کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن

درد پاشنه هنگام راه رفتن یک علامت شایع است که دلایل زیادی دارد. علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن از بیماری سیستمیک (در کل بدن) مانند آرتریت روماتوئید یا نقرس تا  یک بیماری محلی است که فقط پا را درگیر می کند متغییر است.برخی از این علل ساده و برخی پیچیده و خطر آفرین است به همین دلیل ضروریست در صورت مشاهده درد در ناحیه پاشنه پا به منظور تشخیص به موقع علت و شروع مراحل درمان به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. ما در این مقاله به بررسی8 علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن میپردازیم که تشخیص دقیق آن با مراجعه به پزشک ارتوپدی امکان پذیر است.

علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان درد پاشنه پا و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

 

8علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن

ورم کف پا

 ورم کف پا یک التهاب دردناک از ناحیه کف پا ، یک نوار فیبری بافتی در کف پا است که به حمایت از قوس کمک می کند. ورم کف پا زمانی اتفاق می افتد که فاسیای کف پا بیش از حد زیاد یا کشیده شده باشد. این امر باعث پارگی جزئی در الیاف فاسیا می شود ، به ویژه در جایی که فاسیا با استخوان پاشنه روبرو می شود. ورم کف پا ممکن است تقریباً در هر کس ایجاد شود اما بیشتر در گروه های زیر  شیوع دارد: افراد دیابتی ، افراد چاق ، زنان باردار ، دونده ها ، بازیکنان والیبال ، تنیس بازان و افرادی که در ایروبیک یا پله نوردی شرکت می کنند. شما همچنین می توانید با فشار دادن یک وسیله بزرگ یا یک مبلمان بزرگ یا پوشیدن کفش های فرسوده یا بدساخته ، ورم مفاصل کف پا را تحریک کنید. افرادی که کف پا صاف دارند بیشتر در معرض ابتلا به ورم کف پا و درد پاشنه پا هنگام راه رفتن قرار می گیرند.

علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن

خار پاشنه

خار پاشنه رشد غیرطبیعی استخوان در ناحیه اتصال فاسیای کف پا به استخوان پاشنه است. علت آن فشار زیاد در ناحیه کف پا و عضلات پا به خصوص در افراد چاق یا دونده است. کفش های فرسوده ، غیر طبی و ضعیف ساخته شده می توانند مشکل را تشدید کنند. خار پاشنه پا حتی در عکسبرداری با اشعه ایکس ممکن است دلیل درد پاشنه باشد.پوشیدن کفش های طبی ساخته شده توسط بهترین متخصصین ارتوپدی و مراجعه به پزشک منجر به بهبود درد پاشنه پا در هنگام راه رفتن شود. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و ساخت بهترین و مرغوب ترین کفش و کفی های طبی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش کلیک کنید.

 آپوفیزیت پوستی

آپوفیزیت پوستی یک علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن در کودکان فعال است. در این شرایط ، کفش نامناسب یا افزایش فعالیت ورزشی ، مرکز استخوان پاشنه پا را تحریک میکند. این درد در پشت پاشنه پا رخ می دهد نه در قسمت پایین. آپوفیزیت کالکنی علت شایع درد پاشنه در کودکان فعال ، در حال رشد بین سنین 8 تا 14 سال است. اگرچه تقریباً هر پسر یا دختری می تواند مبتلا شود. کودکانی که در ورزش هایی که به پرش زیاد احتیاج دارند شرکت می کنند بیشترین خطر رشد را دارند.

 بورسیت

 بورسیت به معنای التهاب بورسا است .کیسه ای که بسیاری از مفاصل را می پوشاند و باعث می شود تاندون ها و عضلات هنگام حرکت مفصل به راحتی حرکت کنند. در پاشنه پا ، بورسیت ممکن است باعث درد در قسمت زیرین یا پشت پاشنه شود. در برخی موارد ، بورسیت پاشنه مربوط به مشکلات ساختاری پا است که باعث راه رفتن غیرطبیعی می شود. در موارد دیگر ، پوشیدن کفش هایی با پاشنه های بالشتک ضعیف می تواند باعث ایجاد بورسیت شود. پوشیدن کفش های طبی ساخته شده توسط بهترین متخصصین ارتوپدی و مراجعه به پزشک منجر به بهبود درد پاشنه پا در هنگام راه رفتن شود. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و ساخت بهترین و مرغوب ترین کفش و کفی های طبی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش کلیک کنید.

 کبودی های موضعی

 مانند سایر قسمت های پا ، پاشنه پا می تواند به صورت تصادفی برجسته و کبود شود.کبودی های موضعی ناشی از وارد شدن ضربه می تواند علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن شود.در این حالت برای درمان استراحت کافیست.اما اگر پس از گذشت مدتی بهبود نیافت و شدیدتر شد ضروریست به متخصص ارتوپدی جهت چکاپ مراجعه کنید.

 تاندونیت آشیل

 تاندونیت آشیل (التهاب تاندون آشیل) در اثر استفاده بیش از حد ، به ویژه با پرش بیش از حد در حین ورزش ایجاد می شود و میتواند علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن شود. با این حال ، اگر قسمت بالای پشت کفش در تاندون آشیل در پشت پاشنه پا فرو رود ، این امر می تواند به کفش های ناسازگار نیز مربوط باشد. همچنین در مواردی درد پاشنه پا میتواند ناشی از بیماری التهابی ، مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان (اسپوندی لارتریت محوری) ، آرتریت واکنشی ، نقرس یا آرتریت روماتوئید باشد.

 عصب فشرده شده

فشرده سازی یک عصب کوچک (شاخه ای از عصب کف پا) می تواند باعث درد ، بی حسی یا گزگز در ناحیه پاشنه و علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن شود. در بسیاری از موارد ، این فشرده سازی عصب مربوط به پیچ خوردگی ، شکستگی یا ورید واریسی (متورم) نزدیک پاشنه است که با مراجعه به متخصص ارتوپدی قابل درمان است.

 پوشیدن کفش نامناسب

پوشیدن کفش نامناسب و غیر طبی علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن است.این علت به راحتی و با تهیه کفش های طبی قابل درمان است.فقط کافیست به یک کلینیک ارتوپدی مراجعه نمایید و پی از معاینه پاهایتان توسط پزشک ارتوپدی کفش طبی دلخواهتان را سفارش دهید و از شر درد پاشنه پا هنگام راه رفتن خلاص شوید. پوشیدن کفش های طبی ساخته شده توسط بهترین متخصصین ارتوپدی و مراجعه به پزشک منجر به بهبود درد پاشنه پا در هنگام راه رفتن شود. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و ساخت بهترین و مرغوب ترین کفش و کفی های طبی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش کلیک کنید.

 

تشخیص  و درمان علت درد پاشنه پا

علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن

تشخیص و درمان درد پاشنه پا همگام راه رفتن با مراجعه به متخصص ارتوپدی امکان پذیر است.پس از مراجعه به پزشک ارتوپدی بعد از اینکه علائم پای خود را شرح دادید ، پزشک می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد درد ، سابقه پزشکی و سبک زندگی شما بداند ، از جمله:

  • درد شما در  چه ساعات خاص روز و بعد از انجام چه فعالیت هایی بیشتر میشود.
  • هرگونه آسیب دیدگی اخیر در منطقه پاشنه
  • سابقه پزشکی و ارتوپدی شما ، به ویژه هرگونه سابقه دیابت ، آرتروز یا آسیب به پا یا ساق پا
  • سن و شغل شما
  • فعالیت های تفریحی شما ، از جمله برنامه های ورزشی
  • نوع کفشی که معمولاً می پوشید ، مناسب بودن آن و تعداد دفعات خرید یک جفت جدید

پزشک ارتوپدی تست های تشخیصی زیر را برایتان انجام میدهد تا علت درد پاشنه پا همگام راه رفتن را به طور دقیق تشخیص دهد:

ارزیابی نحوه راه رفتن: در حالی که پابرهنه هستید ، پزشک از شما می خواهد که بی حرکت بایستید و راه بروید تا نحوه حرکت پای شما هنگام راه رفتن را ارزیابی کند.

معاینه پاها : پزشک ممکن است پاها را از نظر تفاوت بین آنها مقایسه کند. سپس پزشک ممکن است پای دردناک شما را از نظر حساسیت ، تورم ، تغییر رنگ ، ضعف عضلانی و کاهش دامنه حرکت بررسی کند.

معاینه عصبی: اعصاب و عضلات ممکن است با بررسی قدرت ، احساس و رفلکس ارزیابی شوند.

علاوه بر معاینه ، ممکن است متخصص ارتوپدی بخواهد کفش های شما را مشاهده کند. علائم سایش بیش از حد در قسمتهای خاصی از کفش می تواند سرنخهای با ارزشی از مشکلات در راه رفتن و تراز ضعیف استخوانها فراهم کند. بسته به نتایج معاینه فیزیکی ، ممکن است به عکسبرداری با پا یا سایر آزمایش های تشخیصی نیاز داشته باشید.

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان درد پاشنه پا و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید