کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم

درد مچ یا قوزک پا به هر نوع درد یا ناراحتی اطلاق می‌شود که هر قسمتی از قوزک پای شما را تحت تأثیر قرار دهد. این نوع درد معمولاً با درمان‌های خانگی مانند استراحت، یخ و مسکن‌های بدون نسخه بهتر می‌شود؛ ممکن است بپرسید در صورت شدید و یا ادامه‌دار بودن درد برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم. پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت به متخصص درد پا مراجعه نمایید.

 

برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم

برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

ازآنجایی‌که ساختار آناتومی مچ پا بخشی از سیستم اسکلتی و عضلانی بدن شما محسوب می‌شود، بنابراین بیشتر بیماری‌ها و آسیب‌های آن نیز در زمینه ارتوپدی است و در پاسخ به سؤال برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم خواهیم گفت باید توسط متخصص ارتوپد تحت بررسی قرار بگیرید.
البته ما پزشکان فوق تخصص پا و مچ را هم داریم که به‌صورت تخصصی‌تر در زمینه پا و مچ پا آموزش دیده‌اند و کسب مهارت کرده‌اند ولی در همه شرایط شما نیاز به مراجعه به فوق تخصص پا نخواهید داشت و تنها در برخی شرایط بحرانی و خاص نیاز است که حتماً به فوق تخصص پا یا مچ پا و یک کلینیک پای معتبر مراجعه نمایید.
در مواردی که متخصصین پا و ارتوپدها مشکلات ایجاد شده را تشخیص داده و درمان می‌کنند، همپوشانی وجود دارد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید با چه چیزی بیشتر احساس راحتی کنید. متخصص پا می‌تواند هر وضعیتی از پا تا مچ پا را درمان کند. متخصص ارتوپدی پا و مچ بر کل سیستم اسکلتی عضلانی تسلط دارد و تخصص لازم برای درمان کل آسیب‌های سیستم اسکلتی و عضلانی بدن را دارد.
این درک جامع‌تر اغلب برای بیماران مفید است، به‌خصوص اگر وضعیت پزشکی پا یا مچ ناشی از یک مشکل هم ترازی در جای دیگری از بدن باشد، آن‌ها می‌توانند مشکل را به‌صورت ریشه‌ای برطرف کنند.
اگر احتمال نیاز به مراقبت‌های جراحی برای بیماری‌ها و آسیب‌هایی ماندن آرتریت، شکستگی یا بونیون وجود دارد بهتر است از همان ابتدا با یک متخصص ارتوپدی پا و مچ پا پیگیری تشخیص و درمان را شروع کنید.
وقتی به یک متخصص ارتوپد مراجعه می‌کنید، اگر تشخیص درد پا یا مچ مشکل باشد، پیچیده باشد یا مشکوک باشد که آسیب یا درد شما از قسمت دیگری از بدن مانند لگن منشأ می‌گیرد، اغلب شما را به یک متخصص ارتوپدی پا ارجاع می‌دهند. به‌طورکلی برای اینکه در پاسخ به سؤال برای درد مچ پا به چه دکتری مراجعه کنیم سردرگم نشوید دسته‌بندی زیر را برایتان انجام دادیم:
برای موارد زیر به متخصص پا مراجعه کنید:

• مراقبت از پای دیابتی
• مراقبت از زخم
• اصلاح مشکلات ظاهری، ساختاری پا و انگشتان پا
• ناخن‌های فرورفته به‌ویژه دارای علائم عفونی
• مشکلات پوستی ناخن و بافت نرم
• انواع جراحی‌های مربوط به پا

برای موارد زیر کافیست در ابتدا به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید:

• آسیب یا ضربه ورزشی فعال
• مشکل عضله، استخوان یا تاندون
• آرتریت در پا یا مچ پا
• شکستگی
• انگشت چکشی و بونیون
• آسیب‌های تاندون آشیل
• درد پشت پا

این نوع آسیب‌ها نیز در صورت ایجاد شرایط خاص و بحرانی به متخصص پا ارجاع داده خواهد شد.

 

آشنايی با آناتومی قوزک پا

وقتی با آناتومی قوزک پا آشنا شوید قطعاً خواهید دانست برای درد مچ پا به چه دکتری مراجعه کنیم و بهتر متوجه خواهید شد که باید چه رفتاری انجام دهید. مچ پاها بخشی از سیستم اسکلتی عضلانی بدن شما هستند. آن‌ها وزن بدن شما را تحمل کرده و به شما کمک می‌کنند تا به‌راحتی بایستید، تعادل پیدا کنید و حرکت کنید.
مفصل مچ کاملاً انعطاف‌پذیر است و به شما این امکان را می‌دهد که پای خود را به طرفین حرکت دهید یا بچرخانید.
استخوان‌های ساق پا (درشت‌نی و نازک‌نی) به هم می‌رسند تا بااستخوان پا (تالوس) برخورد کنند و مچ پا را تشکیل دهند. رباط‌ها نیز بافت‌های نرمی هستند که این استخوان‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند. ساختار پیچیده‌ای از تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های نرم با هم همکاری می‌کنند تا به پا و مچ اجازه حرکت دهند.
به دلیل این پیچیدگی، مچ پا در معرض آسیب‌های مختلفی است و همان‌طورکه در پاسخ به سؤال برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم گفتیم بهترین پزشکی که می‌تواند در زمینه تشخیص و درمان این آسیب‌ها و دردهایی مانند درد پشت پا یا هر قسمت دیگری از پا به شما کمک کند متخصص ارتوپدی در درجه اول و متخصص پا در صورت نیاز و تشخیص ارتوپد است.

 

اهميت مراجعه به متخصص پا برای درد قوزک پا

هم متخصصین پا و هم پزشکان ارتوپد می‌توانند به‌طور مؤثر آسیب‌ها و شرایط مچ پا را درمان کنند. بااین‌حال، بهتر است برای درمان مشکلات پا و مچ پا به یک متخصص پا مراجعه کنید که تجربه و تحصیلات بیشتری در این زمینه دارد. متخصص پا تحصیلات، آموزش و تجربه خاصی در برخورد با آسیب‌ها، بیماری‌ها و اختلالات پا و مچ پا دارد.
درحالی‌که پزشکان ارتوپد برای درمان انواع مسائل ارتوپدی که ممکن است مچ پا یا پا را تحت تأثیر قرار دهند از صلاحیت بالایی برخوردار هستند، متخصص پا دانش بسیار بیشتری در مورد این موضوع دارد.
هنگام انتخاب یک متخصص پا برای نیازهای مراقبت از پا و مچ ، بررسی کنید که آیا پزشک تجربه قابل‌توجهی در درمان مشکلات پا و مچ پا با درمان‌های غیرجراحی و جراحی دارد یا خیر؟ این به شما اطمینان می‌دهد که درمان مناسب را برای مشکل خود دریافت خواهید کرد.
بهترین گزینه مراجعه به یک متخصص پا است که در یک مرکز ارتوپدی معتبر و مجهز مانند مرکز ما مشغول به فعالیت است. به‌این‌ترتیب می‌توانید در شرایطی که به مراقبت از یک موضوع مرتبط با سایر قسمت‌های بدن نیاز دارید نیز مراقبت‌های مؤثری برای پا و مچ دریافت کنید و نتیجه بهتری بگیرید.

 

درد قوزک پا چيست؟

درد قوزک پا ممکن است هر قسمتی از مچ پای شما را تحت تأثیر قرار دهد. درد مچ پا می‌تواند به دلایل بسیار مختلفی رخ دهد. از شایع‌ترین دلایل آن می توان وارد شدم ضربه، آرتریت و ساییدگی طبیعی است. بسته به علت ایجاد درد ممکن است درد یا سفتی را در هر قسمتی از اطراف مچ پا احساس کرده و درد پشت پا را نیز تجربه کنید. مچ پای شما نیز ممکن است به‌قدری آسیب ببیند که متورم شود و نتوانید وزنی روی آن وارد کنید.
معمولاً درد قوزک پا با استراحت، یخ و استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه بهتر می‌شود. متخصصین ارتوپدی می‌توانند جراحات و آرتریت را درمان کنند. اغلب اوقات، شرایط را می‌توان بدون جراحی درمان کرد. بااین‌حال، اگر آسیب مانند شکستگی استخوان مچ پا یا زمانی که درد مچ با درمان غیرجراحی بهبود نمی‌یابد، شدید و حاد باشد، جراحی لازم است.
همچنین در بسیاری از شرایط حتی بعد از جراحی، ممکن است فیزیوتراپی توسط متخصص ارتوپد پا برایتان تجویز شود. فیزیوتراپی یا PT ماهیچه‌هایی را که از پاها و مچ پا حمایت می‌کنند تقویت می‌کند، درد را تسکین می‌دهد و علاوه بر بازیابی توانایی پا از آسیب‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد.

درد قوزک پا چقدر شايع است؟

درد قوزک پا و آسیب‌های وارد شده به آن در شرایط زیر بسیار شایع هستند:

• افراد دارای سن بالای 65
• ورزش کنید یا فعالیت‌هایی انجام دهید که شامل پریدن، حرکات پهلوبه‌پهلو یا تغییر جهت سریع است.
• وزن اضافی یا چاقی

 

شايع‌ترين علت درد قوزک پا چيست؟

درد در قوزک پا یا درد پشت پا می‌تواند ناشی از چندین آسیب و شرایط باشد. برخی از شایع‌ترین آسیب‌هایی که می‌توانند این علائم را ایجاد کنند، عبارت‌اند از:

  • بورسیت

    بورس‌ها کیسه‌های پر از مایعی هستند که از استخوان‌های شما هنگام حرکت محافظت می‌کنند. بورسیت زمانی اتفاق می‌افتد که این کیسه‌ها دچار تحریک و التهاب شوند.

  • شکستگی

    یک تصادف یا آسیب شدید مانند زمین خوردن از پله‌ها می‌تواند باعث شکستگی استخوان‌های قسمت‌های مختلف پا بخصوص مچ پا شود. شکستگی قوزک پا از خفیف تا شدید متغیر است. شکستگی مچ ممکن است استخوان‌ها را در هر بخشی از مفصل مچ پا درگیر کند.
    مهم‌ترین علائم آن نیز درد، تورم و کبودی است که البته ممکن است همه آن‌ها با هم اتفاق نیفتند و حتی اگر مشکوک به شکستگی شدید باید توسط متخصص ارتوپد معاینه شوید. در غیر این صورت و وجود شکستگی ممکن است شکستگی بد جوش بخورد، دیرجوش بخورد و عوارضی مانند بدشکلی پا برای همیشه، مشکلات در راه رفتن، دردهای طولانی‌مدت و مزمن و غیره را برایتان ایجاد نماید.

  • پیچ خوردگی

    رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی مچ پا یکی دیگر از علل شایع درد مچ پا است که سؤال برای درد مچ پا به چه دکتری مراجعه کنیم را برایمان ایجاد می‌کند. پیچ خوردگی مچ پا زمانی رخ می‌دهد که رباط‌ها دچار کشیدگی یا پارگی شوند. همچنین در شرایطی که مچ پا به‌شدت و ناگهان از موقعیت طبیعی خود خارج شود پیچ خوردگی رخ می‌دهد.

  • تاندونیت

    تاندون‌ها بافت‌های نرمی هستند که در صورت تحریک و التهاب، عارضه تاندونیت را ایجاد می‌کنند. تاندون‌ها وظیفه دارند ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها متصل کنند. گاهی اوقات، تاندون ممکن است مانند پارگی تاندون آشیل دچار پارگی و آسیب شود و در این شرایط معمولاً باید از طریق جراحی توسط یک جراح ارتوپد ترمیم گردد.

  • آرتریت

    درد و سفتی در مفصل قوزک پا می‌تواند ناشی از آرتریت مچ پا نیز باشد که یک بیماری زمینه‌ای است و معمولاً در افراد مسن بیشتر دیده می‌شود. آرتریت زمانی اتفاق می‌افتد که غضروف یعنی بافتی در مفاصل که استخوان‌ها را محافظت می‌کند به دلیل ساییدگی و کار بیش‌ازحد از بین می‌رود. همچنین شکستگی بخصوص در صورت درمان اشتباه باعث ساییدگی استخوان‌ها به هم می‌شود. صدمات و استفاده بیش‌ازحد نیز می‌تواند منجر به آرتریت شود و در افراد بالای 65 سال این بیماری شایع‌تر است. انواع مختلفی از آرتریت می‌تواند قوزک پا را تحت تأثیر قرار دهد که مهم‌ترین آن‌ها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

  • صافی کف پا

    صافی کف پا به معنی قوس بسیار کم یا عدم وجود قوس در کف پا است که می‌تواند باعث درد و تورم در مچ پا و درد پشت پا شود. معمولاً در کودکان زیر 6 سال صافی به‌صورت طبیعی وجود دارد و کم‌کم قوس ایجاد می‌شود ولی گاهی اوقات، قوس حتی با بزرگ شدن به‌طور طبیعی رشد نمی‌کند و درنتیجه این عارضه ایجاد می‌شود یا ممکن است در بزرگسالی رخ دهد.

  • نقرس

    نقرس نیز نوعی آرتریت است که ناشی از تجمع اسید اوریک در سراسر بدن می‌باشد. به‌طورمعمول، اسید اوریک نباید در بدن جمع شود و از طریق ادرار خارج می‌شود. اسید اوریک اضافی کریستال‌هایی را ایجاد می‌کند که در مفاصل مختلف رسوب می‌کنند و نقرس ایجاد خواهد شد. نقرس در مچ پا می‌تواند درد بسیار زیادی را ایجاد نماید.

  • عفونت

    انواع مختلفی از عفونت، ازجمله سلولیت، می‌تواند علائم درد و تورم را در مفصل مچ پا ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال عفونت استخوانی به نام استئومیلیت می‌تواند درنتیجه عفونت استاف ایجاد شود.

 

برای درد مچ پا به چه دکتری مراجعه کنيم تا علت آن را تعيين می کند؟

متخصص ارتوپد یا متخصص پا، برای تشخیص علت درد قوزک پا ابتدا مچ پا و پای شما را معاینه می‌کند. وی تورم، درد و کبودی را بررسی می‌کند. نیاز به آزمایش‌های تکمیلی به محل درد و اینکه آیا اخیراً آسیب ‌دیده‌اید یا خیر بستگی دارد.
پزشک شما ممکن است آزمایش تصویربرداری مانند اشعه ایکس، سی‌تی‌اسکن یا اسکن MRI را تجویز کند. این آزمایش‌ها تصاویری از استخوان‌ها و بافت‌های نرم ایجاد می‌کنند تا متخصص بتواند آسیب را به‌طور دقیق بررسی کند.
اگر متخصص ارتوپدی به وجود عفونت مشکوک شود حتماً یک بیوپسی یا نمونه‌برداری نیز انجام داده و برای بررسی این مشکل نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستد.

 

برای تسکين درد پشت پا و مچ چه کار کنم؟

بیشتر دردهای مچ پا بخصوص اگر ناشی از مواردی مانند ایستادن طولانی، استفاده طولانی‌مدت از کفش پاشنه‌دار و غیره باشد با استراحت، یخ و داروهای مسکن بدون نسخه بهتر می‌شود. پزشک شما همچنین ممکن است روش RICE (استراحت، یخ، فشرده‌سازی و ارتفاع) را توصیه کند.
اگر درد شدید است یا مچ پا پس از چند روز مراقبت در منزل همچنان درد دارد، حتماً باید مجدداً به پزشک مراجعه کنید.
رایج‌ترین درمان‌های خانگی برای قوزک پا عبارت‌اند از:

  • استراحت

    اگر آسیبی مانند رگ به رگ شدن داشته‌اید، باید مدتی از پای آسیب‌دیده خود استفاده نکنید. در مورد مدت‌زمان استراحت با متخصص خود صحبت کنید. عصا یا یک چکمه پیاده‌روی می‌تواند در این زمان به شما کمک کند تا بدون نیاز به واردکردن فشار وزن بر روی مچ پای خود در اطراف حرکت کنید.

  • استفاده از یخ

    برای کاهش تورم بخصوص در روزهای اول هر چند ساعت یک‌بار یخ پیچیده شده در یک پارچه یا کمپرس سرد را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی محل قرار دهید.

  • فشرده‌سازی

    از پزشک خود بخواهید که یک باند الاستیک را در اطراف مچ پای شما بپیچد تا التهاب را کاهش دهد. اگر خودتان این کار را می‌کنید مراقب باشید آن را خیلی سفت نپیچید.

  • قرار دادن پا در ارتفاع

    استراحت با قرار دادن مچ پا بالاتر از قلب، تورم را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید سعی کنید شب‌ها در همین حالت بخوابید.

  • داروهای ضد درد بدون نسخه

    داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند درد را تسکین داده و تورم را کاهش دهند.

  • کفش‌های حمایتی

    مطمئن شوید که کفش‌های شما حمایت کافی را از پاها و مچ پا فراهم می‌کنند تا دچار درد پشت پا و درد مچ پا نشوید. از پوشیدن دمپایی، صندل و کفش‌های خیلی گشاد خودداری کنید. پوشیدن کفش مناسب هنگام ورزش نیز بسیار مهم است. فعالیت‌هایی مانند بسکتبال و والیبال بخصوص بدون کفش می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی مچ پا شود.

 

برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنيم تا درمان‌های تخصصی دريافت کنيم؟

اکثر آسیب‌های قوزک پا با درمان‌های خانگی بهبود می‌یابند؛ اما صدمات شدیدتر ممکن است نیاز به درمان‌های تخصصی‌تر و حتی جراحی داشته باشند. درمان بستگی به این دارد که چه چیزی باعث درد قوزک پا شده است؟ درمان‌های رایج در این زمینه عبارت‌اند از:

  • استفاده از بریس‌ها و آتل‎‌ها

    مچ‌بندهای به شکل بریس یا آتل ممکن است درد را تسکین دهند و مچ پا را تثبیت کنند. برخی از بریس‌ها برای فعالیت‌های خاص بهتر هستند. پزشک متخصص ارتوپد در صورت نیاز، بهترین نوع آن را با توجه به شرایط و سبک زندگی شما برایتان تجویز خواهد کرد.

  • آسپیراسیون مفصل

    در طی این روش، پزشک یک سوزن را وارد مفصل می‌کند و مایع اضافی که باعث درد شده است را خارج می‌کند. آسپیراسیون مفصل درد و تورم را به‌خوبی تسکین می‌دهد.

  • داروها

    استفاده از چندین نوع دارو می‌توانند التهاب مچ پا را کاهش داده و درد را تسکین دهند. به‌عنوان‌مثال در شرایط بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای مانند آرتریت و نقرس داروهای مربوط به این بیماری‌ها می‌توانند به میزان قابل‌توجهی درد و تورم را کاهش دهند.

  • استفاده از ارتزهای مخصوص

    ارتزها شامل کفی‌ها و کفش‌های طبی می‌شوند که توسط متخصص ارتوپد تجویز می‌گردند و تحت نظارت کارشناس ارتوپد به‌طور منحصربه‌فرد برای بیمار ساخته می‌شوند. شما می‌توانید بهترین نوع این ارتزها را در مرکز تخصصی ما نیز بیابید. به دلیل شرایط متفاوت هر فرد این کفش باید به‌صورت خاص برای هر بیمار ساخته شود و نباید خودسرانه آن‌ها را خرید کنید. ارتزها ضمن اطمینان از هم ترازی مناسب، پا را پشتیبانی و تثبیت می‌کنند.

  • فیزیوتراپی (PT)

    یک برنامه PT سفارشی به شما در بهبود انعطاف‌پذیری و تقویت ماهیچه‌هایی که از قوزک پا حمایت می‌کنند کمک می‌کند. فیزیوتراپ شما یک برنامه PT با تمرینات و کشش‌هایی که فقط برای شما طراحی شده است را به شما ارائه خواهد داد. حتماً تمرینات و حرکات کششی تجویز شده خود را به‌طور منظم انجام دهید.

  • تزریق استروئید، اوزون یا کورتون

    در برخی شرایط حاد که روش‌های دیگر نمی‌توانند درد را سریع کاهش دهند، تزریق استروئیدها تجویز می‌شود. در این روش پزشک از یک سوزن برای تزریق مستقیم داروهای ضدالتهابی به مفصل شما استفاده می‌کند. ازجمله داروهای مورد استفاده علاوه بر استروئیدها، کورتیزون و اوزون هست که درد را سریع کاهش می‌دهند و عوارض جانبی کمتری دارند. این تزریق‌ها با مهارت بالایی در مرکز تخصصی ارتوپدی ما نیز انجام می‌شوند.

  • جراحی

    درصورتی‌که با انجام روش‌های غیرتهاجمی بهبودی حاصل نشد یا شرایط حاد و شدید مانند آسیب‌های تصادف وجود داشته باشد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. طیف وسیعی از روش‌های جراحی مچ پا می‌تواند ترمیم‌های لازم را انجام دهد. برخی از گزینه‌ها درد آرتریت را تسکین می‌دهند یا صافی کف پا را اصلاح می‌کنند. جراحی تعویض مفصل مچ پا نیز می‌تواند درد را تسکین دهد و عملکرد را بازیابی کند.

 

برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنيم تا بتوان از آن جلوگيری کرد؟

ممکن است همیشه مانند آسیب‌های ورزشی و ناگهانی نتوانید از درد مچ پا جلوگیری کنید؛ اما با حفظ سلامتی کلی می‌توانید استخوان‌ها، رباط‌ها و تاندون‌های خود را قوی نگه دارید و کمتر دچار آسیب شوید. برای جلوگیری از دردهای مچ پا ناشی از صدمات، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

• وزن مناسب را حفظ کنید.
• عضلات دیگر را تقویت کنید.
• در صورتی که با انجام فعالیت احساس درد داشتید، آن را متوقف کنید.
• به‌درستی بدنتان را قبل از ورزش گرم کنید.

 

چه زمانی بايد در مورد درد قوزک پا به پزشک مراجعه کرد؟

در شرایط زیر مراجعه به ارتوپد برای بررسی علت درد قوزک پا یا مچ الزامیست:

• درد مچ پایی که شدید است یا بعد از دو تا سه روز درمان خانگی از بین نمی‌رود.
• درد و تورمی که ناگهانی ایجاد می‌شود.
• ناحیه دردناک قرمز است یا هنگام لمس احساس تب و گرما وجود دارد که می‌تواند نشانه عفونت باشد.
• وقتی شما نمی‌توانید وزنتان را روی مچ پای خود بیندازید.

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کردید درد مچ پا نشانه بسیاری از آسیب‌ها و شرایط است. تورم، سفتی و درد می‌تواند راه رفتن و انجام فعالیت‌ها را دشوار یا غیرممکن کند. اکثر آسیب‌های مچ پا با درمان‌هایی که می‌توانید در خانه انجام دهید، مانند بالا بردن پا و استراحت زیاد، بهتر می‌شوند. درمان درد مچ پا معمولاً نیازی به جراحی ندارد.
اگر درد شدید است، ورم زیادی دارید یا درد بعد از چند روز از بین نمی‌رود، حتماً باید برای تشخیص و درمان تخصصی به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید حال سوال آن است که برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم. چندین روش درمانی غیرتهاجمی می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره روی پای خود بایستید. اما در برخی شرایط نیز تنها روش درمان جراحی است. اگر این درمان‌ها به موقع و به درستی انجام نشوند ممکن است در آینده منجر به بدشکلی پا، عدم توانایی راه رفتن و اختلال در انجام فعالیت‌های روزانه به همراه دردهای مزمن شود.
خوشبختانه متخصصان ارتوپد و پای بسیار باتجربه و حاذقی در مرکز تخصصی ارتوپدی ما مشغول به فعالیت هستند که می‌توانید جهت ارزیابی کامل به کمک تجهیزات بروز دنیا به این مرکز مراجعه کنید. برای آگاهی از اینکه برای درد قوزک پا به چه دکتری مراجعه کنیم و گرفتن نوبت حضوری نیز می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید