کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

قرص برای درد استخوان لگن

قرص برای درد استخوان لگن، موثر در تسکین درد و درمان این عارضه

گاهی اوقات درد لگن در برخی از افراد به قدری شدید می‌شود که تمام تعادل زندگی او را از بین می‌برد. تشخیص آن که چنین دردهایی به چه علت به وجود می‌آیند، بر عهده پزشک متخصص قرار دارد. ممکن است بیماری‌های التهابی لگن، عفونت‌ها، شکستگی استخوان، آسیب دیدن مفاصل، اسپاسم‌های عضلانی و بسیاری دیگر از موارد، باعث آسیب دیدن لگن شوند. در این گونه مواقع بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به یک متخصص ارتوپد مراجعه نموده و چاره مشکل خود را از او جویا شوید. خوشبختانه داروهایی به عنوان قرص برای درد استخوان لگن در دنیای پزشکی وجود دارند که نقش مهمی در تسکین و درمان این درد دارند. ما در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت چه قرصی برای درد لگن خوب است؟ پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

 

قرص برای درد استخوان لگن

 

 

قرص برای درد استخوان لگن و تسکین و درمان این درد

درد لگن اگربه صورت خفیف رخ دهد، قابل تحمل است و حتی ممکن است بتوان با استراحت آن را از بین برد. اما در مواقع که این درد شدید می‌شود، تعادل فرد را از بین برده و انجام امور روزانه را برای او با سختی همراه خواهد کرد. در این گونه مواقع است که پزشکان اقدام به تجویز قرص برای درد استخوان لگن می‌نمایند. فراموش نکنید که بسیاری از این قرص‌ها دارای اثرات تسکین دهندگی و ضد التهابی هستند. بنابراین نمی‌توان از آن‌ها به عنوان یک درمان قطعی و کامل برای درد استخوان لگن استفاده نمود. بنابراین شما باید همزمان با مصرف انواع قرص برای لگن درد، تحت نظر بهترین دکتر متخصص لگن در تهران باشید و در صورت نیاز از سایر روش‌های درمانی برای رفع این درد ناخوشایند و آزار دهنده استفاده کنید.

برای درد لگن چه قرصی بخوریم؟

برخی از افراد در هنگام مواجه شدن با درد ناخوشایند لگن، به متخصص ارتوپد مراجعه نموده و از او می‌پرسند که چه قرصی برای درد لگن خوب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم به طور کلی داروهایی که برای درد لگن طراحی شده‌اند، به دو دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند. برخی از آن‌ها داروهای مسکن و ضد التهاب هستند که به عنوان قرص لگن درد شناخته شده‌ و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دسته دوم این داروها، قرص هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان استخوان‌های بدن و به خصوص استخوان لگن را تقویت نمود. این داروها با افزایش استحکام و مقاومت استخوان لگن، از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌آورند. ما در ادامه مطلب برخی از بهترین نوع قرص درمان درد لگن را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. اما فراموش نکنید که مصرف خودسرانه این داروها، نه تنها خواص شفابخشی برای شما نخواهد داشت، بلکه ممکن است عوارض ناخوشایندی نیز برای شما به وجود آورند. بنابراین قبل از مصرف قرص برای درد استخوان لگن، حتماً با متخصص ارتوپد خود مشورت نموده و سپس با خیال راحت از این قرص‌ها استفاده کنید.

مسکن ها متداول ترین قرص برای درد استخوان لگن

گاهی اوقات پزشکان در همان حال که به بررسی علت اصلی درد لگن در بیماران خود می‌پردازند، برای کاهش درد و التهاب او، برخی از قرص‌های مسکن را نیز تجویز می‌کنند. در واقع مسکن‌ها جزو اولین دسته از انواع دارو و قرص برای درد استخوان لگن به شمار می‌روند. در ادامه مطلب برخی از این قرص‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • ایبوپروفن
    اگر بخواهیم به یکی از بهترین داروها غیر استروئیدی که به عنوان قرص برای لگن درد شناخته می‌شود اشاره کنیم، بدون شک از ایبوپروفن نام خواهیم برد. این دارو که حتی بدون نسخه پزشک نیز در دسترس ما قرار دارد، نه تنها درد لگن را از بین می‌برد، بلکه التهاب آن را نیز تسکین می‌دهد. البته مصرف این دارو ممکن است عوارضی مانند سوزش معده، زنگ زدن گوش، تغییرات وزنی و احساس گیجی را به همراه داشته باشد. در این گونه مواقع، مصرف این قرص را قطع کرده و موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • ژلوفن
    یکی دیگر از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید به عنوان قرص لگن درد از آن استفاده کنید، ژلوفن است. این قرص نیز در لیست داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی دسته بندی می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ژلوفن انواع دردهای روماتیسمی، دردهای مربوط به پوکی استخوان و همچنین دردهای مربوط به لگن را تسکین بدهید. فراموش نکنید که اگر به مشکلات کبدی یا زخم معده مبتلا هستید، باید در مصرف این قرص جانب احتیاط را به عمل آورید.
  • سلکوکسیب
    یکی دیگر از داروهایی که به عنوان قرص درمان درد لگن توسط بسیاری از پزشکان برای بیماران تجویز می-شوند، دارویی به نام سلکوکسیب است. این دارو نیز به سبب خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی خود مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر از قرص سلکوکسیب برای درمان آرتروز، روماتیسم، دیسک کمر و درد لگن استفاده می¬نمایند. به سبب آن که مصرف قرص سلکوکسیب ممکن است باعث ایجاد سوزش برای معده گردد، سعی کنید آن را حتماً به همراه غذای خود میل کنید.
  • ♦ ناپروکسن
    زمانی که یک درد به صورت مزمن درآمده و بیش از 3 ماه طول بکشد، پزشکان برای تسکین آن از دارویی به نام ناپروکسن استفاده می¬کنند. ناپروکسن در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین نوع قرص برای درد استخوان لگن به شمار می¬رود و اثرات تسکین دهندگی و ضد التهابی آن همواره اثبات شده است. خاصیت ضد التهاب بودن این قرص معمولاً برای دردهای مفاصل و عضلات بسیار موثر است.

قرص برای درد استخوان لگن و نشانه های حساسیت به آن

اگر شما به یک متخصص ارتوپد مراجعه نموده و از او سوال کنید که چه قرصی برای درد لگن خوب است؟ ممکن است انواع قرص¬های ضد التهاب، تسکین دهنده، مکمل، آنتی بیوتیک و… را برای شما تجویز نماید. هر چند این داروها تاثیر بسزایی در درمان و کاهش درد لگن شما ایفا می¬کنند، اما ممکن است جسم شما نسبت به آن¬ها حساسیت¬هایی داشته باشد.¬ در صورتی که هر نوع حساسیتی را در جسم خود مشاهده کردید، باید حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا قرص لگن درد دیگری را به جای آن جایگزین نماید.
در ادامه مطلب شما را با نشانه¬هایی آشنا می¬کنیم که بیانگر حساسیت شما به قرص درمان درد لگن به شمار می¬رود:

  • ♦ ایجاد هر نوع تغییر پوستی اعم از قرمز شدن، جوش¬های پوستی و…
  • ♦ تنگی نفس
  • ♦ تورم قسمت¬های مختلف جسم
  • ♦ افزایش وزن ناگهانی
  • ♦ هر نوع نشانه¬ای که بیانگر خونریزی معده است.
  • ♦ بروز بیماری های کبدی
  • ♦ مشکلات کلیوی و ادراری
  • ♦ کم شدن گلبول¬های قرمز خون
  • ♦ التهاب پوست

معرفی انواع مکمل ها به عنوان قرص برای درد استخوان لگن

برای کاهش درد استخوان لگن، نه تنها مصرف داروهای ضد التهاب، ضد درد و آنتی بیوتیک توصیه می¬شود، بلکه در این میان نباید از نقش مکمل¬ها نیز غافل شد.¬ در ترکیبات برخی از این مکمل¬ها موادی وجود دارند که تسکین بسیار خوبی برای مفاصل و استخوان لگن به ارمغان می¬آورند؛ شاید به همین سبب است که آن¬ها نیز به عنوان بهترین قرص برای درد استخوان لگن شناخته شده¬اند.¬ هر چند بسیاری از این مکمل¬ها به صورت بدون نسخه و در داروخانه¬ها یافت می¬شوند، اما بهتر است قبل از مصرف هر کدام از آن¬ها، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید؛ و اما این داروها عبارتند از:

  • ♦ کپسول آوودین هولیستیکا
    از کارهای مهمی که میتوانید برای کاستن از درد و التهاب مفاصل لگن خود استفاده کنید، مصرف کپسول آوودین هولیستیکا (البته با تجویز پزشک) است.¬ در ترکیبات این دارو مواد ارزشمندی وجود دارد که از تخریب غضروف¬ها جلوگیری به عمل می¬آورد. شما پس از مصرف این قرص مشاهده خواهید کرد که حرکات مفاصل شما در لگن و سایر قسمت¬های بدن، به خوبی انجام می¬شود. لازم است بدانید که این قرص منشاء گیاهی دارد و در ترکیبات آن موادی مانند آووکادو، سویا، زنجبیل و… به وفور یافت می¬شود.
  • ♦ کپسول شارک کارتیلیج
    یکی دیگر از داروهایی بسیار مهمی که در این قسمت می‌خواهیم به عنوان بهترین قرص برای درد استخوان لگن به شما عزیزان معرفی می¬کنیم، کپسول شارک کارتیلیج می¬باشد. جالب است بدانید که در ترکیبات اصلی این قرص از غضروف کوسه استفاده شده است؛ بنابراین توسط آن می¬توان بسیاری از دردهای استخوان و مفاصل را درمان کرد و التهاب آن¬ها را از بین برد. از جمله خواصی که این کپسول به همراه دارد می¬توان به درمان درد استخوان، بهبود تورم و رفع خشکی مفاصل اشاره کرد.
  • ♦ قرص جوینتیس ویتابیوتیکس
    این روزها تحقیقات دانشمندان نشان دهنده آن است که استخوان¬ها و مفاصل ما برای سلامتی خود و در امان ماندن از فرسایش غضروف¬ها، به کلاژن نیاز فراوانی دارند. کلاژن نه تنها عملکرد استخوان، مفاصل و غضروف¬ها را بهبود می¬بخشد، بلکه به تسکین درد مفاصل نیز کمک فراوانی می¬کند. در ترکیبات قرص جوینتیس ویتابیوتیکس مقادیر فراوانی از انواع ویتامین¬های سی، ای و دی وجود دارد که به کلاژن سازی و افزایش استحکام استخوان¬ها کمک فراوانی می¬کنند. یکی از ترکیبات گیاهی مفیدی که در ساختار این قرص وجود دارد، عصاره ریشه زنجبیل است که خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی آن را دو چندان نموده است.
  • ♦ قرص ایزی فلکس کارن
    اگر شما به دنبال قرص برای درمان درد لگن هستید که علاوه بر تسکین درد، به کاهش اسپاسم¬های عضلانی نیز کمک کند، می¬توانید قرص ایزی فلکس کارن را امتحان کنید. حتی برخی از پزشکان برای برخی از بیماران خود که با آسیب¬های ورزشی مواجه شده¬اند، مصرف این قرص را پیشنهاد می¬کنند. یکی از ویژگی¬هایی که قرص ایزی فلکس کارن دارد این است که جریان خون را در رگ¬ها افزایش داده و به این صورت اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز استخوان¬ها و مفاصل را در اختیار آن¬ها قرار می¬دهد.
  • ♦ قرص یونی فلکس
    یونی فلکس یکی از قرص¬هایی است که سرشار از مواد معدنی مانند روی و منیزیم و همچنین ویتامین دی و کا می¬باشد؛ بنابراین می¬توانید از آن برای کاهش درد استخوان لگن و همچنین مفاصل آن استفاده کنید. این قرص برای کسانی که به بیماری پوکی استخوان دچار هستند و با التهاب فراوانی در قسمت مفاصل خود روبرو هستند، یکی از بهترین گزینه¬های ممکن است. تحقیقات نشان دهنده آن است که مصرف این قرص باعث کاهش تورمی می¬شود که در اطراف تاندون¬ها وجود دارد.
  • ♦ قرص آرترودین دینه
    دارویی به نام آرترودین دینه وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن التهابی که در مفاصل وجود دارد را کاهش داده و به این صورت درد استخوان و مفاصل لگن را تسکین بخشید. یکی از ویژگی¬های منحصر به فردی که این قرص دارد این است که از ترکیبات گیاهی مفید مانند زردچوبه، زنجبیل، کرفس و کندور تهیه شده است. همچنین قرص آرترودین دینه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و اگر هر نوع رادیکال آزادی در بدن شما وجود داشته باشد، با آن مقابله کرده و سلامتی را با خود به ارمغان می¬آورد.

سایر روش های درمان درد استخوان لگن

تا اینجای مقاله سعی کردیم برخی از انواع قرص برای درد استخوان لگن را به شما عزیزان معرفی کنیم.¬ در واقع زمانی که شما برای درمان درد استخوان لگن خود به متخصص ارتوپدی مراجعه می¬کنیم، ابتدا سعی می¬کند علت درد را به درستی تشخیص داده و بهترین روش درمان را برای آن تعیین کند. تجویز انواع قرص، متداول¬ترین روشی است که توسط آن می¬توان درد استخوان لگن را تسکین داد و حتی به درمان آن کمک نمود. اما روش¬های دیگری نیز وجود دارند که شما از طریق آن¬ها می¬توانید به درمان درد استخوان لگن خود امیدوار باشیم و ما در این قسمت این روش¬ها را به شما عزیزان معرفی می¬کنیم:

  • ♦ فیزیوتراپی
    علاوه بر مصرف قرص درمان درد لگن، شما می¬توانید از تمرینات فیزیوتراپی نیز برای کاهش درد استخوان لگن خود استفاده کنید. این تمرینات باعث تقویت عضلات لگن و کمر می¬شوند و دامنه حرکتی آن را بهبود می¬بخشند. فراموش نکنید که تمرینات فیزیوتراپی باید تحت نظر یک متخصص فیزیوتراپیست و به صورت مستمر انجام شود.
  • ♦ تزریقات مفصلی
    در صورتی که نتوان با استفاده از قرص برای درد استخوان لگن، اقدام به تسکین و درمان آن نمود، پزشک برای بیمار خویش تزریق¬های مفصلی را در نظر می¬گیرد. یکی از مزایای انجام چنین تزریقاتی این است که می¬توان توسط آن اقدام به احیای بافت مفصل نمود. ¬معمولاً این روش درمانی برای افراد مسن و کسانی که به هر دلیلی غضروف لگن خود را از دست داده¬اند پیشنهاد می¬شود.¬ البته فراموش نکنید که چنین تزریقاتی، باید تنها توسط یک پزشک متخصص و یا تحت نظر او انجام شود.
  • ♦ سرما درمانی و گرما درمانی
    در مواقعی که بیمار درد زیادی در قسمت لگن خود احساس می¬کند، می¬توان با استفاده از سرما درمانی و گرما درمانی، التهاب و درد او را کاهش داد. به عنوان مثال اگر لگن شما به تازگی دچار آسیب دیدگی شده و درد و التهاب زیادی دارد، شما می¬توانید برای تسکین آن از کمپرس یخ استفاده کنید. اما اگر احساس می-کنید که درد لگن شما به صورت مزمن درآمده و روزهاست که ادامه دارد، می¬توانید با استفاده از کمپرس گرم آن را تسکین داده و درمان نمایید. کمپرس گرم سبب می¬شود خون بیشتری در این قسمت به جریان درآید و تمامی قسمت¬های لگن از اکسیژن و مواد مغذی که در خون وجود دارد برخوردار شوند.
  • ♦ ورزش لگن
    خوشبختانه حرکات ورزشی بسیار کاربردی و خوبی وجود دارند که شما می¬توانید با انجام آن¬ها، عضلات لگن خود را تقویت کرده و استخوان آن را از قرار گرفتن در معرض آسیب¬های مختلف در امان نگه دارید.¬ البته قبل از انجام ورزش لگن، حتماً با متخصص ارتوپد خود مشورت نموده و از او سوال کنید که آیا مجاز به انجام ورزش هستید یا خیر؟ پس از آن تمرینات ورزشی لگن را تحت نظر یک مربی حرفه¬ای آغاز کرده و از تمامی مواهب این حرکات ورزشی برخوردار شوید.
  • ♦ عمل جراحی
    هر چند این روزها قرص¬ها و روش¬های درمانی بسیار زیادی برای کاهش درد لگن وجود دارند، اما گاهی اوقات هیچ کدام از این روش¬ها برای درمان و رفع آسیب استخوان لگن کافی نیستند. در این گونه مواقع تنها راه حلی که پیش روی متخصصان قرار دارد، انجام عمل جراحی است. به خصوص اگر بیمار به سبب شکستگی، ترک خوردگی و یا پوکی استخوان با درد لگن مواجه شده است، هیچ چاره¬ای جز عمل جراحی باقی نمی-ماند. البته موارد دیگری مانند تعویض مفصل لگن و درمان توده¬های سرطانی نیز جزو مقوله جراحی به شمار می¬روند.

سخن پایانی

هر چند درد لگن بسیار ناخوشایند است و ما را از کار و زندگی می¬اندازد، اما خوشبختانه روش¬های درمانی بسیار زیادی برای آن وجود دارد. در حال حاضر، علم پزشکی داروها و شیوه¬های نوینی برای بیماران به ارمغان آورده است که با پیروی از آن¬ها، می¬توانند درد لگن خود را درمان کرده و دوباره به زندگی عادی و طبیعی خود بازگردند.
ما با ارائه این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع قرص برای درد استخوان لگن آشنا کنیم؛ در مورد ویژگی هر کدام از این قرص¬ها برای شما سخن گفتیم و شما را با سایر روش¬های درمان درد لگن آشنا کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطالب، دانش و آگاهی شما در مورد داروهای تسکین و درمان لگن افزایش پیدا کرده باشد. در صورتی که پس از مصرف این داروها، هنوز هم درد لگن شما به قوت خود باقی بود، حتماً موضوع را با یک متخصص حاذق و برجسته ارتوپدی در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید