کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

برای پا درد چی خوبه بخوریم

برای پا درد چی خوبه بخوریم، کندرویتین سولفات وگلوکوزامین و ویتامین های گروه B

دلایل بسیار زیادی برای درد پاها وجود دارد که دانستن آن به ما کمک می ‌کند تا بدانیم، چه درمانی را پیش بگیریم و برای پا درد چی خوبه بخوریم. ما در این مقاله قصد داریم، با ریشه ‌یابی درد پاها و معرفی متخصص درد پا، پی ببریم که برای پا درد چی خوبه بخوریم و چگونه آن را درمان کنیم؛ پس اگر شما هم از درد پا رنج می ‌برید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

برای پا درد چی خوبه بخوریم

 

 

 

پا درد

“برای پا درد چی خوبه بخوریم؟” همه ما می ‌دانیم که بدن انسان از اعضای مختلفی تشکیل شده که سلامتی و عملکرد صحیح هر کدام از آن ‌ها از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است، زیرا تمامی آن ‌ها وظیفه منحصر به ‌فردی بر عهده دارند که در صورت آسیب‌ دیدگی کوچکی نیز دچار اختلال می ‌شوند. یکی از مهم ‌ترین اعضای بدن که نقش مهمی را در زندگی ما انسان‌ ها ایفا کرده و در طول روز بیشترین فشار را تحمل می ‌کند، پا است.
پا که باعث می ‌شود ما بتوانیم، در طول زندگی خود به راحتی از جایی به جای دیگر برویم؛ زمانی که صدمه دیده و دچار آسیبی می ‌شود، زندگیمان را مختل می ‌کند، زیرا با هر حرکتی درد می‌ گیرد و ما را از انجام فعالیت‌ های روزانه باز می‌دارد.
ما اکثر مواقع اندام ‌های مختلفی مانند ران، مچ، زانو و ساق را جزو پا حساب می‌ کنیم و هنگامی که آسیب یا صدمه ‌ای به هر کدام از این نواحی وارد می ‌شود، می ‌گوییم درد پا داریم، در صورتی که پزشکان تنها قسمت مچ به پایین را جز پا حساب می ‌کنند؛ اما این بدان معنا نیست که آسیبی که به هر کدام از این نواحی وارد می ‌شود، در درد پاها نقشی ندارند، بلکه بالعکس زیرا عصب ‌هایی که در بدن وجود دارند، باعث می ‌شوند تا هنگامی که دردی در قسمت دیگری از بدن بروز پیدا می کند، در پاها نیز احساس شود.
بنابراین می ‌توان نتیجه گرفت که شدت درد پاها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مقاله به آن ‌ها و درمان سریع درد پا اشاره خواهیم کرد. یکی از انواع راه های درمان که معمولا برای افراد جالب توجه می باشد، استفاده از مواد خوراکی می باشد و این سوال که برای پا درد چی خوبه بخوریم، سوال اکثر افراد مبتلا به درد پا می باشد.

دلایل پا درد چیست و برای پا درد چی خوبه بخوریم؟

همان طور که گفته شد، پا درد زمانی احساس شده و شدت می گیرد که به هر دلیلی آسیب یا التهابی در هر کدام از ساختار های موجود در پا، شامل استخوان‌ ها، رگ ‌های خونی، عضلات، عصب ‌ها، لیگامنت ‌ها (رباط‌ ها)، مفاصل، تاندون ‌ها و پوست ایجاد شود. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم، دلایل مختلف پا درد را بیان کنیم تا متوجه شوید که برای درد پا چی خوبه بخوریم تا آن را درمان کنیم.

فاشئیت پلانتاره

زمانی که کشش ‌های مکرری در قسمت پاشنه پا تا انگشتان پا صورت می ‌گیرد، بافت ‌های آن ناحیه دچار پارگی شده و درد شدیدی دارند، که در پزشکی به آن فانتزیات پلانتار می ‌گویند.

تنگی کانال نخاعی

با بالا رفتن سن؛ فضای درون ناحیه استخوان ستون فقرات باریک می‌ شود و به همین خاطر کانال نخاع دچار تنگی شده و باعث سوزن سوزن شدن و بی‌حسی پاها می شود.

آتریت های متابولیکی

نقرس بیماری است که در اثر افزایش میزان اسید اوریک خون به وجود می ‌آید و باعث تورم، التهاب و درد شدیدی در مفصل انگشت پاها می ‌شود که باید به دنبال پاسخِ سوالِ “برای پا درد چی خوبه بخوریم؟” بگردیم. ابتلا به نقرس به علت وجود مقدار زیادی از اسید اوریک در خون به وجود می آید. برخی از عوامل ایجاد نقرس چاقی، استفاده زیاد از خوراکی های دارای اسید اوریک، استفاده از الکل و… است.

متاتارسالژیا

یکی دیگر از دلایل شایع پا درد متاتارسالژیا است که در اثر پوشیدن کفش نامناسب ایجاد می ‌شود. دردهایی که در متاتارس های کف پا ایجاد می شود.

میخچه و پینه

هنگام راه رفتن، در برخی از نواحی پاها فشار بیشتری وارد می ‌شود که همین امر باعث مقاومت پوست و پیدایش لایه‌ های سفت و ضخیم در آن قسمت‌ ها خواهد شد.

همرتو

از شایع ‌ترین دلایل پا درد همرتو یا انگشت چکشی است که در بخش ماهیچه، رباط و تاندون ایجاد می ‌شود و علاوه بر درد شدیدی که ایجاد می ‌کند، باعث می‌ شود تا دیگر انگشت‌ها صاف و کشیده به نظر نرسند و ظاهر زیبایی نداشته باشند که می توان با آشنا شدنِ درمان سریع پا درد این مشکل را برطرف کرد.

تاندونیت آشیل

تاندونیت آشیل یکی دیگر از دلایل مهم پا درد است و زمانی ایجاد می ‌شود که از بافت فیبر مانندی به نام تاندون آشیل که عضلات بخش پایین ساق پا را به پاشنه متصل می ‌کند، زیادی استفاده شود.

بونیون

یکی دیگر از دلایل مهم پا درد که اکثر افراد به آن مبتلا می ‌شوند، بونیون است؛ در این بیماری زائده استخوانی در کنار انگشت بزرگ پا بیرون زده می ‌شود که حالت انگشت های پا را تغییر می ‌دهد. این عارضه در اکثر مواقع دردی ندارد، اما زمانی که درد آن آغاز می‌ شود بسیار شدید است.

نوروپاتی محیطی

دیابت یا قند بالای بدن آسیب زیادی به عصب ‌ها وارد می ‌کند، به گونه ‌ای که باعث می‌ شود، در قسمت ‌های مختلف بدن مانند پا یا کتف درد شدیدی ایجاد شود؛ بنابراین باید بدانیم که برای درد پا چی خوبه بخوریم، تا مشکل به مرور حل شود. نوروپاتی محیطی بیماری است که عملکرد مناسب سیستم عصبی بدن را که در کل آن جریان دارد، را مختل می کند و باعث درد، مور مور در اندام و بی حسی می شود. این نوروپاتی ها محیطی انواع مختلفی دارند که موارد زیر می باشند. دستگاه عصبی محیطی که نخاع و مغز را به هم وصل می کند، بدن را از حس های فیزیکی آگاه می کند. این گروه ویژه از عصب ها به پا، بازو، ران و دست ها به عملکرد آن ها کمک می کند و همچنین مسئولیت ارسال پیام به قسمت های دیگر بدن مثل اعضای داخلی، صورت و دهان را بر عهده دارد.
نوروپاتی دیابتی: نوروپاتی یکی از عارضه های دیابت است، این عارضه می تواند، باعث مشکلاتی در کل بدن شود. به گونه ای که نوروپاتی دیابتی بر روی چشم نیز تاثیر دارد. دیابت می تواند، بر اعصابی که حرکت، حس و عملکردهای دیگر را کنترل می نماید، تاثیر داشته باشد.
نوروپاتی الکلی: نوروپاتی الکلی یک عارضه شدید است که ناشی از استفاده بیش از اندازه الکل به وجود می آید. صدمه دیدن اعصاب باعث احساسات غیرعادی در اندام، کم شدن تحرک و از بین رفتن برخی از عملکردهای بدن می گردد.
نوروپاتی ناشی از سوء تغذیه: بیشتر موارد مبتلا به نوروپاتی سوء تغذیه زمانی اتفاق می افتد که چندین عصب محیطی در بدن همزمان دچار مشکل می شود.
نوروپاتی داروئی: نوروپاتی داروئی ناشی از عوارض برخی از داروها می باشد و افراد مبتلا به سرطان و شیمی درمانی بیشتر در معرض نوروپاتی داروئی قرار دارند.
نوروپاتی عفونی: نوروپاتی عفونی ناشی از برخی از عفونت های ویروسی و باکتریایی مانند بیماری لایم، ویروس اپشیتنبار، زونا و… است.
نوروپاتی ناشی از مسمومیت: برخی از سم ها می تواند، باعث نوروپاتی ناشی از مسمومیت شود.

بورسیت

یکی دیگر از دلایل درد شدید پاها بورسیت است، زیرا بورس ‌ها کیسه‌ های حاوی مایع هستند که در اطراف مفاصل قرار می‌ گیرند تا مانع از اصطکاک در حرکات استخوان‌ ها شوند؛ اما این کیسه‌ ها گاهی به خاطر ضربه، فشار یا استفاده بیش از حد دچار التهاب شده و میزان آب درون آن ‌ها افزایش می ‌یابد که باعث بروز درد در آن نواحی خواهد شد، بنابراین باید بدانید، برای پا درد چه دارویی خوبه که مشکل خود را تا حد زیادی رفع کنید.

صافی کف پا

صاف بودن کف پا که ارثی است، باعث می ‌شود تا قسمت ‌های بیشتری از کف پا با زمین تماس داشته باشند و به دلیل فشار بیشتری که وارد می ‌کند، باعث بروز درد در قسمت زانو و ستون فقرات نیز خواهد شد. در مشکلات ساختاری پا ورزش و خوردن خوراکی ها برای تسکین درد بیشتر مفید می باشد. لذا اگر با این پرسش مواجه هستید که “برای پا درد چی خوبه بخوریم؟” ادامه مقاله را از دست ندهید.

نشانگان کمپارتمان

در این عارضه که پا درد شدیدی را برای افراد ایجاد می ‌کند، کمپارتمان ‌هایی از پا که حاوی عضلات هستند متورم می ‌شوند؛ این تورم به حدی افزایش می ‌یابد که دیگر خون رسانی درون آن ‌ها امکان‌پذیر نیست و فرد دردِ پا را احساس می ‌کند.

ترومای فیزیکی

قابل تشخیص ‌‌ترین دلیل درد پاها تروما یا ضربه است که به بخش‌ های مختلف پا نظیر استخوان‌ ها، عضلات و مفاصل آسیب وارد می ‌کند که البته با رسیدن به سوال برای درد پا چی خوبه بخوریم تا حدی این مشکل نیز حل خواهد شد.

اختلالات عروقی

یکی دیگر از دلایل پا درد در سنین بالا بیماری عروق محیطی یا PAD است که در اثر کم شدن مقدار خونِ وارد شده به پاها از راه رگ ‌ها که به دلیل تنگی رگ‌ های خونی است، به وجود می ‌آید. جالب است بدانید که با دانستنِ برای پا درد چی خوبه بخوریم، این مشکل بزرگ نیز حل خواهد شد.

سندروم استرسی ساق پا

استفاده بیش از اندازه از استخوان درشت نی ساق پا یا پریدن و دوییدن باعث بروز سندروم استرسی ساق پا می ‌شود که درد شدیدی را در آن ناحیه به وجود می ‌آورد.

اضافه وزن و عدم تناسب اندام

یکی از دلایلی که ممکن است باعث فرسودگی مفاصل و درد پاها شود، وزن زیاد افراد است زیرا باعث می ‌شود به پاها فشار مضاعفی وارد شود.

آرتریت روماتوئید

یکی دیگر از دلایل درد پاها بیماری خود ایمنی مزمن به نام آرتریت روماتوئید است که باعث می ‌شود در اثر فرسودگی غضروف محافظ مفاصل، سفتی و تورم در مفاصل سراسر بدن ایجاد شود که البته با رعایت برای پا درد چی خوبه بخوری و درپیش گرفتنِ درمان خانگی پا درد، به مرور شرایط بهتر خواهد شد. بیماری های خود ایمنی که باعث آرتریت هایی در مفاصل بندهای انگشتان و مچ پا می شود.
شکستگی لیسفرانک: شکستگی لیسفرانک ناشی از ترومای مستقیم به ناحیه میان پا به وجود آید. این حالت ناشی از افتادن جسم سنگین روی پا و افتادن از ارتفاع می باشد. حالت دوم زمان رخ می دهد که پنجه پا در جایی گیر کرده باشد و مچ پا پیچ می خورد و فرد می افتد.

علائم پا درد چیست و برای پا درد چی خوبه بخوریم؟

همانطور که گفته شد پا درد دلایل گوناگونی دارد که هر کدام با علائم و نشانه‌ های منحصر به ‌فردی همراه هستند، به همین خاطر ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تعدادی از آن ‌ها را بیان کنیم تا در صورت بروز هر کدام از آن ‌ها بدانیم برای پا درد چی خوبه بخوریم تا درمان شود.

  • اگر درد نواحی پا با تب همراه باشد دلیل آن عفونت و التهاب زیاد در آن ناحیه است.
  • خستگی مزمن که با برآمدگی پوستی و گشاد شدن سیاهرگ ‌ها نیز همراه است با اصلاح رژیم غذایی و مصرف یک سری دارو از بین می ‌روند.
  • گاهی درد پاها با علائمی همچون سرد شدن و رنگ‌پریدگی پاها، تنفس دشوار، تب بالا، ناتوانی در راه رفتن، پوست به رنگ آبی (سیانوزیس)، تولید صدا ازجا هنگام حرکت، از دست دادن کنترل مثانه و روده، متورم شدن پا و ایجاد زخم یا رگه‌های قرمز همراه بوده که خطرناک است و هر چه سریع ‌تر باید به پزشک مراجعه کرد.
  • اگر پا درد به دلیل آرتریت یا التهاب مفصل باشد دامنه حرکتی آن ناحیه نیز کاهش می ‌یابد زیرا باعث سفتی و خشکی استخوان خواهد شد که باید بدانید درمان خانگی پا درد. چیست و مشکل را حل کنید.

برای پا درد چه قرصی خوبه؟

روش ‌های متعدد و متنوعی برای درمان درد پاها وجود دارد اما یکی از رایج‌ ترین آن‌ ها که روند بهبود درد پاها را تسریع می‌ بخشد، خوردن دارو یا مواد خوراکی است. اکنون شاید برای تان سوال پیش آید که برای پا درد چی خوبه بخوریم؛ برای پاسخ به این سوال ما در این قسمت از مقاله تعدادی از بهترین مواد خوراکی و دارو ها را که نقش موثری در رفع درد پاها دارد را معرفی می‌ کنیم تا با مصرف آن ‌ها درد شما تسکین پیدا کند.

درمان خانگی پا درد چگونه است و در خانه برای پا درد چی خوبه بخوریم؟

در واقع جهت دانستن این که برای پا درد چه دارویی خوبه، باید ابتدا علت پا درد را مشخص نماییم. بهترین شخصی که می تواند به پرسش برای پا درد چه قرصی خوبه پاسخ دهد. به طور کلی پیشنهاد می شود که افراد بعد از احساس درد، از استفاده خودسرانه دارو پرهیز کنند چرا که یک داروی یکسان گاهی برای دو نفر با یک مشکل واحد مفید نیست. پزشک متخصص علت پا درد و شرایط جسمی شما را بررسی کرده و داروهای مورد نیاز را تجویز می کند. برخی از دارو هایی که به رفع دردِ پا کمک می کند عبارتند از:
کندرویتین سولفات وگلوکوزامین
یکی از پرمصرف‌ ترین مکمل ‌هایی که اکثر پزشکان هنگام درد پاها یا درمان آرتروز برای بیمار تجویز می‌ کنند، گلوکوزامین و کندرویتین سولفات است. این نوع مکمل ‌ها به دلیل آن که غضروف ‌سازی در بدن را تحریک می ‌کنند باعث می ‌شوند که قسمت ‌های آسیب ‌دیده ترمیم شوند و درد پاها کاهش یابد. در این جا این سوال که برای پا درد چه دارویی خوبه؟ پیش می آید.
ویتامین های گروه B
کمبود ویتامین B12 باعث پا درد می شود. به همین خاطر بهترین پاسخ به سوال برای پا درد چه قرصی خوبه بخوریم؟ و برای پا درد چه دارویی خوبه؟ استفاده از قرص ‌های ویتامین B12 است که با مصرف اصولی آن میزانش در بدن بیشتر شده و سبب کم شدن درد می شود.
مسکن
مسکن‌ هایی مانند استامینوفن ها فقط ضد درد می باشند و در التهاب و تورم تاثیری ندارند و می توانند، مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک، پماد ملکوسیکام و پیروکسیکام ها که در دسته انسیدها و یا ضدالتهاب های غیراستروئیدی هستند، هم التهاب را کاهش می دهند و نیز درد را کاهش می دهند و در داروخانه ‌ها عرضه می ‌شوند که بدون تجویز نیز می ‌توان آن ‌ها را تهیه کرد و خورد؛ بنابراین اگر درد زیادی دارید می توانید از آن‌ها مصرف کنید،
اما ناگفته نماند که با مصرف آن‌ ها درمان قطعی امکان‌ پذیر نیست بلکه تنها برای مدت زمانی کوتاه درد تان را تسکین می ‌دهند. بعضی اوقات لازم است که داروهایی مثل گاباپنتین و پرگابلین که باعث کند شدن و مختل شدن انتقال پیام های درد از پا به مغز می شود و درک درد را کم می کند، توسط متخصص برای شما تجویز شود. گاهی در تاندنیت ها در التهاب های تاندون ها پزشک متخصص از تزریق های کورنواستروئیدها داخل تاندون ملتهب استفاده می کند که به این ترتیب تورم کاهش پیدا کند و درد زودتر از بین برود. در این جا این سوال که برای پا درد چه دارویی خوبه؟ پیش می آید.

 

برای پا درد چه قرصی خوبه بخوریم و برای پا درد چه غذاهایی مضر است؟

همانطور که گفته شد با اصلاح رژیم غذایی و مصرف مواد خوراکی اورگانیک نیز می ‌توان درد پاها را در خانه تسکین داد و به سوال برای درد پا چی خوبه بخوریم نیز پاسخ داد که برخی از این مواد غذایی عبارتند از:
ماهی
یکی از مواد خوراکی که معمولا سفارش می ‌شود تا به طور منظم در روتین غذایی قرار گیرد، ماهی است زیرا دارای امگا 3 بوده که خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش التهاب و درد پاها می ‌شود. عموما در پاسخ به افرادی که می پرسند؛ “برای پا درد چی خوبه بخوریم؟” خوراکی ها و غذایی ها پیشنهاد می شوند زیرا در مقایسه با داروهای گیاهی جذابیت بیشتری داشته و افراد را کمتر با واکنش های آلرژیک مواجه می سازند.
ماست
ماست یکی دیگر از مواد خوراکی است که تاثیر زیادی در درمان سریع پا درد دارد، زیرا محصولی فراوری شده از شیر است که مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D دارد و التهاب استخوان‌ ها را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد.

زردچوبه
یکی از ادویه ‌های محبوب که رنگ زیبایی به غذا می ‌بخشد و طعم آن را خوشمزه می‌کند، زردچوبه است. مصرف این ادویه به دلیل آن که حاوی کورکومین است؛ خاصیت ضد التهابی، آنتی ‌اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد آترواسکلروتیک دارد و به همین خاطر برای درد پاها بسیار مناسب است.
اسفناج
اسفناج یکی دیگر از مواد خوراکی است که در پاسخ به سوال برای پا درد چی خوبه بخوریم اغلب گفته می ‌شود زیرا حدود 25 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین می ‌کند؛ علاوه بر آن حاوی مقدار زیادی ویتامین A و فیبر آهن است که به سلامت بدن کمک می ‌کند.
شیر
همان طور که می ‌دانید یکی از مواد مغذی که بعنوانِ درمان خانگی پا درد باعث تقویت استخوان و کاهش درد مفاصل پاها می ‌شود، کلسیم است که حجم زیادی از آن در شیر یافت می‌ شود و به همین خاطر با نوشیدن یک لیوان در روز می ‌توان تا 30 درصد از کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.
زنجبیل
گاهی درد پاها به دلیل گرفتگی عضلات آن ناحیه است که در این زمان برای کاهش درد باید مواد خوراکی مانند زنجبیل استفاده کرد تا گرفتگی عضلات را از بین ببرد.
سبزیجات
سبزیجات و غذا های گیاهی خاصیت ضد التهابی دارند و به همین خاطر مصرف آن‌ ها درد در ناحیه پاها را از بین می ‌برد.
انگور
انسداد مسیر گردش خون نیز یکی دیگر از دلایل درد در ناحیه پاها است به همین دلیل توصیه می ‌شود حداقل روزانه یک پیمانه انگور خورده شود تا روند جریان خون بهبود یابد.

میوه های قرمز رنگ
گاهی هنگام درد پزشکان توصیه می‌ کنند بیشتر از میوه‌ هایی به رنگ قرمز مانند گیلاس یا آلبالو استفاده کنید زیرا آنتوسيانين که باعث قرمزی آن ‌ها می ‌شود چراکه خاصیت ضد التهابی زیادی دارد و آنزیم‌ های ایجادکننده التهاب در بافت‌ ها را متوقف می ‌کند به گونه ‌ای که 10 برابر قوی ‌تر از آسپرین عمل می ‌کند و سریع ‌تر درد پا را تسکین می ‌دهد. همچنین خوردن این میوه می تواند یک راه خوشمزه برای درمان خانگی پا درد محسوب گردند.
آب
بیش از 75 درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است که در طول روز به دلیل انجام فعالیت ‌های گوناگون کاهش می ‌یابد اما اگر با مصرف به اندازه آب میزان کاهش یافته جبران نشود و درمان خانگی پا درد جواب ندهید؛ درد های گوناگونی مانند درد مفاصل گریبان ‌گیر تان می ‌شود؛ زیرا آب مایع اصلی درون غضروف است که در صورت نبود آن فرسوده می ‌شود. به همین خاطر بهتر است روزانه 8 لیوان آب خورده شود تا میزان آب مورد نیاز بدن تامین شود و به یکی از سوالات مهم که برای پا درد چی خوبه بخوریم برسید.
مارچوبه
یکی دیگر از مواد خوراکی که در پاسخ به سوال برای پا درد چی خوبه بخوریم معرفی می‌ شود، مارچوبه است. این ماده منحصر به ‌فرد بسیار ادرارآور است به گونه ‌ای که پس از خوردن باعث دفع مایعات اضافی بدن و تسکین درد پاها خواهد شد.
سرکه سیب
سرکه سیب یکی دیگر از پاسخ های برای پا درد چی خوبه بخوریم است که خواص درمانی زیادی دارد؛ یکی از کاربرد های اصلی آن درمان درد پاها است به گونه ‌ای که با ترکیب چند قطره از آن با آب و خوردنش می ‌توان التهاب مفاصل پاها را کاهش داد.
گوجه فرنگی
کمبود ‌تاسیم و کلسیم در بدن باعث گرفتگی عضلات می ‌شود. برای درمان و جلوگیری از درد و گرفتگی عضلات باید از مواد خوراکی مانند آب گوجه ‌فرنگی استفاده کرد که سرشار از پتاسیم و کلسیم هستند و خطر بروز گرفتگی عضلات را کاهش می ‌دهند.
زعفران
ترکیب یک قاشق چای‌خوری با یک لیوان آب معجزه ‌ای برای تسکین درد پا ها محسوب می‌ شود زیرا پس از خوردن چند روز به طور مداوم شاهد رفع کامل درد خواهید بود. زعفران به علت خواصی که دارد، معمولا یک پاسخ قاطع برای پرسش “برای پا درد چی خوبه بخوریم؟” محسوب می گردد.
سیر
سیر که از گذشته تا حال؛ ماده ‌ای معجزه ‌کننده به حساب می ‌آید حاوی آلیسین است که موجب کاهش التهاب در بدن می‌ شود و درد ها را در هر نواحی به خصوص در پاها تسکین می ‌دهد. سیر را می ‌توان به طور مستقیم خورد یا خرد کرد و با غذا مخلوط کرد.
تخم مرغ
یکی دیگر از مواد غذایی که در پاسخ به سوال برای پا درد چی خوبه بخوریم گفته می ‌شود، تخم‌ مرغ است زیرا حاوی مقدار زیادی منیزیم، ‌پتاسیم و آهن است که مانع از گرفتگی عضلات می‌ شود و میزان غضروف ‌سازی در بدن را افزایش می ‌دهد.
بسیاری از افراد از تخم مرغ به صورت موضعی برای درمان خانگی پا درد استفاده می کنند. اما توصیه ما این است که از این راه برای درمان سریع پا درد در منزل و بدون مشورت با پزشک یا متخصص طب سنتی استفاده نکنید.
گردو
گردو یک ماده مغذی به حساب می ‌آید که سرشار از منیزیم است و به همین خاطر در کوتاه ‌ترین زمان گرفتگی عضلات پا را از بین برده و درد این نواحی را تسکین می ‌بخشد.

درمان سریع پا درد

تا این قسمت از مقاله به معرفی مواد غذایی و دارو هایی پرداختیم تا بدانیم برای پا درد چی خوبه بخوریم؛ اما همانطور که گفته می‌ شود همیشه پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین اکنون سوالی پیش می ‌آید که آیا مواد خوراکی وجود دارد که خود باعث بروز درد در پاها شود؟
در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ غذاهای فرآوری شده حاوی شکر یا چربی ‌های ترانس زیاد مانند کلوچه ‌ها، پیراشکی‌ ها و کره‌ ها یا غذاها و نوشیدنی ‌های کافئین ‌دار و نان سفید یا کربوهیدرات های فرآوری شده جز موادی هستند که مصرف آن ‌ها باعث بروز درد می ‌شود زیرا وزن را افزایش داده و با تجمع چربی در رگ‌ ها باعث تنگی و انسداد جریان خون و در نتیجه درد در نواحی پاها می ‌شوند.

سخن آخر

اکنون که دانستید رژيم غذایی مناسب نقش مهمی در سلامت کلی بدن ایفا می‌ کند و می ‌تواند در قسمت ‌های مختلف بدن، از جمله پاهای ما اثر بگذارد بهتر است مواد خوراکی نام برده شده در قسمت برای پا درد چی خوبه بخوریم را در روتین غذایی خود قرار دهید تا درد پاهای تان تا حد زیادی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید