کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

درمان پوکی استخوان با گانودرما

درمان پوکی استخوان با گانودرما؛ راهکاری طبیعی برای تقویت استخوان‌ها

استخوان‌ها جزء بافت‌های زنده بدن به شمار می‌روند که به صورت مرتب در طول زندگی، جایگزین می‌شوند و همواره استحکام و مقاومت خود را حفظ می‌کنند. اما با جایگزینی آهسته بافت استخوان‌ها، آن‌ها به آرامی ضعیف شده و بیماری به نام پوکی استخوان به وجود می‌آید. روش‌های درمانی مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ورزش، تغذیه سالم، در کنار درمان پوکی استخوان با گانودرما اشاره کرد. فراموش نکنید که اگر تشخیص داده شد که فردی پوکی استخوان دارد، نشستن در خانه و مصرف موادی مانند گانودرما، به او کمکی نمی کند! بلکه او حتماً باید برای درمان پوکی استخوان به پزشک و کلینیک فوق تخصصی پوکی استخوان مراجعه کند.

 

درمان پوکی استخوان با گانودرما

 

 

آیا درمان پوکی استخوان با گانودرما امکان پذیر است؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال که آیا درمان پوکی استخوان با گانودرما امکان پذیر است یا خیر؟ اجازه دهید ابتدا بیماری پوکی استخوان را مورد بررسی قرار دهیم. پوکی استخوان از آن جمله بیماری‌هایی است که افراد را در کهنسالی با خود درگیر نموده و سیستم اسکلتی و استخوان‌های او را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند. اگر بخواهیم به یکی از نشانه‌های بارز این بیماری اشاره کنیم، بدون شک از کاهش استحکام استخوان‌ها و افزایش احتمال شکستگی آن‌ها نام خواهیم برد. تحقیقات و بررسی‌ها نشان دهنده آن است که جمعیت افرادی که با بیماری پوکی استخوان مواجه هستند، روز به روز در حال افزایش است.
شاید اصلی‌ترین علت افزایش مبتلایان به پوکی استخوان این است که ما انسان‌ها یک سبک غلط را برای زندگی خود انتخاب کرده‌ایم. ما به اندازه کافی ورزش نمی‌کنیم، در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیریم و در تغذیه روزانه خود از مواد حاوی کلسیم بسیار کم استفاده می‌کنیم. بدیهی است که در دوران کهنسالی، بیماری به نام پوکی استخوان گریبانگیر ما شود. در این بیماری نه تنها ضخامت استخوان‌ها کاهش پیدا می‌کند، بلکه اتصال لایه‌های مختلف آن نیز رو به کاهش می‌رود و استخوان‌ها با کمترین فشار دچار شکستگی می‌شوند.
تاکنون راه‌حل‌های مختلفی برای درمان این بیماری ارائه شده است که درمان پوکی استخوان با گانودرما نیز یکی از این موارد است. کسانی که با مشورت پزشک خویش از گانودرما استفاده کرده‌ و روند درمان خود را به خوبی سپری نموده‌اند، با اثرات درمانی آن آشنایی دارند.

نکته مهم علمی: زمانی که تشخیص داده می‌شود فرد به پوکی استخوان دچار شده است، مصرف خوراکی‌هایی مانند گانودرما (یا سایر موادی که اگر در حجم زیاد مصرف شوند، می‌توانند خواص ضد التهابی داشته باشند) دیگر جایگاهی در این زمینه ندارد. حقیقت علمی که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم این است که درمان قطعی شخصی که پوکی استخوان دارد، با گانودرما امکان پذیر نیست. بلکه با گانودرما می توانیم زمانی که فرد در حالت طبیعی و نرمال است، از تخریب استخوان‌ها و ایجاد فرایندهای التهابی در بدن که باعث آسیب به استخوان‌ها می‌شوند، پیشگیری کنیم.
به داروها و درمان‌های پزشکی نیاز است تا بیماران مبتلا را از خطرات شکستگی استخوان که ممکن است باعث ایجاد عفونت، آمبولی و حتی مرگ گردد، محافظت کنند. ما در ادامه مطلب به بررسی موضوع درمان پوکی استخوان با گانودرما می‌پردازیم و بسیار خوشحال می‌شویم اگر شما نیز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

گانودرما چیست و بررسی تاثیر آن بر درمان پوکی استخوان

گانودرما یک نوع قارچ است که در زیر مجموعه قارچ‌های قرمز جهان قرار می‌گیرد و به سبب ارزش‌های تغذیه‌ای و درمانی زیادی که دارد، در میان ما انسان‌ها شناخته شده است. جالب است بدانید که مردم کشورهای آسیای شرقی، از قرن‌های بسیار دور تاکنون، به خواص شفابخش قارچ گانودرما پی برده بودند و از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های خود استفاده می‌کردند.
این روزها دانشمندان به این موضوع پی برده‌اند که قارچ گانودرما دارای خواص ضد التهابی بسیار خوبی است و به همین سبب می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات مفاصل و استخوان‌ها موثر واقع شود. شاید به همین علت است که همواره بر درمان پوکی استخوان با گانودرما تاکید می‌شود و بسیاری از افراد در کنار سایر درمان‌های پزشکی، از گانودرما و اثرات شگفت انگیز درمانی آن برخوردار می‌شوند.
شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که مصرف گانودرما سبب می‌شود که سلول‌های استخوانی جدید تولید شوند و به این صورت روند پوکی استخوان‌ها کاهش پیدا کرده و یا متوقف شود. البته شما برای درمان پوکی استخوان با گانودرما، باید با پزشک خود مشورت نموده و تنها متکی به این روش درمانی نباشید. شما باید داروهایی که پزشک برای شما تجویز نموده است را میل کرده، تغذیه سالمی داشته باشید و ورزش را در زندگی خود لحاظ کنید.

مهم ترین علت بروز پوکی استخوان

پیش از آنکه مبحث خود را پیرامون درمان پوکی استخوان با گانودرما ادامه دهیم، اجازه دهید تا مهم¬ترین علت¬های بروز بیماری پوکی استخوان را با همدیگر بررسی نماییم. اصلی‌ترین علتی که انسان¬ها را با پوکی استخوان مواجه می‌کند، افزایش سن است. جسم ما به طور طبیعی با بالا رفتن سن با تخریب بافت استخوانی مواجه می‌شود؛ در این سن و سال فرایند تولید سلول¬های جدید استخوانی به کمترین میزان خود رسیده و استخوان¬ها رفته ‌رفته تراکم و استحکام خود را از دست می‌دهند. به خصوص اگر فرد در سنین جوانی به میزان کافی از منابع کلسیم، ویتامین دی و پروتئین استفاده نکرده باشد، بیش از پیش در معرض چنین آسیبی قرار دارد.
همچنین یائسگی یکی از حساس¬ترین دوران¬های زندگی بانوان است و با تغییراتی که برای هورمون¬ها رخ می¬دهد، سر و کله بیماری پوکی استخوان نیز پیدا می¬شود. از تمام این¬ها گذشته، افراد کهنسال و حتی میانسالی که در برنامه غذایی خود از کلسیم، پروتئین و ویتامین دی استفاده نمی کنند، در خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. علاوه بر تمامی مواردی که به آنها اشاره کردیم، پارامترهایی مانند کم تحرکی، مصرف سیگار، مصرف الکل، پرکاری تیروئید، دیابت، آرتروز و… از جمله عواملی هستند که فرد را بیش از پیش در معرض بیماری ناخوشایند پوکی استخوان قرار می¬دهند.

درمان پوکی استخوان با گانودرما و بهترین شیوه مصرف آن

حال که متوجه شدیم درمان پوکی استخوان با گانودرما امکان پذیر است، این سوال برای برخی از افراد به وجود می آید که ما باید چگونه آن را مصرف کنیم؟ در این قسمت باید بر روی این موضوع تأکید کنیم که برای کسب نتایج فوق العاده و اثرات شفابخش گانودرما، باید حتماً قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید. یک پزشک متخصص تنها کسی است که با توجه به شرایط جسمانی شما و آنچه آزمایشات و بررسی¬ها نشان می-دهند، به شما خواهد گفت که چگونه از گانودرما برای پوکی استخوان خود استفاده کنید؟
البته برخی از پزشکان بر این باور هستند که شما باید عصاره اصل و خالص گانودرما را تهیه کرده و آن را نیم ساعت قبل از غذا و یا دو ساعت بعد از غذا میل کنید. ممکن است عصاره قارچ گانودرما اندکی تلخ باشد و شما مزه آن را دوست نداشته باشید؛ برای حل این مشکل می¬توانید عصاره قارچ گانودرما را به همراه غذاهای خود ترکیب نموده و سپس میل کنید.
فراموش نکنید که هرگز نباید قارچ یا عصاره گانودرما را بیش از اندازه‌ای که پزشک برای شما تجویز کرده است مصرف کنید؛ چرا که ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر روی سیستم گوارش شما بر جای بگذارد. در واقع برای برخورداری از خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما برای پوکی استخوان، در مصرف آن همیشه حد تعادل را رعایت کنید.

بهترین راه درمان پوکی استخوان با روغن زیتون

هرچند درمان پوکی استخوان با گانودرما امکان پذیر است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که ما از نقش سایر مواد غذایی طبیعی که در دسترس ما قرار دارند غافل شویم. یکی از این ترکیبات مفید و شفابخش که امروز می‌خواهیم اندکی در مورد آن صحبت کنیم، روغن زیتون است. در بررسی¬هایی که دانشمندان از الگوی غذای مدیترانه¬ای (که روغن زیتون یکی از پایه‌های اصلی آن به شمار می‌رود) به عمل آوردند، مشخص شد که این روغن شفا بخش اثرات شگفت انگیزی برای درمان بیماری پوکی استخوان به همراه دارد.
در واقع پلی فنول¬های موجود در روغن زیتون از ضعیف شدن استخوان¬ها جلوگیری به عمل آورده و استحکام آنها را دو چندان می‌کنند. علاوه بر آن، در ترکیبات اصلی روغن زیتون مواد ارزشمندی یافت می‌شود که نقش مهمی در به وجود آمدن و رشد سلول¬های جدید استخوانی ایفا می¬کند.
بنابراین اگر شما عزیزان می¬خواهید از تحلیل رفتن استخوان¬های خود جلوگیری به عمل آورده و علائم پوکی استخوان را کاهش دهید، حتماً در برنامه غذایی خود روغن زیتون را قرار دهید. به همین علت است که پزشکان همواره به افراد مسن، به خانم¬هایی که در دوران یائسگی قرار دارند و به طور کلی تمام افرادی که در خطر پوکی استخوان هستند، مصرف روغن زیتون را پیشنهاد می‌کنند.

درمان پوکی استخوان با عسل طبیعی و خالص

حال که تا حدودی در زمینه خواص شگفت انگیز روغن زیتون برای درمان پوکی استخوان آگاهی و اطلاعاتی را به دست آوردیم، خوب است اندکی نیز در مورد درمان پوکی استخوان با عسل توضیح دهیم. مردم کره زمین از سال‌ها و قرن‌های بسیار دور تا کنون، به خواص شفابخش عسل در زمینه سلامتی جسم و استحکام استخوان¬ها پی برده بودند. به همین دلیل بود که به کودکان درحال رشد خود عسل می¬دادند یا برای افراد مسنی که توان و استحکام استخوان¬های خود را از دست داده بودند، عسل فراهم می‌کردند.
این روزها نیز تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان نشان دهنده آن است که در ترکیبات عسل، ماده‌ای به نام گلوکونیک اسید وجود دارد که این ماده به استخوان¬های ما کمک می‌کند تا کلسیم را از شیر، لبنیات و سایر مواد غذایی جذب کنند. بنابراین با مصرف عسل، توده استخوانی خود را تقویت نموده و از قرار گرفتن در معرض بیماری پوکی استخوان در امان خواهید ماند.
همه ما به خوبی می‌دانیم که این روزها انواع و اقسام عسل¬های گیاهی و طبیعی در دسترس ما قرار دارند؛ اما از میان تمامی آن¬ها عسل گون و عسل چهل گیاه بهترین انتخاب برای درمان پوکی استخوان به شمار می‌روند. یکی دیگر از فواید عسل که گفتن آن خالی از لطف نیست، خاصیت ضد درد بودن آن است. بنابراین کسانی که به سبب پوکی استخوان، همواره با شکستگی یا درد استخوان¬های خود مواجه هستند، می¬توانند با مصرف عسل علاوه بر افزایش جذب کلسیم بدن، درد استخوان خود را نیز التیام بخشند.

با گانودرما از پوکی استخوان جلوگیری کنید

علاوه بر این¬که درمان پوکی استخوان با گانودرما کاملاً امکانپذیر است، بلکه شما می¬توانید با گنجاندن این ماده ارزشمند در برنامه غذایی روزانه خود، از ابتلا به پوکی استخوان نیز جلوگیری به عمل آورید. دانشمندان در سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی در زمینه خواص گانودرما انجام دادند و به نتایج جالب توجهی در این زمینه دست پیدا کردند. آن¬ها به این نتیجه رسیدند که در ترکیبات گانودرما، ماده معدنی کلسیم وجود دارد که به محض آغاز پوکی استخوان، این فرایند را مهار کرده و از تخریب استخوان¬ها جلوگیری به عمل می¬آورد.
همچنین آن¬ها در پژوهش¬های خود به این نتیجه رسیدند که در ترکیبات گانودرما، یک نوع پروتئین و برخی از ترکیبات اسیدی یافت می¬شوند که به عنوان ماده موثر در جلوگیری از فرایند پوکی استخوان نقش آفرینی می-کند. بنابراین علاوه بر درمان پوکی استخوان با گانودرما، شما باید به نقش پیشگیرانه آن نیز توجه فراوانی مبذول نمایید.
آمارهای جهانی بیانگر این موضوع است که حدود یک دهم زنان ۶۰ ساله و دو پنجم زنان ۸۰ ساله، در حال حاضر به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند. با توجه به آن که هنوز درمان¬های قطعی و قابل توجهی برای این بیماری پیدا نشده است، بنابراین همه ما باید با افزایش آگاهی خود پیرامون راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان، جسم خود را از قرار گرفتن در معرض این بیماری سخت و ناخوشایند پوکی استخوان در امان نگه داریم.
کسانی که از عصاره گانودرما برای پیشگیری از پوکی استخوان استفاده می¬کنند، دیگر شاهد تحلیل رفتن و کاهش مقاومت استخوان¬های خود نخواهند بود. شاید به همین دلیل است که پزشکان به افرادی که در بدن خود با کمبود انواع مواد معدنی، ویتامین¬ها و پروتئین مواجه هستند، پیشنهاد می¬کنند که حتماً در برنامه غذایی روزانه خود از گانودرما استفاده کنند.

چه کسانی در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند؟

امیدواریم تا اینجای مقاله اطلاعات جامع و کاملی پیرامون درمان پوکی استخوان با گانودرما به دست آورده باشید. اما بدانید که تنها مطالعه این اطلاعات کافی نیست و شما باید بدانید که بیشتر چه افرادی در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند؟ در این صورت می‌توانید ببینید که آیا شما هم جزو این دسته از افراد هستید یا خیر؟
و اگر در این دسته بندی قرار داشتید، با رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش و مراجعه دوره‌ای به پزشک، خود را از قرار گرفتن در معرض این بیماری در امان نگه دارید. با ما به ادامه مطلب بیایید تا به شما بگویم چه کسانی پیش از دیگران مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند:

  • سن
    پوکی استخوان در میان افراد مسن که به تازگی از میانسالی عبور کرده و وارد دوره کهنسالی شده¬اند بیش از پیش مشاهده می¬شود. در واقع هر چقدر میزان سن شما افزایش پیدا می‌کند، استخوان¬ها نیز تراکم و استقامت خود را از دست می‌دهند.
  • جنس
    هرچند بیماری پوکی استخوان مرد و زن نمی شناسد، اما پژوهش¬ها بیانگر آن است زنانی که در سنین بالای ۵۰ سال قرار دارند و در دوران یائسگی خود به سر می‌برند، بیش از مردان در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.
  • ساختار استخوانی
    شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید افرادی که لاغر اندام هستند و استخوان¬های نحیفی دارند، بیش از افراد درشت اندام ممکن است به بیماری پوکی استخوان دچار شوند. چرا که ساختار استخوان¬های این افراد، کمی نازک¬تر از افراد درشت اندام است و به همین سبب استخوان¬ها راحت¬تر از همیشه تراکم و استقامت خود را از دست می¬دهند.
  • ژنتیک
    بدون شک عوامل وراثتی و ژنتیکی نیز یکی از مهم¬ترین عوامل زمینه ساز ابتلا به پوکی استخوان به شمار می‌روند. بنابراین اگر در خانواده یا فامیل شما افرادی هستند که پیش از این به چنین بیماری دچار شده¬اند، شما باید بیش از پیش از خود مراقبت کنید.
  • تغذیه
    همه ما می¬دانیم یک تغذیه سالم و سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین دی، باعث افزایش مقاومت و استحکام استخوان‌ها می‌شود. بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که در برنامه غذایی روزانه خود از کلسیم و ویتامین دی کافی استفاده نمی¬کنید، فراموش نکنید که ممکن است در سنین پیری جسم شما مجبور به دست و پنجه نرم کردن با بیماری پوکی استخوان شود.
  • سبک زندگی
    به طور کلی کسانی که در طول روز تحرک کافی ندارند، ورزش را جزو برنامه‌های زندگی جایگزین نکرده و از غذاهای ناسالم استفاده می¬کنند، ممکن است در آینده¬ای نه چندان دور به بیماری پوکی استخوان مبتلا شوند. علاوه بر این، مصرف سیگار و مشروبات الکلی نقش مخربی در از دست رفتن استحکام و مقاومت استخوان¬ها دارد و شما را بیش از پیش با بیماری پوکی استخوان مواجه می‌کند.
  • مصرف داروها
    برخی از افراد به بیماری¬های دچار هستند که به ناچار باید از داروهای خاصی برای درمان آن استفاده کنند. به عنوان مثال داروهای درمان سرطان سینه، داروهای ضد صرع و استروئید¬ها می‌توانند باعث بروز بیماری پوکی استخوان در افراد شوند.
  • بیماری‌های زمینه‌ای
    در برخی از مواقع بیماری¬هایی که افراد به آن مبتلا می‌شوند، زمینه لازم را برای ابتلا به پوکی استخوان فراهم می‌کنند. از جمله این بیماری¬ها می¬توان به هورمون درمانی، پرکاری تیروئید، اختلالات تغذیه‌ای، پیوند اعضا و برخی از بیماری‌های خونی اشاره کرد.

سخن پایانی

ما برای آنکه همواره سلامت باشیم و زندگی خود را به خوبی سپری کنیم، به استخوان¬های سالم، قوی و مقاوم نیاز داریم. این استخوان‌ها هستند که استقامت و قدرت بدنی لازم را برای ما در طول زندگی به وجود می¬آورند. اما ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، این قدرت و توان را از استخوان¬ها می¬گیرد.
خوشبختانه با روش‌های مختلفی می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری به عمل آورد، روند گسترش آن را به تعویق انداخت و حتی متوقف کرد. ما در این مقاله به یکی از بهترین نوع این راهکارها که درمان پوکی استخوان با گانودرما بود پرداختیم و آن را از ابعاد مختلف بررسی نمودیم.
در پایان به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که مراقب سلامتی خود باشید و از مواد غذایی مقوی و سالم برای تقویت استخوان¬های خود استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید اقدام به پیشگیری و درمان پوکی استخوان با گانودرما نمایید، حتماً قبل از انجام هر کاری با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید