به خوبی آماده شد، آن را اندکی گرم کنید تا ذرات فلفل قرمز به خوبی درون روغن زیتون حل شود. پس از آن که این ترکیب شگفت ‌انگیز سرد شد، آن را بر روی قسمتی از لگن که با درد مواجه است قرارداده و ماساژ دهید.
  • زنجبیل
    داروی دیگری که در این قسمت می‌خواهیم به عنوان درمان گیاهی درد استخوان لگن به آن اشاره کنیم، زنجبیل است. زنجبیل نیز به عنوان یکی از داروهای گیاهی که طبیعت در اختیار ما قرار داده است، از ترکیبات ضد التهابی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. بنابراین اگر از آن به صورت مستمر استفاده کنید، به مرور زمان التهاب لگن شما کاهش پیدا خواهد کرد. برای برخورداری از تمامی مواهب نهفته در زنجبیل، باید نوع تازه آن را تهیه نموده و رنده کنید. در ادامه یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به همراه 3 فنجان آب ترکیب نموده و بر روی حرارت قرار دهید. شما باید حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب به خوبی جوشیده و آماده شود. با میل کردن این این داروی گیاهی ساده، می‌توانید تاثیرات شگفت انگیز آن برای درمان درد لگن را مشاهده کنید. البته اگر احساس می‌کنید که این جوشانده را دوست ندارید، پس از آن که ولرم شد کمی عسل به آن اضافه کرده و سپس میل کنید.
  • روغن اکالیپتوس
    درمان گیاهی لگن درد در زنان و مردان، با بهره‌گیری از روغن‌های گیاهی نیز امکان پذیر است و یکی از بهترین نوع این روغن‌ها، روغن بی نظیر اکالیپتوس می‌باشد. اکالیپتوس یکی از داروهای گیاهی است که توسط آن می‌توانید التهاب و درد شدیدی که در قسمت لگن خود تجربه می‌کنید را کاهش دهید. همچنین روغن اکالیپتوس باعث بهبود جریان خون در این قسمت شده و اکسیژن و مواد مغذی که مفاصل و عضلات لگن نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. برای برخورداری از تمام مواهب نهفته در روغن اکالیپتوس، 10 قطره از این روغن را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و سپس قسمت لگن و کمر خود را توسط آن ماساژ دهید.
  • روغن رزماری
    شاید شما نیز به خوبی می‌دانید که در طب سنتی کشورمان، روغن رزماری به عنوان یک مسکن و ضد درد طبیعی شناخته شده است. شما می‌توانید روغن رزماری و یا ژل آن را تهیه کرده و آن را در قسمت زیر شکم و زیر کمر خود ماساژ دهید. این روغن شفابخش علاوه بر اثرات ضددرد، از خواص ضد التهابی نیز برخوردار است؛ بنابراین اگر بافت عضلات و مفاصل لگن شما با التهاب، ورم و درد مواجه شده‌اند، می‌توانید با روغن رزماری تا حدود زیادی آن را تسکین دهید.
  • روغن نعناع فلفلی
    روغن نعناع فلفلی از گیاهی به همین نام به دست می‌آید و سال‌هاست به سبب خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و تسکین دهندگی که دارد مورد استفاده بسیاری از بیماران قرار می‌گیرد. این روغن به عنوان یک درمان گیاهی درد استخوان لگن شناخته شده و معمولاً به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که برخی از افراد ممکن است به این روغن حساسیت داشته باشند؛ بنابراین قبل از مصرف آن، حتماً باید مقدار اندکی از این روغن را بر روی قسمتی از پوست بازوی خود امتحان کنید. در صورتی که با عوارضی مانند تورم، خارش و سوزش مواجه شدید، به سرعت پوست خود را شستشو داده و از مصرف آن در سایر قسمت‌های جسم خودداری کنید.

معرفی روش های درمان درد لگن در زنان با داروی گیاهی

اوقات مشاهده می‌شود که زنان بیشتر از مردان در معرض درد لگن قرار دارند و این موضوع به آن علت است که سیستم تناسلی زنان از جمله رحم، تخمدان و واژن در این قسمت قرار گرفته اند. بنابراین هر نوع بیماری و عفونتی که در این قسمت به وجود آید، بدون شک لگن را نیز درگیر خواهد نمود. زنان نیز باید برای پیدا کردن علت درد لگن و درمان قطعی و موثر آن، به یک متخصص حاذق و با تجربه مراجعه کنند. پس از آن می‌توانند با مشورت پزشک خویش، از انواع درمان گیاهی درد لگن در زنان نیز برخوردار شوند.
اگر شما عزیزان نیز دوست دارید با درمان گیاهی درد استخوان لگن در زنان آشنا شوید، مطالبی که در ادامه به شما ارائه می‌دهیم را از دست ندهید:

  • جوش شیرین

    شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که یکی از بهترین نوع درمان گیاهی درد استخوان لگن، جوش شیرین است. (به خصوص اگر باکتری‌های عفونی باعث ایجاد عفونت رحم و لگن شده باشند.) در این گونه مواقع شما می‌توانید با استفاده از جوش شیرین، میزان ph بدن خود را متعادل نمایید. برای تهیه این داروی موثر، ابتدا یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین را به همراه یک قاشق چای خوری پسیلیوم ترکیب کنید. سپس یک لیوان آب به آن اضافه کرده و هفته‌ای یک بار آن را میل کنید. البته قبل از مصرف این دارو حتماً .پزشک متخصص خود را در جریان قرار دهید

  • ماست پروبیوتیک
    در میان انواع درمان گیاهی درد استخوان لگن در زنان، می‌توان به ماست پروبیوتیک نیز اشاره نمود. همان‌گونه که می‌دانید در ترکیبات این نوع ماست، باکتری‌های زنده و مفیدی وجود دارند که تمام باکتری‌های بد را نیست و نابود می‌کنند. شما می‌توانید در طول روز دو الی سه کاسه ماست میل کنید تا به آرامی التهابی که در لگن شما به وجود آمده از بین برود.
  • روغن کرچک
    درمان گیاهی درد استخوان لگن با استفاده از روغن کرچک نیز کاملاً امکان پذیر است. این روزها پژوهش‌های دانشمندان بیانگر این موضوع است که در ترکیبات روغن کرچک، مواد ارزشمندی وجود دارند که از خواص ضد التهابی و ضد درد برخوردار می‌باشند. برای این که از ترکیبات شفابخش روغن کرچک برخوردار شوید، ابتدا ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری از این روغن را بر روی یک پارچه که چند تا بر روی آن زده‌اید، قرار دهید. در ادامه پارچه را کمی گرم کرده و آن را بر روی قسمت زیر شکم یا کمر خود ببندید. البته ماساژ دادن کمر با استفاده از روغن کرچک نیز یکی از بهترین نوع درمان درد لگن در زنان با داروهای گیاهی به شمار می‌رود.
  • روغن درخت چای
    در میان انواع و اقسام داروهای گیاهی برای لگن که به شما معرفی کردیم، نام روغن درخت چای نیز وجود دارد. این روغن از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قدرتمندی برخوردار است و می‌تواند به شما کمک کند تا درد ناخوشایند لگن خود را برطرف کنید. برای برخورداری از خواص روغن درخت چای، دو یا سه قطره از این روغن را در یک ظرف مخصوص بریزید و یک بار در روز واژن خود را با آن شستشو دهید.

چه زمانی برای درد لگن به پزشک مراجعه کنیم؟

لگن یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی است که در جسم ما انسان‌ها قرار دارد؛ ما به واسطه لگن است که می‌توانیم تعادل جسم خود را در هنگام راه رفتن به خوبی حفظ کنیم. بنابراین با مشاهده هر نوع علامت غیر عادی و ناخوشایندی در این قسمت از جسم، در اولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. و اما علائمی که به شما نشان می‌دهند زمان مراجعه به یک متخصص ماهر و با تجربه لگن فرا رسیده عبارتند از:

  • اگر درد لگن شما به قدری زیاد است که با استراحت و استفاده از انواع درمان گیاهی درد استخوان لگن، هنوز بهبود پیدا نکرده است.
  • اگر درد لگن شما پس از یک حادثه مانند زمین خوردن یا تصادف به وجود آمده است. (در این گونه مواقع احتمال شکستن استخوان لگن و یا ضرب دیدن آن وجود دارد.)
  • اگر در هنگام راه رفتن یا ایستادن نمی‌توانید تعادل جسم خود را حفظ کنید.
  • اگر به همراه درد لگن، علائم دیگری مانند تب، لرز سوزن سوزن شدن کمر و پا، بی حسی و… را نیز احساس می‌کنید.
  • اگر در قسمت ران خود متوجه بروز تورم یا کبودی شده‌اید که نشان دهنده عفونت در یکی از قسمت‌های لگن می‌باشد.

درمان گیاهی درد استخوان لگن با دمنوش های گیاهی

ما انسان‌ها از سال‌ها و قرن‌های بسیار دور تاکنون، طیف گسترده‌ای از دردها و ناراحتی‌های خود را با استفاده از انواع دمنوش‌ها و یا جوشانده‌های گیاهی تسکین می‌دهیم. این روزها نیز می‌توانید برای درمان گیاهی درد استخوان لگن در زنان و مردان، از این دمنوش‌ها استفاده کنید. اما در این قسمت برخی از این دمنوش‌های بی نظیر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم (البته با تاکید بر روی این موضوع که قبل از مصرف هر کدام از این دمنوش‌ها، با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت‌های لازم را به عمل آورید.)

  • چای گزنه
    گزنه یکی از گیاهان خارداری است که در بسیاری از بیابان‌های کشورمان رشد می‌کند و بهترین داروی گیاهی برای درد لگن به شمار می‌رود. این گیاه نیز از ترکیبات ضد التهابی قدرتمندی برخوردار است که بسیاری از مشکلات لگن را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید با استفاده از برگ‌های خشک گیاه گزنه، دمنوش شفابخشی تهیه کرده و برای تسکین درد لگن خود آن را میل کنید.
  • چای سبز
    در میان انواع دمنوش‌هایی که به عنوان درمان گیاهی درد لگن در زنان و مردان شناخته شده‌اند، باید به نام چای سبز نیز اشاره کنیم. چای سبز حاوی مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات پلی فنول می‌باشد؛ به همین سبب است که به عنوان یک ترکیب ضد التهاب قدرتمند شناخته شده است. برخی از پزشکان عقیده دارند که نوشیدن روزانه چند فنجان چای سبز، یک راه عالی برای کاهش التهاب لگن به شمار می‌رود.
  • تخم کرفس
    حیف است که از انواع در روش‌های درمان درد لگن در زنان با داروی گیاهی صحبت کنیم و به تخم کرفس اشاره نکنیم. تخم کرفس از آن دسته گیاهانی است که از خواص ضد التهابی قدرتمندی برخوردار است؛ بنابراین اگر درد و ناراحتی لگن شما به سبب بیماری‌های التهابی رخ داده باشد، این گیاه یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای آن به شمار می‌رود. شما می‌توانید دانه‌های کرفس را به فنجان آبی که در حال جوشیدن است اضافه کرده و صبر کنید تا ۱۰ الی ۲۰ دقیقه به خوبی بجوشد؛ سپس آن را نوشیده و از خواص شگفت انگیز آن برخوردار شوید.
  • دمنوش زنجبیل و زردچوبه
    یکی از بهترین ترکیباتی که به عنوان داروی گیاهی برای درد لگن در میان ما انسان‌ها شناخته شده و بسیار محبوب است، دمنوشی به نام زردچوبه و زنجبیل می‌باشد. برای تهیه این دمنوش شفابخش و بی نظیر، یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به همراه یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و نصف قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. البته قبل از هرکاری ابتدا کمی آب روی حرارت قرار داده و پس از به جوش آمدن، پودر زردچوبه و زنجبیل را به آن اضافه کنید. پس از آن که زیر حرارت را خاموش کردید، صبر کنید تا دمنوش شما ولرم شود و سپس عسل را به آن اضافه کنید. البته شما می‌توانید اندکی آبلیموی تازه نیز به آن افزوده و سپس میل کنید؛ البته فراموش نکنید که اگر به بیماری خاصی مانند اختلالات خونریزی مبتلا هستید، حتما قبل از مصرف این دمنوش، با پزشک خود مشورت کنید.
  • دمنوش دارچین
    دارچین یکی از بهترین گیاهانی است که در دسترس ما وجود دارد و ما می‌توانیم از آن به عنوان درمان گیاهی درد استخوان لگن استفاده کنیم. دارچین نیز مانند تمام ترکیباتی که تاکنون به شما معرفی کردیم، از خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی برخوردار است؛ بنابراین شما می‌توانید با مصرف آن به صورت منظم و همیشگی، التهاب لگن خود را کاهش دهید. برای تهیه این دمنوش ساده و موثر، تنها کافی است یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به همراه یک قاشق چای خوری عسل ترکیب نموده و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. برای برخورداری از خواص این دمنوش، سعی کنید آن را هر روز صبح و در حالی که معده شما خالی است میل کنید.

سخن پایانی

اگر استخوان، عضلات، رباط‌ها و سایر قسمت‌های لگن ما با درد مواجه شوند، بدون شک تعادل زندگی ما از بین خواهد رفت؛ این درد بسیار آزار دهنده و ناخوشایند است و ما را از انجام بسیاری از امور روزمره و ساده زندگی، محروم می‌کند. علاوه بر تمامی درمان های موثر پزشکی، برخی از درمان‌های گیاهی و سنتی نیز در دسترس ما قرار دارند. با ارائه این مقاله سعی کردیم شما را با درمان گیاهی درد استخوان لگن آشنا کنیم؛ همچنین به درمان گیاهی که برای درد لگن زنان مفید است اشاره کوتاهی کردیم و برخی از بهترین دمنوش‌ها را به شما عزیزان معرفی نمودیم. فراموش نکنید که به همراه این درمان‌ها حتماً به یک متخصص ارتوپد نیز مراجعه نموده و به صورت ریشه‌ای مشکل خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید