درد لگن سمت چپ نشانه چیست؟

برای پاسخ به سوال درد لگن سمت چپ نشانه چیست؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید. درد لگن یک مشکل شایع در میان افراد به ویژه زنان است. ماهیت و شدت آن ممکن است نوسان داشته باشد و علت آن اغلب مشخص نیست و میتواند مشکلاتی همچون دیسک،سیاه شدن سر استخوان و یا سرطان ها یاشد که خطر آفرین هستند..به همین دلیل در صورت مشاهده این درد به عنوان اصلی ترین گام باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید تا علت تشخیص داده شود و خطری شما را تهدید نکند.با ما همراه باشید تا با  22 علت شایع درد لگن ،علائم و نحوه تشخیص و درمان این مشکل آشنا شوید.

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و درمان مشکلات لگن،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

درد لگن سمت چپ

درد لگن ممکن است چندین دلیل داشته باشد ، از جمله:

22 علت شایع درد لگن

• التهاب یا تحریک مستقیم اعصاب ناشی از آسیب ، فیبروز ، فشار یا التهاب
  • انقباض یا گرفتگی عضلات صاف و اسکلتی
  • تنگی کانال نخاع
  • دیسک کمر
  • آرتروز لگن
  • فتق ناف
  • سیاه شدن سر استخوان
  • بیماری های روماتیسمی
  • سیاتیک

برخی از منابع متداول درد حاد لگن یا دردی که خیلی ناگهانی اتفاق می افتد ، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• حاملگی خارج رحمی (حاملگی خارج از رحم)
  • بیماری التهابی لگن (PID ، عفونت اندام های تولید مثل نیز نامیده می شود)
  • کیست تخمدان پیچ خورده یا پاره شده
  • سقط جنین یا سقط جنین تهدید شده
  • عفونت مجاری ادراری
  • آپاندیسیت
  • پارگی لوله فالوپ

برخی از شرایطی که می تواند منجر به درد مزمن لگن شود ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• گرفتگی های قاعدگی
  • آندومتریوز
  • فیبروم رحم (رشد غیرطبیعی روی یا در دیواره رحم)
  • بافت اسکار بین اندام های داخلی حفره لگن
  • پولیپ های آندومتر
  • سرطان های دستگاه تولید مثل

دلایل دیگر ممکن است مربوط به مشکلات سیستم گوارشی ، ادراری یا عصبی باشد.

درد لگن چیست؟

درد لگن را می توان بصورت به چند گروه دسته بندی کرد ، به این معنی که درد ناگهانی و شدید است ، یا مزمن است ، به این معنی که درد یا می آید و می رود یا ثابت است ، برای مدت چند ماه یا بیشتر ادامه دارد. درد لگن که بیش از 6 ماه طول بکشد و هیچ بهبودی با درمان نشان ندهد به عنوان درد مزمن لگن شناخته می شود. درد لگن ممکن است از اندام تناسلی یا اندام های دیگر در لگن و اطراف آن ایجاد شود ، یا ممکن است ریشه در اعصاب داشته باشد. این مسئله می تواند باعث بدتر شدن درد یا در حقیقت احساس درد شود ، درصورتی که هیچ مشکل جسمی وجود نداشته باشد.

علائم درد لگن چیست؟

موارد زیر نمونه هایی از علائم انواع مختلف درد لگن است که معمولاً توسط زنان توصیف می شود :

• درد موضعی ممکن است به دلیل التهاب باشد.
  • گرفتگی ممکن است در اثر اسپاسم در عضوی نرم مانند روده ، حالب یا آپاندیس ایجاد شود.
  • شروع ناگهانی درد ممکن است ناشی از کمبود موقتی خون رسانی به دلیل انسداد در گردش خون باشد.
  • درد آهسته که ممکن است به دلیل التهاب آپاندیس یا انسداد روده باشد.
  • درد مربوط به کل شکم که ممکن است تجمع خون ، چرک یا محتوای روده را نشان دهد.
  • دردی که با حرکت یا حین معاینه تشدید می شود ممکن است در نتیجه تحریک در پوشش حفره شکم باشد.

چگونه درد لگن سمت چپ تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص زودهنگام درد لگن سمت چپ نشانه چیست؟ در ابتدا باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.سپس ایشان آزمایشاتی برای تعیین علت درد لگن انجام خواهد داد. علاوه بر این ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما ممکن است در مورد درد از شما سوا لاتی مانند این موارد را بپرسد:

درد کی و کجا اتفاق می افتد؟

درد چه مدت طول می کشد؟

آیا درد به چرخه قاعدگی ، دفع ادرار و یا فعالیت جنسی مربوط می شود؟

احساس درد (مثلاً تیز یا کسل کننده) چیست؟

تحت چه شرایطی درد شروع شد؟

درد چگونه ناگهان آغاز شد؟

اطلاعات اضافی در مورد زمان درد و وجود سایر علائم مربوط به فعالیت هایی مانند غذا خوردن ، خوابیدن ، فعالیت جنسی و حرکت نیز می تواند به پزشک ارتوپد شما در تعیین تشخیص کمک کند.

علاوه بر سابقه پزشکی کامل و معاینه جسمی و لگنی ، ممکن است آزمایشات دیگری داشته باشید از جمله:

• آزمایش خون
  • تست حاملگی
  • آزمایش ادرار
  • کشت سلول ها از دهانه رحم
  • سونوگرافی
  • سی تی اسکن
  • تصویربرداری تشدید مغناطیسی
  • لاپاراسکوپی
  • کولونوسکوپی

درد لگن سمت چپ چگونه درمان می شود؟

درد لگن سمت چپ نشانه چیست؟

پس از آنکه مشخص شد درد لگن سمت چپ نشانه چیست؟ پزشک ارتوپدی راه حل های درمانی را برای بهبود در و وضعیت شما رائه میدهد. درمان خاص برای درد لگن به علت درد بستگی دارد و توسط پزشک با شما در مورد موارد زیر بحث می شود:

• سابقه کلی سلامتی و پزشکی شما
  • وسعت شرایط
  • علت بیماری
  • تحمل شما نسبت به داروها ، روشها یا روشهای درمانی خاص
  • نظر یا اولویت شما

درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• داروهای آنتی بیوتیک
  • داروهای ضد التهاب و یا درد
  • تمرینات آرامشبخش
  • عمل جراحی
  • فیزیوتراپی

اگر علت جسمی پیدا نشود ، متخصص ارتوپدی شما ممکن است شما را برای مشاوره ارجاع دهد تا به شما کمک کند تا بهتر با درد مزمن کنار بیایید. در موارد دیگر ، پزشک ممکن است یک درمان چند رشته ای را با استفاده از روشهای مختلف ، از جمله اصلاحات تغذیه ای ، تغییرات محیطی ، فیزیوتراپی و مدیریت درد ، توصیه کنند.