کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

فوق تخصص زانو و لگن در تهران

فوق تخصص زانو و لگن در تهران، انتخابی مناسب برای رهایی از این عارضه

گاهی اوقات برای لگن و زانوی افراد، مشکلاتی به وجود می‌آید که تنها یک متخصص لگن و زانو و یا یک فوق تخصص می‌تواند آن را درمان کند. مشکلات زانو و لگن، علاوه بر این که درد فراوانی با خود به همراه دارند، بلکه انسان‌ها را از انجام دادن ساده‌ترین کارهای روزمره مانند راه رفتن، نشستن، انجام امور خانه، رانندگی و… محروم می‌کنند. با قرار گرفتن در چنین شرایطی، از یاد نبرید که باید هر چه سریع‌تر موضوع را با یک متخصص با تجربه و ماهر ارتوپدی در میان گذاشته و تحت نظر او درمان زانو و لگن را آغاز کنید. ما امروز می‌خواهیم در مورد فوق تخصص زانو و لگن در تهران برای شما بگوییم و بسیار خوشحال می‌شویم اگر ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

 

فوق تخصص زانو و لگن در تهران

فوق تخصص زانو و لگن در تهران را بشناسید

قبل از آن که در مورد فوق تخصص زانو و لگن در تهران صحبت کنیم، اجازه دهید تا اندکی با رشته ارتوپدی آشنا شویم که شاخه اصلی این دو تخصص است. ارتوپدی یکی از شاخه‌های اصلی علم پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری‌های اسکلتی و عضلانی می‌پردازد. یک پزشک ارتوپد به خوبی با تمامی استخوان‌ها، مفاصل، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، اعصاب داخلی و لیگامان‌ها آشنایی دارد. بنابراین شما می‌توانید برای درمان تمامی مشکلات سیستم اسکلتی و عضلانی خود، به بهترین دکتر متخصص لگن در تهران مراجعه کنید.
اما دانش ارتوپدی، به زیر شاخه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود و متخصصان ارتوپد، می‌توانند بر اساس علاقه خود یکی از این شاخه‌ها را انتخاب کرده و دوره فوق تخصصی خود را در آن رشته ادامه دهند. فوق تخصص لگن و فوق تخصص زانو، از همین دست پزشکان هستند که پس از سپری کردن کامل دوره ارتوپدی، سال‌های بسیار زیادی را نیز در زمینه بیماری‌های لگن و زانو سپری کرده‌اند.
بهترین جراحی زانو و لگن در تهران کسی است که دانش و تخصص کافی در زمینه تمامی بیماری‌های لگن و زانو را دارد. معمولاً درمان بیماری‌هایی که راه حل آن‌ها تنها عمل جراحی است، بر عهده بهترین جراح و متخصص زانو لگن قرار دارد. در ادامه مطلب او دو رشته تخصصی را به صورت جداگانه با همدیگر بررسی می‌کنیم.

اطلاعاتی در مورد فوق تخصص زانو و لگن در تهران

سبک زندگی این روزهای ما به گونه‌ای است که مجبوریم در طول روز ساعت‌های طولانی بدون تحرک به انجام کار مشغول باشیم. برخی از افراد به سبب مشغله‌های فراوانی که دارند، همواره از غذاهای سریع و ناسالم استفاده می‌کنند و ورزش جایگاهی در زندگی آن‌ها ندارد. تمامی این موارد می‌توانند به سیستم اسکلتی انسان آسیب بزنند و آسیب‌هایی را برای لگن و زانو به وجود آورند. البته به غیر از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، مشکلاتی مانند تصادف، آسیب‌های ورزشی، بیماری‌های مختلف نیز می‌توانند به لگن و زانو آسیب بزنند. در این گونه مواقع یک متخصص لگن و زانو می‌تواند ریشه اصلی مشکل را تشخیص داده و به درمان آن کمک فراوانی نماید. در این قسمت از مطلب، به صورت جداگانه تخصص‌های یک متخصص لگن و زانو را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:

  1. فوق تخصص لگن
    لگن یکی از زیر شاخه‌های دانش ارتوپدی است و فوق تخصص لگن، کسی است که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان تمامی بیماری‌های مربوط به لگن به فعالیت مشغول است. به راستی که لگن یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌هایی است که در بدن ما وجود دارد و درمان بیماری‌های آن، نیاز به یک کار تخصصی و اصولی دارد. در سیستم لگن شاهد وجود استخوان، عضلات، غضروف، رباط و بسیاری دیگر از بافت‌های نرم هستیم. در صورتی که هر نوع آسیبی برای هر کدام از اجزای این سیستم به وجود آید، قدرت حرکت از ما سلب خواهد شد. بهترین جراح زانو و لگن در تهران کسی است که در زمینه جراحی شکستگی لگن، تعویض مفاصل لگن، سیاه شدن سر استخوان راه، جراحی تومورهای استخوان و… به فعالیت مشغول است.
  2. فوق تخصص زانو
    زمانی که یک متخصص ارتوپدی، دوره‌های تخصصی لازم را سپری کند، می‌تواند تمرکز خود را بر روی درمان یکی از بخش‌های سیستم اسکلتی قرار دهد. یک فوق زانو نیز همان متخصص ارتوپد است که تحصیلات پیشرفته خود را در زمینه مشکلات زانو و درمان بیماری‌های مربوط به آن قرار داده است. همچنین یک فوق تخصص زانو در زمینه جراحی‌هایی مانند تعویض مفصل زانو، جراحی های آرتوسکوپی و منیسک زانو و.. مهارت و تسلط بالایی دارد.

با مشاهده چه علائمی به فوق تخصص زانو و لگن در تهران مراجعه کنیم؟

تمامی مشکلاتی که در لگن یا زانوی ما به وجود می‌آیند، خود را با علامت و نشانه‌هایی بروز می‌دهند. شما با مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها در جسم خود، باید در اولین فرصت به یک فوق تخصص یا متخصص زانو لگن مراجعه نمایید. در ادامه مطلب علائم بیماری‌های لگن و زانو را به صورت جداگانه برای شما عزیزان بیان می‌کنیم تا به خوبی با آن‌ها آشنا شوید:

نشانه‌های بیماری‌های لگن:

  • احساس درد و سفتی در قسمت استخوان، مفاصل یا عضلات لگن
  • درد در قسمت مفصل ران که شما آن را در قسمت کشاله ران خود احساس می‌کنید.
  • درد در لگن که به زانو و ران نیز سرایت می‌کند.
  • کاهش دامنه حرکتی
  • درد در قسمت زیرین شکم
  • درد در هنگام برقراری رابطه جنسی
  • تب و لرز
  • ترشحات بدبو از واژن

علائم و نشانه‌های بیماری‌های زانو:

  • ♦ احساس درد شدید در قسمت زانو که با استراحت بهتر نمی‌شود.
  • ♦ ورم زانو و یا تغییر شکل آن
  • ♦ عدم توانایی تحمل وزن بدن
  • ♦ درد و ناراحتی زانو در هنگام راه رفتن
  • ♦ قرمز شدن و تورم زانو
  • ♦ تب و لرز

دلایل بروز درد لگن و زانو

همان گونه که پیش از این اشاره کردیم، سیستم لگن و زانو، جزو مهم‌ترین بخش‌های جسم ما هستند. بنابراین هر نوع آسیب و بیماری برای آن‌ها به وجود آید، می‌تواند زندگی ما را از حالت تعادل طبیعی خارج کرده و آن را مختل نماید. در این گونه مواقع یک متخصص لگن و زانو می‌تواند به شما برای درمان این مشکل کمک فراوانی نماید. ممکن است بپرسید علت بروز مشکلات لگن و زانو چیست؟ بیماری‌های مختلفی وجود دارند که در صورت ابتلا به هر کدام از آن‌ها، با درد‌های ناخوشایند و آزار دهنده‌ای در قسمت زانو و لگن خود مواجه خواهید شد و ما در ادامه مطلب، این بیماری‌ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

بیماری‌های لگن که باعث ایجاد درد بسیار زیادی در قسمت لگن می‌شوند:

  • ♦ آرتروز مفاصل ران
  • ♦ استئوآرتریت
  • ♦ عفونت‌های لگن
  • ♦ تومورهای استخوان لگن
  • ♦ بورسیت تروکانتر
  • ♦ در رفتن مفصل ران
  • ♦ شکستگی استخوان لگن
  • ♦ حاملگی خارج از رحم
  • ♦ سقط جنین
  • ♦ بیماری‌های مربوط به روده، کلیه و مثانه

بیماری‌های زانو که باعث ایجاد درد فراوان در قسمت زانو می‌شوند:

  • ♦ پارگی مینیسک زانو
  • ♦ آرتروز
  • ♦ روماتیسم مفصلی
  • ♦ شکستگی استخوان زانو
  • ♦ در رفتگی کشکک زانو
  • ♦ روماتیسم زانو
  • ♦ نقرس
  • ♦ نرمی غضروف کشکک زانو

آشنایی با روش های درمان فوق تخصص زانو و لگن در تهران

زمانی که شما به یک متخصص زانو لگن یا بهترین جراح زانو و لگن در تهران مراجعه می‌کنید، ابتدا از شما در مورد علائم بیماری و زمان ظاهر شدن آن‌ها سوال می‌پرسد. در ادامه لگن و زانوی شما را با دقت هر چه تمام‌تر معاینه می‌کند و برای بررسی‌های دقیق، آزمایشات و عکس‌برداری‌های ام آر آی، سی تی اسکن و… را برای شما تجویز می‌کند. در ادامه پس از آن که به خوبی بیماری شما را تشخیص داد، درمان آن را آغاز می‌کند.
ما در این قسمت می‌خواهیم شما را با بهترین روش‌های درمانی که یک متخصص لگن و زانو برای درمان بیماری‌های مربوط به لگن و زانو تجویز می‌کند را آشنا کنیم:

  • ♦ استراحت
    در صورتی که پزشک به این تشخیص برسد که مشکل لگن یا زانوی شما چندان حاد نیست، ممکن است چند روزی استراحت را برای شما تجویز نماید. به خصوص کسانی که در هنگام راه رفتن، دویدن و یا ایستادن در قسمت لگن و زانوی خود بیش از پیش احساس درد می‌کنند، باید چند روزی را به استراحت سپری کنند. البته فراموش نکنید که استراحت کردن نباید به صورت مطلق و طولانی مدت باشد، چرا که ممکن است آسیب‌های دیگری برای جسم شما به وجود آورد.
  • ♦ تجویز دارو
    گاهی اوقات پزشک متخصص برای کاهش درد و از بین بردن التهاب لگن و زانو، داروهایی را برای بیمار خویش تجویز می‌کند. فراموش نکنید که این داروها، هرگز نباید به صورت خودسرانه مصرف شوند؛ در واقع دوز مصرفی، نوع داروها و زمان مصرف آن‌ها را برای درمان درد لگن و زانو، باید توسط متخصص زانو لگن مشخص شود.
  • ♦ ماساژ درمانی
    در شرایطی که مشکلات زانو و لگن چندان حاد نباشد، می‌توان از ماساژ درمانی برای تسکین درد و کاهش التهاب استفاده نمود. به خصوص اگر درد شما در اثر استرس یا اسپاسم‌های عضلانی به وجود آمده باشد، ماساژ درمانی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش روی شما وجود دارد.
  • ♦ سرما و گرما درمانی
    اگر بخواهیم به یکی از بهترین روش‌های درمان مشکلات زانو و لگن اشاره کنیم، بدون شک از گرما و سرما درمانی نام خواهیم برد. گاهی اوقات اندام‌هایی مانند لگن و زانو ممکن است با خونریزی بافت‌ها مواجه شوند. این موضوع درد و تورم بسیار زیادی با خود به همراه می آورد. در این گونه مواقع ممکن است پزشک به شما تکنیک سرما درمانی را پیشنهاد کند. به این صورت که یک کمپرس یخ بر روی قسمت آسیب دیده زانو یا لگن خود قرار دهید تا آسیب بافت آن کمتر شود.
    همچنین اگر درد لگن و زانوی شما به سبب اسپاسم‌های عضلانی رخ داده باشد، می‌توانید با استفاده از تکنیک گرما درمانی، این گرفتگی و اسپاسم را برطرف کنید. کمپرس گرم جریان خون به سمت لگن و زانو را بهبود می‌بخشد؛ به این صورت تمامی بافت‌های آسیب دیده می‌توانند از اکسیژن و مواد مغذی موجود در خون استفاده کنند. این موضوع سبب می‌شود که درد و التهاب شما بیش از پیش کم شود و شما تسکین را در این قسمت از جسم خود احساس کنید.
  • ♦ فیزیوتراپی
    شاید متخصصان در روزها اولی که بیمار به آسیب‌های لگن و زانو مبتلا شده برای او استراحت را تجویز کنند، اما این روند هرگز دائمی نیست. چرا که استراحت اگر مدت زمان زیادی به طول بینجامد، اثرات درمانی خود را از دست خواهد داد. بنابراین پزشکان پس از یک دوره کوتاه مدت استراحت، برای بیماران خود تمرینات فیزیوتراپی را تجویز می‌کنند. با استفاده از این تمرینات، می‌توان عضلات لگن را تقویت نمود و دامنه حرکتی فرد را افزایش داد. بنابراین اگر بیمار به صورت مستمر تمرینات فیزیوتراپی خود را پیگیری نماید، خیلی زود مشکلات لگن و زانوی او درمان شده و به حالت تعادل طبیعی بازخواهد گشت.
  • ♦ لیزر درمانی
    لیزر درمانی یکی از شیوه‌های نوینی است که این روزها بسیاری از متخصصان، برای درمان درد لگن و تقویت مفاصل اطراف آن به کار می‌بروند. البته لیزر درمانی در مواقعی تجویز می‌شود که درد بیمار به سبب التهاب در لگن به وجود آمده باشد. لیزر با امواج قدرتمند خود، باعث تسریع بهبودی ترمیم سول‌ها می‌گردد.
  • ♦ جراحی تعویض مفاصل لگن
    یکی از تخصص‌هایی که بهترین جراح زانو و لگن در تهران دارد، جراحی تعویض مفاصل است که آن را با تسلط بسیار خوبی انجام می‌دهد. در این شیوه درمانی، ابتدا مفاصل آسیب دیده بیمار در قسمت لگن خارج شده و سپس مفاصل مصنوعی را به جای آن جایگزین می‌کنند. جالب است بدانید که مفاصل مصنوعی معمولاً از جنس موادی مانند سرامیک و پلی اتیلن ساخته می‌شوند و عملکردی مشابه مفاصل طبیعی لگن دارند. این روش درمانی برای کسانی مناسب است که از روش‌هایی مانند دارو درمانی، فیزیوتراپی، لیزر درمانی و… نتیجه نگرفته‌اند.

مزایای مراجعه به فوق تخصص زانو و لگن در تهران

از آن‌جایی که لگن یکی از سیستم‌های بسیار مهم و حیاتی در جسم ما به شمار می‌رود، بنابراین شما باید برای تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط به آن، به یک فوق تخصص حاذق و با تجربه که سال‌هاست در زمینه درمان بیماری‌های لگن به فعالیت مشغول است مراجعه نمایید. مزایای مراجعه به چنین پزشکی آن است که دیگر نگران تشخیص اشتباه و به تاخیر افتادن روند درمان بیماری‌های لگن خود نخواهید بود.
بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های لگن وجود دارند که اگر در همان قدم‌های اول تشخیص داده شوند، می‌توان به راحتی آن‌ها را درمان کرد. در این گونه مواقع نیازی به صرف هزینه‌ و انرژی زیادی ندارید و شاید بتوان با دارو درمانی یا تمرینات فیزیوتراپی، به طور کامل این مشکلات را برطرف نمود. علاوه بر این بسیاری از پزشکان فوق تخصص لگن و زانو، بهترین بیمارستان‌ها و کلینک‌های درمانی را برای ارائه خدمات به بیماران خود انتخاب می‌کنند.
بنابراین بیماران می‌توانند از جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات برای تشخیص و درمان بیماری‌های لگن خود استفاده کنند. چنین پزشکانی، حتی پس از درمان نیز با بیمار خود در ارتباط بوده و به صورت دوره‌ای او را معاینه می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا از روند درمان بیمار خویش در طول زمان آگاهی پیدا کرده و اگر هر نوع مشکلی برای او به وجود آید، به سرعت تشخیص داده و آن را برطرف کنند.

عوارض عدم مراجعه به بهترین متخصص لگن و زانو

همان گونه که اشاره کردیم، یک فوق تخصص لگن و زانو، بهترین کسی است که می‌تواند در مسیر تشخیص و درمان مشکلات مربوط به سیستم لگن و زانو به شما کمک کند. در صورتی که شما به چنین پزشکی مراجعه نکنید و یا با تاخیر به حضور او برسید، ممکن است آسیب‌های جدی به سیستم لگن و یا زانوهای شما وارد شود. در این گونه مواقع است که شاید نتوان با درمان‌های ساده‌ای مانند دارو درمانی یا ورزش و فیزیوتراپی مشکلات بیمار را برطرف نمود. بنابراین بیمار باید تحت عمل جراحی قرار گیرد که خود به تنهایی عوارض و هزینه‌های زیادی در پی دارد.
همچنین عدم مراجعه به بهترین جراح زانو و لگن در تهران سبب می‌شود که شما از انجام امور روزانه خود ناتوان شوید. این موضوع از نظر جسمی و روحی به شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند. بنابراین با مشاهده هر نوع دردی در قسمت لگن و زانوی خود (به خصوص دردهایی که با استراحت و مصرف داروهای مسکن خوب نمی‌شوند) یک قرار ملاقات با پزشک خود تعیین نموده و به نزد او بروید.

سخن پایانی

هر چند بیماری‌های لگن و زانو بسیار ناخوشایند و آزار دهنده هستند، اما خوشبختانه متخصصان ماهر و برجسته‌ای در کشورمان وجود دارند که در زمینه درمان این بیماری‌ها می‌توانند به ما کمک زیادی نمایند. یکی از این پزشکان، فوق تخصص زانو و لگن در تهران است که با تسلط و مهارت بالای خویش، بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مربوط به لگن و زانوها را درمان می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم چنین پزشکی را به شما معرفی نموده و در مورد روش‌های درمان، مزایای مراجعه به او و همچنین عوارض عدم مراجعه به او به نکاتی اشاره کنیم.
امیدواریم با مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی در مورد لگن و زانو به دست آورده باشید. برای شما آرزو می کنیم که همواره در سلامتی کامل باشید و با قدرت هر چه تمام‌تر، به سمت اهداف خود در زندگی پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید