علائم آرتروز زانو در زنان

توجه به علائم آرتروز زانو در زنان منجر به پیشگیری به موقع از پیشرفت این بیماری میشود. درد زانو در زنان علل مختلفی میتواند داشته باشد که در زیر علائم آرتروز زانو در زنان را به طور مفصل توضیح میدهیم.

در صورتی که هر یک از علائم زیر را دارید توصیه اکید می کنیم که به پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.زیرا آرتروز زانو یک بیماری غیرقابل بازگشت است و تشخیص و درمان دیرهنگام میتواند صدمات جبران ناپذیری به زانو فرد وارد کرده و کار را به درمان از طریق تعویض مفصل و دیگر جراحی ها بکشاند.

علائم آرتروز زانو در زنان

شما میتوانید به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

علائم آرتروز زانو در زنان چیست؟

در حالی که سن یکی از فاکتورهای مهم در آرتروز زانو است ، جوانان نیز می توانند به آن مبتلا شوند. برای برخی از افراد ، ممکن است ارثی باشد. برای دیگران ، آرتروز زانو می تواند به دلیل آسیب دیدگی یا عفونت یا حتی اضافه وزن باشد. به هر دلیلی اگر دچار آرتروز زانو شده اید،بسیار مهم است که این عارضه را به سرعت درمان نمایید.تنها درمان قطعی آرتروز زانو مراجعه به بهترین متخصص ارتوپدی می باشد.بعد از مشاهده ی علائم آرتروز زانو باکمی جستجو بهترین دکتر ارتوپدی را بیابید و در اسرع وقت به او مراجعه کنید.

علائم آرتروز زانو در زنان

علائم آرتروز زانو در زنان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد در زانو
  • احساس خشکی زانو
  • احساس پرانتزی شدن زانو : وقتی زانو به این حالت در می آید یعنی آرتروز شدتش خیلی زیاد شده است.اگر تغییری در شکل زانو خود احساس میکنید حتما در اسزع وقت به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.
  • آب آوردن زانو
  • ایجاد صدا در هنگام حرکت زانو
  • دردی که هنگام فعالیت افزایش می یابد اما با استراحت کمی بهبود می یابد.
  • تورم زانو : به دلیل ایجاد شدن آب در زانو و یا استخوان سازی نابه جا و خارهای استخوانی در زانو ایجاد میشوند و لازم است جهت عکس برداری و تشخیص و درمان به بهترین پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.
  • احساس گرما در مفصل
  • سفتی در زانو ، به خصوص صبح یا زمانی که مدتی نشسته اید.
  • کاهش تحرک زانو
  • سختی در سوار و خارج شدن از صندلی یا اتومبیل
  • بالا و پایین رفتن از پله ها یا راه رفتن دشوار
  • صدای ترک خورن هنگام حرکت زانو

علائم آرتروز زانو در زمان غالباً به آرامی ایجاد می شوند و با گذشت زمان بدتر می شوند. علائم و نشانه های دیگر آرتروز زانو شامل موارد زیر است:

• درد مفاصل مبتلا که ممکن است در حین حرکت یا بعد از آن آسیب ببینند.
  • سفتی، سفتی مفصل ممکن است در هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از غیرفعال بودن بیشتر قابل توجه باشد.
  • سختی،احساس ناراحتی هنگام حرکت دادن زانو
  • حساس بودن مفصل شما که ممکن است هنگامی که به آن فشار وارد میکنید و یا نزدیک آن را فشار می دهید ، احساس حساسیت و درد کنید.
  • از دست دادن انعطاف پذیری. ممکن است نتوانید مفصل خود را از طریق دامنه حرکت کامل آن حرکت دهید.
  • صدای شکستگی، هنگام استفاده از مفصل ممکن است احساس شکستگی داشته باشید و صدای ترک خوردن را بشنوید گویی مفصل زاتوتان دچار شکستگی شده است.
  • خار استخوان این تکه های اضافی استخوان ، که احساس توده های سخت دارند ، می توانند در اطراف مفصل آسیب دیده ایجاد شوند.
  • تورم، این ممکن است در اثر التهاب بافت نرم اطراف مفصل ایجاد شود.

موارد ذکر شده علائم آرتروز زانو در زنان می باشد.البته در بسیاری از موارد با علائم آرتروز زانو در مردان مشترک است.هر فردی باید با این علائم آشنا باشد تا در صورت بروز آنها هوشیار باشد و به موقع جهت درمان اقدام نماید.

چه موقع باید به پزشک ارتوپدی مراجعه کنیم؟

علائم آرتروز زانو در زنان

اگر حس درد پس از گذشت چند روز و با استراحت بهبود یافت،نیازی نیست جهت درمان به پزشک مراجعه نمایید. اما اگر درد در ناحیه پا و زانوتان مداوم و هر روز شدیدتر از روز قبل شد و اگر درد یا سفتی مفصلی دارید که از بین نمی رود ، در این حالت باید وقت را تلف نکنید و برای از بین رفتن علائم آرتروز زانو در زنان و مردان و درمان سریعتر به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

اهمیت آرتروز زانو در زنان

آرتروز زانو در زنان بیماری است که با گذشت زمان پیشرفت می کند و با تخریب غضروف مفصل و یا مفاصل به اوج خود می رسد. بنابراین ، با افزایش جمعیت مسن ، درمان آرتروز زانو به یک موضوع مهم پزشکی و ارتوپدی تبدیل شده است.

طی تحقیقاتی نشان داده شده است که زنان بیشتر تحت تأثیر آرتروز زانو قرار می گیرند. تفاوت در آناتومی زانو ، حرکت شناسی ، آسیب قبلی زانو و تأثیرات هورمونی ممکن است در این امر نقش داشته باشد.

اهمیت آرتروز زانو در زنان

به طور کلی ، زنان در مراحل پیشرفته تر آرتروز برای درمان حاضر می شوند و درد ناتوان کننده تری نسبت به مردان مرد دارند. علاوه بر این ،در این مراحل دیگر بهترین پزشک ارتوپدی به احتمال زیاد عمل مفصل  زانو را برای بیماران خود توصیه می کنند. درک چگونگی و دلیل بروز این اختلافات جنسیتی در تدوین یک استراتژی فراگیر برای مبارزه با آرتروز زانو در آینده بسیار موثر است.

به همین دلیل آگاهی و توجه به علائم آرتروز زانو در زنان منجر به تشخیص زودهنگام و به موقع این عارضه می شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.