کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم

برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم؛ به یک متخصص ارتوپد حاذق و با تجربه جهت درمان این عارضه

بدون شک احساس هر نوع دردی در هر قسمتی از بدن، سخت و ناخوشایند است. به همین سبب با تجربه درد در قسمت‌های مختلف بدن خویش، به دنبال بهترین دکتر هستیم تا به وسیله تخصص و تجربه او، درد خود را برطرف کنیم. یکی از این دردهای رایج، درد ران پا می‌باشد که ممکن است در اثر آسیب، عفونت و برخی از بیماری‌ها به وجود آید. در چنین شرایطی این سوال برای ما به وجود می‌آید که “برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم” برای پاسخ به این سوال توسط متخصص درد پا، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 

برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم

 

برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

“برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم” این اولین سوالی است که با مشاهده هر نوع دردی در قسمت ران پا به ذهن ما خطور می‌کند. همان گونه که می‌دانید پا از بخش‌های مختلفی مانند تاندون، استخوان، مفاصل، ماهیچه و بافت تشکیل شده است. به وجود آمدن هر نوع آسیبی در این قسمت از پا، باعث ایجاد درد و ناراحتی می‌گردد. گاهی اوقات این درد‌ها در قسمت خاصی از پا مانند کشاله ران احساس می‌شود.
زمانی که بدون هیچ دلیلی ران پای شما درد گرفت، ممکن است چند روزی را در خانه به استراحت مشغول باشید. اما اگر درد بهبود نیافت به دنبال بهترین دکتر و کلینیک پا برای تشخیص علت و همچنین درمان این بیماری خواهید بود. اینجاست که ممکن است با این سوال مواجه شوید: برای بهبود درد کشاله ران به چه دکتری مراجعه کنیم؟ اگر شما با چنین شرایطی مواجه شدید، بهترین پزشکی که می‌توانید به او مراجعه کنید، یک متخصص ارتوپد حاذق و با تجربه است.

 

علت بیماری و درد ران پا چیست؟

اگر بخواهیم به یکی از شایع‌ترین دردها در سیستم حرکتی بدن اشاره کنیم، از درد ران پا نام خواهیم برد. این درد گاهی اوقات به صورت حاد و در برخی از مواقع مزمن است. در چنین شرایطی و قبل از انجام هر کاری، باید علت بیماری را متوجه شویم. برخی از افراد آن را قسمت جلوی ران و برخی دیگر در قسمت پشت ران خود احساس می کنند. بیماری‌های مختلفی می‌توانند به وجود آورنده درد ران پا باشند که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آرتروز ران

آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که غضروف موجود در سطح استخوان ران را با ساییدگی و فرسایش همراه می‌کند. لازم به ذکر است که استخوان ران برای این که بتواند به راحتی در قسمت درونی استخوان لگن حرکت کند، به غضروف‌های مفصلی نیاز دارد. این غضروف‌ها در اثر ساییدگی و بیماری آرتروز از بین می‌روند. این مشکل، درد فراوانی را در قسمت ران به وجود می‌آورد.

  • شکستگی استخوان ران

هر چند استخوان ران بسیار مقاوم و مستحکم است، اما اگر به آن نیرو و فشار زیادی وارد شود، ممکن است دچار شکستگی گردد. این نوع شکستگی با درد شدید در قسمت ران پا خود را نشان می‌دهد. (دردی که در هنگام راه رفتن و حرکت اندام‌ها، بیشتر می‌شود.)

  • شکستگی لگن

هر نوع ضربه شدیدی به لگن، آسیب‌هایی مانند شکستگی استخوان را به همراه می‌آورند. این مشکل در افراد سالمندی که به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند، بیشتر است. شکستگی لگن شامل شکستگی حلقه لگن، شکستگی استابولوم، شکستگی مفصل ران و شکستگی سر استخوان آن می‌باشد که هر کدام از آن‌ها با درد بسیار شدیدی در قسمت ران، خود را نشان می‌دهند.

  • اختلالات خونرسانی به ران پا

یکی از بیماری‌های رایجی که درد ران پا را به همراه دارند، اختلالات خونرسانی به سبب گرفتگی و آسیب دیدگی عروق خونی در این قسمت است. چرا که این موضوع باعث کند شدن روند اکسیژن رسانی به مفاصل پا شده و شخص در هنگام راه رفتن، درد فراوانی را در ماهیچه ران پای خود احساس می‌نماید. این بیماری‌ها شامل تنگ شدن عروق خونی، به وجود آمدن لخته‌های خون در رگ‌های ران و بزرگ شدن غدد لنفاوی در کشاله ران است.

  • درد ران پا به سبب سیاتیک

همان گونه که به خوبی می‌دانید، سیاتیک بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رگ عصبی در بدن ماست. یکی از اصلی‌ترین بیماری‌هایی که درد ران پا را با خود به همراه می‌آورد، مشکلات مربوط به فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی است که باعث درگیر شدن عصب سیاتیک شده و در ادامه دردهایی را در قسمت پشت ران پا به همراه می‌آورند. اگر با مشاهده چنین مشکلی برای شما نیز این سوال به وجود آمد که برای درمان درد پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟ باید بگوییم که یک متخصص ارتوپدی، بهترین گزینه برای این کار است.

  • نوروپاتی دیابتی

یکی از مهم‌ترین عوارض بیماری‌ دیابت، نوروپاتی دیابتی است که به سبب سطح بالای قند خون کنترل نشده به وجود می‌آید. این درد از دست یا پا آغاز شده و به سایر قسمت‌ها از جمله ران پا امتداد می‌یابد.

 

برای درد پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

به طور کلی درد پا یکی از مهم‌ترین علامت‌هایی است که نشان دهنده طیف گسترده‌ای از آسیب‌ها و ناراحتی‌های مربوط به پا است. حتی در برخی از مواقع بیماری‌هایی که هیچ گونه ارتباطی به پا ندارند نیز علائم خود را با درد پا نشان می‌دهند. بدون شک با تجربه هر نوع درد و ناراحتی در قسمت پا، این سوال برای ما به وجود می‌آید که “برای درد پا به چه دکتری مراجعه کنیم”
معمولاً برخی از افراد در این شرایط به پزشک‌های عمومی مراجعه نموده و با مشورت آن‌ها به یک متخصص ارتوپد مراجعه می‌نمایند. در واقع یکی از بهترین پزشکانی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، متخصص ارتوپد است. این متخصصان در کلینیک‌ها و مراکز درمانی معتبر به فعالیت مشغول بوده و زمینه لازم برای تشخیص و درمان درد پا را فراهم می‌نمایند.

 

علائم بیماری درد کشاله ران پا

بدون شک تمامی بیماری‌هایی که در بدن ما انسان‌ها به وجود می‌آیند، با علائم و نشانه‌هایی همراه هستند. اصلی‌ترین علائمی که مشکلات ران پا با خود به همراه می‌آورند، درد در این قسمت است. البته علائم درد گاهی اوقات ممکن است با همدیگر متفاوت باشند.
در برخی از مواقع این دردها در قسمت کشاله ران، نواحی پشت ران و یا داخل ران احساس می‌شوند. علاوه بر درد، شما ممکن است در این قسمت از پای خود با کبودی و جراحت نیز مواجه شوید. برخی از بیماران نیز از احساس سوزش در ران پای خود شکایت دارند. سایر علائم بیماری‌های ران پا عبارتند از:

  • درد در قسمت مفاصل

  • تب و سردرد

  • التهاب و ورم

  • گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها

  • بی حسی در قسمت انگشتان پا

 

برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم و چه بیماری‌هایی توسط این پزشک درمان می‌شوند؟

ما در بخش اول مقاله به این سوال که “برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم” پاسخ دادیم و به این موضوع اشاره کردیم که یک متخصص ارتوپد، بهترین کسی است که می‌تواند در زمینه درمان چنین مشکلاتی به ما کمک کند. یک متخصص ارتوپد در زمینه تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به استخوان، مفاصل، تاندو‌ن‌ها، عضلات و بهبود درد کشاله ران، مهارت بسیار زیادی دارد. از جمله بیماری‌هایی که توسط دکتر ران پا درمان می‌شوند، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

  • آسیب دیدگی استخوان و مفاصل ران پا و سایر قسمت‌های پا که در اثر شگستگی، در رفتگی، کشیدگی و همچنین رگ به رگ شدن به وجود می‌آید.
  • درمان آسیب به استخوان‌ها و مفاصل مختلف بدن در اثر حوادث ورزشی
  • ساییدگی مفاصل در اثر بیماری‌هایی مانند آرتروز و ساییدگی مفاصل
  • تشخیص و درمان تومورهای استخوان و بافت‌های نرم جسم
  • درمان درد کشاله ران
  • درمان بیماری‌های مادرزادی استخوان مانند دررفتگی استخوان لگن

 

معرفی کوتاه تخصص پزشک ارتوپد

شاید شما نیز پس از آن که به پاسخ سوال خود مبنی بر این که ” برای درد پا به چه دکتری مراجعه کنیم” رسیدید، علاقمند باشید تا با تخصص و توانایی‌های پزشک ارتوپد آشنا شوید. معمولاً پزشکانی که به عنوان متخصص ارتوپد در کشورمان به فعالیت مشغول هستند، در زمینه تمامی آسیب‌های سیستم اسکلتی و عضلانی بدن مهارت دارند. این سیستم شامل استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، مفاصل، رباط‌ها، اعصاب و… است.
یک پزشک ارتوپد نه تنها در زمینه جراحی مهارت و تجربه بالایی دارد، بلکه می‌تواند بسیاری از بیماری‌های سیستم اسکلتی انسان را با استفاده از تجویز دارو، توانبخشی و سایر روش‌های غیر جراحی درمان نماید. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر بهبود درد کشاله ران و بیماری‌های مرتبط با آن، برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مربوط به استخوان‌ها و سایر قسمت‌های سیستم اسکلتی خود نیز به متخصص ارتوپد در شهر خود مراجعه کنید.

 

مزایای مراجعه به بهترین دکتر پا درد و درمان مشکلات ران

شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که گمان می‌کنند دردهای مربوط به ران پا، بسیار ساده هستند و به درمان خاصی نیاز ندارد. در صورتی که این تفکر کاملاً اشتباه است. اگر برای درمان درد کشاله ران و یا سایر دردهایی که در قسمت ران پای خود احساس می‌کنید به متخصص مراجعه نکنید، ممکن است این بیماری‌ها، در آینده آسیب‌های جبران ناپذیری با خود به همراه آورند.
از جمله مزایای مراجعه به بهترین دکتر پا درد عبارتند از:

 

  • یک متخصص ارتوپد دارای دانش و تجربه بسیار بالایی در زمینه تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مربوط به ران پا است.
  • معمولاً پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر پا درد در کشورمان شناخته شده‌اند، بهترین و کم تهاجمی‌ترین روش را برای بهبود درد کشاله ران انتخاب می‌کنند.
  • بسیاری از متخصصان، با صبوری و با حوصله به تمامی صحبت‌های شما گوش می‌کنند و سپس بر اساس آزمایشات و معایناتی که انجام می‌دهند، بهترین روش را برای درمان مشکلات ران پای شما انتخاب می‌کنند.
  • یک متخصص ارتوپد، دانش و شناخت کاملی از اسکلت عضلانی انسان دارد؛ بنابراین با مهارت و دانش کافی، مقدمات درمان بیماری‌های ران پا را فراهم می‌آورد.
  • بهترین متخصصان ارتوپدی که این روزها در کشورمان به فعالیت مشغول هستند، به جدیدترین متد‌های درمانی دنیا آگاهی دارند و بهترین روش را برای درمان مشکلات بیمار خویش انتخاب می‌نمایند.

 

عوارض عدم مراجعه به متخصص ارتوپد برای درمان بیماری‌های ران پا

به طور کلی وجود درد در هر کدام از قسمت‌های بدن، نشان دهنده آن است که یک ناراحتی و مشکل برای یکی از قسمت‌های جسم به وجود آمده است. دردهای قسمت ران و کشاله ران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بدون شک اگر شما در همان مراحل ابتدایی بیماری به پزشک مراجعه نموده و منشاء اصلی آن تشخیص داده شود، می‌توانید هر چه زودتر نسبت به درمان آن اقدام نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبودی خود را به دست آورید.
اصلی‌ترین عوارضی که عدم مراجعه به بهترین پزشک پا درد برای درمان بیماری‌های ران به وجود می‌آورد، پیشرفت بیماری‌ است. تحقیقات نشان دهنده آن است که بسیاری از بیماری‌های در قسمت‌های مختلف جسم، اثرات خود را با درد در قسمت ران پا نشان می‌دهند. بنابراین بی توجهی به این درد و عدم مراجعه به پزشک (ممکن است بدون این که شما بدانید) باعث پیشرفت بیماری گردد. در این مراحل نه تنها درمان سخت‌تر می‌شود، بلکه باید متحمل هزینه‌های بالایی برای درمان بیماری‌ خود شوید.

 

برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم و روش‌های او برای درمان درد کشاله ران چیست؟

ما در قسمت‌های قبل تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که برای درد پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ نتیجه‌ای که به دست آمد این بود که یک متخصص ارتوپد، بهترین کسی است که در این زمینه می‌تواند به ما کمک فراوانی نماید. حال می‌خواهیم شما را با برخی از روش‌هایی که بهترین دکتر پا درد برای درمان درد کشاله ران استفاده می‌کند، آشنا کنیم؛ خوشحال می‌شویم اگر در ادامه مطلب نیز ما را همراهی کنید:

 

  • درمان‌های دارویی

گاهی اوقات پزشکان داروهای مسکن را برای کاهش درد بیماران خویش تجویز می‌کنند. همچنین اگر علت بروز این درد عفونت باکتریایی باشد، مصرف آنتی بیوتیک می‌تواند به درمان آن کمک فراوانی نمایید.

  • درمان‌های جراحی

در برخی از موارد، ممکن است مشکلات درد ران پا به سبب وجود برخی از تومورهای بدخیم استخوان باشد. در چنین شرایطی پزشک ممکن است درمان‌های جراحی و یا روش‌هایی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی را پیشنهاد دهد. البته روش جراحی، چندان رایج نیست و این روش تنها زمانی انتخاب می‌شود که سایر روش‌های درمانی اثربخش نبوده باشند.

  • درمان‌های فیزیوتراپی

معمولاً بسیاری از پزشکان، زمانی که تورم و درد ران پا به طور کامل از بین رفت، درمان‌های فیزیوتراپی را به بیماران خویش پیشنهاد می‌دهند. با استفاده از این تمرینات، می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن به حالت عادی زندگی بازگشت و فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت.

  • بازگشت به فعالیت‌های روزانه

گاهی اوقات پزشکان پیشنهاد می‌نمایند پس از طی کردن روش‌های درمانی لازم، با استفاده از عصا یا چوب‌دستی، به آرامی راه رفتن را آغاز کنید. البته تا زمانی که روند بهبودی کامل بیماری‌های ران پا انجام نشده باشد، بیمار نمی‌تواند شروع به فعالیت‌های ورزشی نماید. بنابراین برای بازگشت به فعالیت‌های روزانه، باید حتماً با متخصص ارتوپد مشورت نمود.

  • ماساژ مفاصل

اگر بیماری‌های ران پا به مشکلات مفاصل مربوط باشد، پس از سپری شدن مراحل درمانی آن به صورت کامل، پزشک به شما ماساژ مفاصل را پیشنهاد خواهد نمود. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد استقامت و افزایش قدرت انعطاف پذیری مفاصل گردد. البته ماساژ باید به گونه‌ای کاملاً صحیح و بر اساس اصول پزشکی صورت گیرد تا بهترین نتایج را به همراه آورد.

  • اوزون درمانی

در روش اوزون درمانی، برخی از داروهای ضد التهاب و ویتامین‌ها، توسط پزشک متخصص به ناحیه آسیب دیده ران پا تزریق می‌شود. این داروها نه تنها تورم و التهاب را کاهش می‌دهند، بلکه باعث افزایش جریان خون نیز می‌شوند. بنابراین تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی از طریق خون به بافت‌ها رسیده و به بازسازی آن‌ها به خصوص در قسمت ران پا کمک می‌کند.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که: “برای درد ران پا به چه دکتری مراجعه کنیم” همچنین سعی کردیم شما را با علائم بیماری، علت به وجود آمدن درد در ران پا، مزایای مراجعه به بهترین پزشک پا درد و عوارض عدم مراجعه به پزشک متخصص آشنا کنیم. در پایان نیز در مورد درمان درد کشاله ران برای شما سخن گفتیم و به برخی از موثرترین شیوه‌های درمانی این بیماری اشاره کردیم.
در نهایت باید بگوییم هر نوع دردی را در قسمت پا و به خصوص ران پای خود جدی بگیرید و در اولین فرصت به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. بسیاری از بیماری‌هایی که در قسمت ران پا به وجود می‌آیند، نشانه‌ای از یک مشکل در جسم ما هستند که اگر در همان قدم‌های اولیه تشخیص داده شده و درمان شوند، تاثیر بسیار خوبی برای سلامتی ما به ارمغان می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید