کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دکتر فوق تخصص عصب پا

دکتر فوق تخصص عصب پا، جلوگیری از صدمه دیدن دستگاه عصبی محیطی

سیستم عصبی از دو بخش تشکیل شده است که سیستم مرکزی و سیستم محیطی نام دارند. سیستم عصبی مرکزی همان مغز و نخاع می باشد و سیستم عصبی محیطی، اعصاب حسی و حرکت می باشند. شاید شنیده باشید که عصب ها طول درازی دارند، دلیل آن است که بتوانند به راحتی پیام و اطلاعات را از مغز به دیگر اندام ها بدهند یا عصب حس اندام ها را به مغز انتقال می دهد و سپس برای حرکت از مغز فرمان می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم مطالبی من باب نشانه قطع شدن عصب پاها، دکتر فوق تخصص عصب پا، متخصص پا و متخصص پیوند عصب پا در تهران، بیمارستان فوق تخصص پیوند را در اختیار شما بگذاریم.

دکتر فوق تخصص عصب پا

صدمات عصبی از نگاه دکتر فوق تخصص عصب پا

صدمات عصبی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که می توان از جمله این موارد را وارد شدن جسم تیز به اندام، شکسته شدن استخوان و… نام برد. زمانی که عصب بر اثر هر موردی پاره شود و نیاز به ترمیم داشته باشد، افراد بایستی نزد دکتر فوق تخصص عصب پا بروند تا برای پیوند هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند زیرا زمانی که یک عصب قطع یا پاره می شود، درست ترین را وصل کردن ناحیه پاره شده می باشد اما انجام این حرکت همیشه ممکن نیست زیرا امکان دارد عصب قطع شده له شده باشد یا ریش ریش شده باشد که در این ضورت قسمت آسیب دیده باید از بدن خارج شود در برخی مواقع نیز ممکن است دو سر رشته عصب از هم دور افتاده باشند یا توده ای به نام نورم در ناحیه آسیب دیده به وجود آید. زمانی که دکتر فوق تخصص عصب پا ناحیه آسیب دیده رگ را ترمیم و بیرون می کشد این توده را نیز خارج می کند.
در بسیاری از مواقع از عصب سورال استفاده می کنند زیرا این عصب آن چنان مهم نیستند و در قسمت انتهایی ساق پا قرار دارند، این عصب باعث می شود که کف پا حس داشته باشد. عصب بعدی که مانند عصب سورال آن چنان مهم نیست عصب حسی رادیال می باشد این عصب نیز در ساعد وجود دارد و باعث می شود ساعد از حس تامین شود. بنا براین زمانی که عصب دهنده یا همان عصب سورال و عصب رادیال بر می دارند، بخشی از ناحیه پوست حس خود را از دست می دهد اما بیمار این شرایط را می پذیرد تا عصب مهمی که از دست داده است را درمان کند.
صدمه دیدن دستگاه عصبی محیطی: دستگاه عصبی نوعی رابط بین مغز و نخاع با دیگر قسمت های بدن می باشد و تمامی پیامدها را از جمله درد، فشار، دما را میان عضوهای بدن و مغز انتقال می دهد. اعصابی که دستگاه عصبی محیطی را تشکیل می دهد، حساس می باشد و با وارد شدن کوچک ترین صدمه به این مورد باعث می شود عملکرد تغییر کند و دستگاه عصبی محیطی آسیب ببیند زمانی که افراد با علائم صدمات مربوط به عصب پا مواجه می شوند، بایستی نزد دکتر فوق تخصص عصب پا بروند و مشکلات خود را با پزشک فوق تخصص عصب پاها در میان بگذارند تا هرچه سریع تر درمان شوند.
علت وارد شدن صدمات به دستگاه اعصاب محیطی: موارد بسیاری وجود دارد که می تواند به دستگاه اعصاب محیطی آسیب برساند. از جمله مواردی که به دستگاه اعصاب محیطی صدمه وارد می کند به شرح زیر می باشد. زمانی که افراد با موارد زیر مواجه شوند، بایستی هر چه سریع تر خود را به پزشک فوق تخصص عصب پا برسانند تا به درمان بپردازند.
وارد شدن فشار شدید به عصب به دلیل بروز سندروم کمپارتمان
وارد شدن جسم تیز به اندام و آسیب رسیدن به دستگاه اعصاب محیطی
پاره شدن عصاب به دلایل مختلف
شکسته شدن استخوان های بدن و وارد کردن فشار ناحیه شکسته به اعصاب
کشیده شدن اعصاب
فشار وارد شده به عصب به دلیل چسبندگیپیدا کردن بافت های کناری

جراحی پیوند توسط دکتر فوق تخصص پیوند عصب پا در تهران

زمانی که افراد با بروز مشکلات عصبی پا مواجه می شوند و نزد دکتر فوق تخصص عصب پا می روند، ایشان طبق شدت آسیب دیدگی فرد را نزد جراح پزشک فوق تخصص پیوند عصب پا در پایتخت می فرستد تا ایشان با انجام اقدامات لازم ناحیه پاره شده را ترمیم کنند. دکتر فوق تخصص پیوند عصب پا در تهران با بررسی صدمات و انجام معاینات لازم اقداماتی نظیر جراحی انجام می دهد.
زمانی که عصب پا پاره می شود، پزشک فوق تخصص پیوند عصب پا در پایتخت لازم می داند که این عصب را با دوختن ترمیم کند زیرا این روش بهترین راه درمان برای پارگی اعصاب می باشد. زمانی که عصب دچار له شدگی شود دکتر فوق تخصص پسوند عصب پا در تهران لازم می داند که قسمتی از این ناحیه له شده را خارج کند و در نهایت دو انتهای باقی مانده را به یک دیگر متصل کند در برخی مواقع ممکن است این دو ناحیه پاره شده در کنار یک دیگر قرار نگیرند که پزشک فوق تخصص عصب پا تصمیم به پیوند عصب می گیرد.
پیوند عصب توسط دکتر فوق تخصص پیوند عصب پا در تهران این گونه صورت می گیرد که جراح مقداری از عصب حسی را برمی دارد و میان عصب پاره شده قرار می دهد سپس دو طرف را با دوختن پیوند می زند. همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم در روش پیوند اعصاب صدمه دیده از عصب حسی استفاده می کنند که این عصب ها سورال یا رادیال می باشند.

اقدامات لازم بعد از جراحی پیوند اعصاب در بیمارستان فوق تخصص پیوند عصب تهران

زمانی که فرد برای انجام جراحی به کلینیک فوق تخصص پیوند عصب پایتخت معرفی می شود بایستی برخی اقدامات برای پذیرش را انجام دهد سپس توسط دکتر فوق تخصص پا در همین بیمارستان فوق تخصص پیوند عصب تهران بیماری خود را درمان می کند.
زمانی که افراد جراحی پیوند اعصاب انجام می دهند، بافت های عصبی ای که ترمیم شده اند بایستی بعد از ترمیم فورا رشد خود را آغاز کنند که سرعتشان روزانه یک میلی متر می باشد به همین منظور ممکن است حس یا حرکاتی که افراد می خواهند انجام دهند مدتی طول بکشد که در این مواقع ممکن است عصب ضعیف شود که پزشک فوق تخصص پیوند عصب پا در پایتخت پیشنهاد می کند فیزیوتراپی در کلینیک یا کلینیک فوق تخصص پیوند عصب پایتخت توسط فیزیوتراپ انجام شود. زمانی که افراد نتوانند به دلیل وارد شدن صادت به عصب اندام خود را حرکت دهند ممکن است دچار خشکی شدید مفصل شوند که در این صورت افراد بایستی با دست ناحیه خشک شده را طبق نظر دکتر فوق تخصص عصب پا تکان دهند.

تشخیص علائم قطع شدن عصب پا و کاربرد جراحی پیوند اعصاب توسط دکتر فوق تخصص عصب پا

همانطور که می دانید زمانی که افراد با بیماری های مختلفی مواجه می شوند و به دکتر متخصص مربوط به آن بیماری مراجعه می کنند، امکان دارد پزشک جراحی را پیشنهاد کند و بهترین راه درمان جراحی باشد. زمانی که افراد علائم قطع شدن عصب پا را دارند بایستی به دکتر فوق تخصص عصب پا بروند تا با انجام معاینات لازم بیماری را مورد بررسی قرار بدهند زمانی که عصب به طور کامل قطع شده باشد یا برای درمان به جراحی نیاز باشد پزشک فوق تخصص عصب پا بیمار را نزد جراح دکتر فوق تخصص پیوند عصب تهران در کلینیک فوق تخصص پیوند عصب پایتخت می فرستد تا ایشان با تایید نمودن جراحی، اقدامات لازم برای جراحی را انجام دهند. جراحی پیوند اعصاب توسط فوق تخصص پیوند عصب تهران در کلینیک فوق تخصص پیوند عصب پایتخت بسیار پرکاربرد می باشد.
از جمله کارهایی که دکتر فوق تخصص پیوند عصب تهران انجام می دهد، به شرح زیر می باشد:
دکتر فوق تخصص پیوند عصب تهران می تواند افرادی که تصادف کرده اند و علائم قطع شدن عصب پا را دارند جراحی کند و اعصاب حسی و حرکتی بیمار را ترمیم و بهبود دهد.
همچنین علاوه بر این موضوع دکتر فوق تخصص عصب پا می تواند زمانی که جسمی سخت به ناحیه پا اصابت کند، ناحیه آسیب دیده را ترمیم و اعصاب حسی و حرکتی را بهبود سازد تا افراد بتوانند بعد از جراحی پای خود را حرکت دهند.
دکتر فوق تخصص عصب پا با دانستن آناتومی کامل اعصاب، مشکلات عصب پا به دلیل بیماری های زمینه ای یا وراثتی را درمان می کند.
در برخی مواقع ممکن است نوزاد در هنگام به دنیا آمدن به صورت طبیعی دچار آسیب در ناحیه دست یا پا بشود که در این مواقع دکتر متخصص عصب پا و همچنین جراح دکتر فوق تخصص پیوند عصب تهران توصیه می کند تا 6 ماهگی نوزاد درمان را انجام دهند در غیر این صورت فرصتی برای جراحی نمی ماند.

اعصاب محیطی و اعصاب حرکتی

به طور کلی ساختمانی که عصب را تشکیل می دهد آکسون نام دارد. اکسون پایه یا به عبارت دیگر ستون اصلی عصب می باشد. فاسیکل عصبی از ترکیب اکسون و غلاف میلین و همچنین سلول های شوان که با پری نوریم محافظت شده است، تشکیل می شود و این فاسیکل های عصبی نیز با پری نوریم احاطه می شوند و تشکیل رشته عصب محیطی می دهند. همانطور که گفته ایم اعصاب محیطی پیام های الکتریکی را از مغز به دیگر اندام ها و همچنین بالعکس انجام می دهد. زمانی که عصب محیطی دچار اختلال می شود و در نهایت نشانه قطع شدن عصب پاها بروز پیدا کند، اینست که همان هدایت عصبی می باشد فورا قطع می شود و آن عصبی که از مغز فاصله دارد با ضایعه ای مواجه می شود که این ضایعه دژنراسیون والرین نام دارد یا به عبارت دیگر بافت همبند عصب و آکسون ها از بین می روند.
دکتر فوق تخصص عصب پا با پیوند و ترمیم این ناحیه باعث می شود که آکسون ها مجدد در غلاف خالی رشد کنند که این رشد روزانه یک میلی متر می باشد. دکتر متخصص فوق پیوند عصب تهران با گفتن توصیه های لازم ذکر می کند که 18 ماه پس از عمل اندام حسی باز می گردند اما پس از گذشت این 18 ماه ممکن است هرگز دیگر در آن ناحیه حس نداشته باشند.
اعصاب حرکتی فقط حرکت ها را از مغز به دیگر اندام ها منتقل می کند و این امر موجب می شود که اندام های بدن برای انجام هدف خاصی به حرکت در آیند. زمانی که افراد در انجام حرکات خود دچار مشکل شوند با مراجعه به دکتر فوق تخصص پیوند عصب در تهران یا با مراجعه به بیمارستان فوق تخصص پیوند عصب تهران می توانند مشکلات خود را حل نموده و درمان شوند.
هنگامی که رشته عصبی محیطی آسیب می بیند، ممکن است به سه شکل اصلی نروتمزیس، نروپراکسی، آکسونوتمزیس اتفاق افتد.
نروتمزیس: این آسیب یکی از شدید ترین نوع آسیب ها به شمار می رود که گاهی عوارض جانبی غیر قابل جبرانی را نیز به همراه دارد از جمله مواردی که در نروتمزیس رخ می دهد از بین رفتن حس، فلج شدن اندام و عضلات، مختل شدن عملکرد اندام حرکتی می باشد. علائمی که ذکر شد نوعی علائم قطع شدن عصب پا می باشد این صدمه می تواند کامل یا گسیخته کامل فیبر عصبی باشد به عنوان مثال ممکن است هنگام شوخی و یا حواس پرتی عصب را توسط چاقو پاره کنید که در این مواقع آسون ها و نوروتمزیس نیز آسیب می بینند.
در برخی مواقع دیگر ممکن است فرد در اثر نیروی کششی دچار پارگی عصب شود که در این مواقع فرد بایستی هرچه سریع تر برای تشخیص نشانه قطع شدن عصب پاها نزد دکتر فوق تخصص عصب پا برود تا برای درمان در بیمارستان فوق تخصص عصب تهران اقدامات لازم را انجام دهد اگر افراد از رفتن نزد پزشک فوق تخصص عصب پا کوتاهی کنند ممکن است هیچگاه دیگر عصب بهبود پیدا نکند و عملکرد افراد باز نگردد.
نروپراکسی: زمانی که نروپراکسی اتفاق می افتد، عصب هایی که در آکسون محیطی هستند و بافت های همبندی که در آن وجود دارند تخریب نمی شوند و فقط علائم قطع شدن عصب پا یک قطع موقت جریان عصبی می باشد. در نروپراکسی برخی آکسون ها پیوسته به یک دیگر هستند و دیگر آکسون ها از یک دیگر قطع شده اند که این قطع شدگی فیزیولوزیک نام دارد.
زمانی که برای افراد نروپراکسی اتفاق می افتد، ممکن است خود به خود بهبود شوند و عملکرد خود را به دست آورند و نیازی نداشته باشند که حتما عمل انجام دهند افراد می توانند با صبر نمودن طی 6 هفته برگشت عملکرد اندام خود را احساس کنند اما بهتر است به طور کلی پس از مواجه شدن با نشانه قطع شدن عصب پاها و دیگر مناطق بدن نزد دکتر فوق تخصص عصب پا مراجعه کنید یا به بیمارستان فوق تخصص عصب تهران بروید تا عارضه های خود را درمان کنید و دچار عوارض جانبی غیر قابل جبران نشوید.
آکسونوتمزیس: زمانی که آکسونونمزیس اتفاق می افتد یا به عبارت دیگر در ناحیه آکسون و غلاف اطراف آن آسیب ایجاد می شود، سلول هایی (شوان) که وظیفه دارند میلین را در سیستم اعصاب و بافت همبند در اعصاب محیطی بسازند سالم می مانند اما سیستم اعصاب و بافت همبند دچار آسیب دیدگی می شوند به دلیل آسیب دیدن آکسون و غلاف میلین ضایعه ای به وجود می آید که قبلا نیز در رابطه با آن صحبت کرده ایم. در آکسونوتمزیس سلول های سالم که شوان نام داشتند راهی جدید بری تانویه ایجاد می کنند و جوانه ها را به سمت لوله اندونوریوم هدایت می کنند.

اقداماتی لازم بعد از ترمیم عصب پا

زمانی که عصب محیطی دچار اختلال می شود و فرد با علائم قطع شدن عصب پا مواجه می شود بایستی هرچه سریع تر خود را به دکتر فوق تخصص عصب پا برساند تا با معاینات لازم بیماری و نوع قطع شدگی را تشخیص بدهد سپس فرد را نزد جراح دکتر فوق تخصص پیوند عصب در تهران می فرستد تا اقدامات لازم برای جراحی را انجام دهد.
زمانی که عصب محیطی جراحی می شود و عصب پاره شده ترمیم می شود با توجه به ناحیه ترمیم شده، دکتر متخصص عصب پا ناحیه جراحی شده را با آتل می پوشاند زیرا زمانی که عصب قطع می شود دیگر مانند قبل طول زیادی ندارد و در ساختمان عصب با ویژگی آلاستیسیته کوتاه می شود و با گذشت زمان عصب بیشتر کوتاه می شود و اگر بیمار برای مراجعه به دکتر فوق تخصص عصب پا کوتاهی کند ممکن است راهی برای دکتر فوق تخصص عصب پا جهت ترمیم اولیه نگذارد به همین منظور دکتر متخصص عصب پا تصمیم میگیرد پیوند عصب یا به عبارت دیگر گرافت انجام دهد.
همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم بعد از ترمیم پزشک فوق تخصص عصب پا ناحیه مد نظر را آتل یا گچ فایبر گلاس می گیرد و به بیمار توصیه می کند که این موارد را با اجازه دکتر فوق تخصص عصب پا بردارند و خود سر کاری را انجام ندهند زیرا ممکن است با حرکتی اشتباه عوارضی غیر قابل جبران مانند آسیب به ترمیم عصب را به وجود آورند و در این شرایط دکتر فوق تخصص عصب پا هیچ نشانه قطع شدن عصب پاها را متوجه نمی شود و بایستی برای دیدن اختلالات به وجود آمده بخیه را باز کند و این شرایط برای بیمار بسیار سخت می باشد.
زمانی که افراد بایستی از آتل یا گچ استفاده کنند به مدت 3 هفته می باشد البته تمامی این اقدامات توسط دکتر فوق تخصص عصب پا ذکر می شود که بعد از برداشت گچ و آتل دکتر فوق تخصص عصب پا برای بیمار، فیزیوتراپی تجویز می کند تا با انجام حرکات الکتریکی توان بخشی توسط فیزیوتراپ مشکلات و خشک شدگی مفاصل را درمان کنند.

سیاتیک و مراجعه به بیمارستان فوق تخصص پیوند عصب تهران

درد سیاتیک همان درد عصبی است که به دلیل تحریک شدن عصب سیاتیک به وجود می آید. همانطور که می دانید عصب سیاتیک طولانی ترین و مهم ترین عصب بدن می باشد که توسط دکتر فوق تخصص پیوند عصب پا در تهران در بیمارستان فوق تخصص پیوند عصب تهران درمان می شود. شروع این عصب از ناحیه کمر و پایان آن تا انتهای اندام تحتانی می باشد. معمولا درد سیاتیک را در بیشتر مواقع در ناحیه تحتانی، پشت ران، کمر و گدر برخی مواقع پشت ساق احساس می کنید.
درمان سیاتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد به عنوان مثال مهم ترین وضوع برای انتخاب نوع درمان علت بروز و شدت درگیر شدن اندام را دارد. در بیشتر موارد این بیماری را معمولا بدون روش جراحی درمان می کنند اما در برخی افرادی که نمی توانند در ادرار و مدفوع کنترلی داشته باشند یا در اندام تحتانی دچار ضعف می شوند، ممکن است برای درمان نیاز به جراحی داشته باشند و به همین منظور بایستی به کلینیک فوق تخصص پیوند عصب پایتخت بروند تا با امکانات رفاهی و دکتر فوق تخصص عصب پا در بهترین شرایط ممکن جراحی انجام دهند.

عوارض جراحی نکردن عصب پا توسط دکتر فوق تخصص عصب پا

زمانی که در ناحیه عصب پا و دیگر اندام های بدن به دلایل مختلفی اختلال ایجاد می شود افراد با علائم قطع شدن عصب پا و دیگر موارد مختلفی مواجه می شوند که در این زمان مراجعه به دکتر فوق تخصص عصب پا بهترین اقدامات لازم در وهله اول می باشد. فرد با مراجعه نکردن به پزشک متخصص مربوطه سلامتی خود را به خطر می اندازد و ممکن است این امر باعث شود که دیگر نتواند اندام های حسی خود را حرکت دهد بنابراین مراجعه به دکتر امری ضروری است تا زمان جراحی به تعویق نیافتد.

درد سیاتیک چه حسی دارد؟

بسیاری از بیمارانی که دچار درد سیاتیک می شوند، بروز این بیماری را دلایل مختلفی می دانند به همین منظور برای درمان به رو.ش های مختلفی رو می آورند. از نظر بیمارانی که با درد سیاتیک مواجه هستند، درد سیاتیک بدترین نوع درد می باشد. بسیاری از افراد بیمار درد سیاتیک را به طور شدیدی تحمیل می شوند و درد را تیراندازی یا تکان شدید درد حس می کنند.
ممکن است زمانی که افراد با چنین مواردی مواجه شوند، درد ایجاد شده را جریان الکتریکی، سوزش و یا خجنر خوردن بدانند. درد سیاتیکی ممکن است موقتی باشد و گاهی وقت ها افراد را بسیار دچار اذیت کند و در برخی مواقع ممکن است علائمی ظاهر نشود به همین منظور گفته می شود که درد سیاتیکی ممکن است در برخی از افراد به صورت موقتی بروز پیدا کند. به عنوان مثال ممکن است افراد با نشستن یا ایستادن بلند مدت این درد را در ناحیه کمر و پشت ساق پا احساس کنند و همچنین زمانی که قسمت بالای بدن خود را می چرخانند دچار درد شدید سیاتیکی شوند. در برخی افراد دیگر ممکن است این درد با علائم های عادی بدن بروز پیدا کند به عنوان مثال ممکن است فرد بعد از عطسه کردن یا سرفه و… دچار درد شدید سیاتیکی بشود. در این مواقع بایستی به بیمارستان فوق تخصص پیوند عصب تهران مراجعه نماید تا بررسی عصب سیاتیک، دکتر فوق تخصص اقدامات لازم برای درمان را انجام دهد.

آیا سیاتیک در هر دو پا رخ می دهد و دکتر فوق تخصص عصب پا آن را درمان می کند؟

در بیشتر مواقع سیاتیک فقط یک پا را درگیر می کند اما ممکن است در برخی افراد این درد در هر دو پا باشد. دردی که در یک پا یا در هر دو پا بروز پیدا کند از ناحیه ستون فقرات امتداد پیدا می کند و این درد بستگی به فشرده شدن ستون فقرات در ناحیه مختلف می باشد. درد سیاتیک توسط دکتر فوق تخصص عصب پا درمان می شود.

علائم درد سیاتیک:

درد سیاتیکی انتشاری می باشد و از ناحیه لگن، کمر و در انتها موب درد عصب پا می شود.
درد سیاتیکی در همه افراد متفاوت است و بسیار متنوع می باشد و همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم احتمال دارد مثل یک درد بسیار کم و یا احساس کردن سوزش و تیر کشیدن پا بروز پیدا کند همچنین در برخی موارد دیگر ممکن است این درد بسیار شدید و دردناک باشد، افراد بایستی این علائم را جدی بگیرند و برای درمان نزد دکتر متخصص مربوطه بروند.
درد سیاتیک امکان دارد هنگام سرفه و عطسه بسیار شدید شود.
همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم امکان دارد این درد با نشستن یا ایستادن طولانی مدت شدت یابد و طاقت فرسا باشد.

درد به صورت انتشاری است و از کمر و لگن شروع و به پا انتشار می یابد.

  • نوع درد بسیار متنوع است و می تواند به صورت یک درد خفیف, احساس سوزش, درد تیر کشنده و یا بسیار دردناک باشد.
  • حتی این درد می تواند هنگام عطسه و سرفه شدید شود.
  • نشستن طولانی می تواند علائم را تشدید کند.
  • معمولا در گیری و درد به صورت یکطرفه است.

علل سیاتیک:

  • زمانی سیاتیک بروز پیدا می کند که تحت فشار باشد.
  • بیرون زدگی دیسک
  • رشد خار استخوانی در مهره ها
  • بیماری های زمینه ای مانند دیابت

می تواند باعث ایجاد علائم سیاتیک شود.

ریسک فاکتورها:

برخی از موارد می توانند باعث شوند که درد سیاتیکی بروز پیدا کند و همچنین شدت یابد این ریسک فاکتورها به شرح زیر می باشند:

  • سن: تغییرات ستوان فقرات در رابطه با دیسک, مهره ها شایع ترین علت سیاتیک است.
  • چاقی: چاقی یا به عبارت دیگر اضافه وزن باعث می شود که ستون فقرات افراد تحت تاثیر قرار بگیرد و همین امر موجب شود که به عصب سیاتیک آسیب وارد شود.
  • شغل: بسیاری از شغل ها می توانند دلیل به وجود آمدن اختلال در ناحیه ستون فقرات و عصب سیاتیک بشوند زیرا ممکن است در این ناحیه فشار زیادی تحمیل شود به عنوان مثال افرادی که شغل های پشت میزی دارند یا افرادی که بایستی به مدت طولانی ایستاده کار خود را انجام دهند و همچنین کسانی که مجبور هستند بار حمل کنند.
  • دیابت: کسانی که با مشکلات دیابت دست و پنجه نرم می کنند نیز ممکن است با مشکلات عصب در تمامی نواحی بدن و همچنین عصب پا نیز مواجه شوند بنابراین این ریسک فاکتور را باید در نظر بگیرند و برای جلوگیری به پزشک متخصص مراجعه کنند.
  • اختلالات ساختاری: این اختلال همان صافی کف پا یا دیگر موارد می باشد که ممکن است باعث شود ستون فقرات فشار بیشتری را تحمل کند و همین امر باعث شود دچار درد عصب در ناحیه پا و دیگر موارد بدن بشود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بسیاری از مواردی که مربوط به عصب پا و دیگر عصب های بدن هستند را مورد بررسی قرار بدهیم تا کمک کرده باشیم که افراد بیمار به علائم بدن خود توجه داشته باشند. همانطور که می دانید تمامی بیماری ها با بروز پیامدی از سوی بدن، وجود خود را اطلاع می دهند و زمانی که افراد با نشانه قطع شدن عصب پاها مواجه می شوند بایستی خود را نطد دکتر فوق تخصص عصب پا ببرند تا دکتر فوق تخصص عصب پا با انجام معاینات و آزمایشات لازم مانند ام آر آی و… بیماری افراد یا به عبارت دیگر نوع پاره شده عصب افراد را مورد بررسی قرار می دهد و پس از تشخیصات لازم اگر افراد به جراحی نیاز داشته باشند، بیمار را برای جراحی به کلینیک فوق تخصص پیوند عصب پایتخت و پزشک فوق تخصص پیوند عصب پا در پایتخت می فرستد تا با انجام جراحی از برخی عوارض ها جلوگیری کنند. جراحی عصب پا ممکن است برخی عوارض های سطی داشته باشد اما عمل نکردن این ناحیه امکان دارد عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و افراد را دچار اختلالات شدیدی کند بنابراین نکته خیلی مهم مراجعه به موقع نزد دکتر متخصص عصب پا می باشد و این امر را پشت گوش نیاندازید. امیدواریم با خواندن موارد فوق مطالب مورد نیازی را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید