8 درمان خانگی برای درمان زانودرد با زردچوبه

درمان زانودرد با زردچوبه

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سواالت خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

همانطور که می دانید زانودرد مشکلی است که ممکن است شما را در هر سنی درگیر کند و شما را از انجام فعالیت های روزمره بازدارد. همه ما هر وقت احساس درد داریم ، اولین کاری که انجام می دهیم استفاده از نوعی داروهای تسکین دهنده درد است. با این حال قبل از خوردن ایبوپروفن ، سعی کنید کمی عمیق تر در کابینت های آشپزخانه خود جستجو کنید! زردچوبه ثابت کرده است که چیزی بیش از یک ادویه خوشمزه برای پخت و پز است – همچنین به عنوان یک تسکین دهنده درد طبیعی عمل می کند، چرا که به دلیل دارا بودن ماده کورکومین خاصیت ضدالتهابی بالایی دارد.

بنابراین  8 درمان خانگی با زردچوبه را برای درمان زانودرد با زردچوبه از دست ندهید !

البته دقت کنید که این روش ها تنها درد شما را تسکین می دهد و به طور دائمی نمی تواند درد شما را خوب کند. بنابراین مراجعه به بهترین متخصص ارتوپد می تواند راه حلی همیشگی برای درمان انواع مشکلات ارتوپدی شما باشد.

چای زردچوبه : اولین نوشیدنی در درمان زانودرد با زردچوبه

یکی از بهترین راه های مصرف زردچوبه ، استفاده از این پودر در چای می باشد.

برای تهیه چای زردچوبه ، یک قاشق چایخوری زردچوبه را با 4 فنجان آب گرم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. پودر زردچوبه و یا زردچوبه رنده شده ،همه می توانند برای درمان زانودرد با زردچوبه مؤثر واقع شوند.

همچنین می توانید برای طعم دادن از موارد زیر نیز استفاده کنید:

• 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری دارچین برای عطر و طعم و اثرات ضد التهابی
  • زنجبیل تازه یا خشک برای عطر و طعم و اثرات ضد التهابی
  • آب لیمو تازه برای اضافه کردن آنتی اکسیدان ها و طعم دهنده ها .

شیر زردچوبه یا شیر طلایی : دومین نوشیدنی در درمان زانودرد با زردچوبه

درمان زانودرد با زردچوبه

شیر طلایی ترکیبی از شیر و پودر زردچوبه است. شما می توانید از شیر لبنی یا شیر نارگیل یا شیر بادام استفاده کنید.

برای تهیه شیر طلایی شما می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به 2 لیوان شیر اضافه کنید.

افزودن فلفل سیاه به شیر طلایی ممکن است بدن را در جذب زردچوبه کمک کند.

بسیاری از دستور العمل ها حاکی از آن است که اضافه کردن چربی اضافی ، مانند روغن نارگیل یا روغن بادام به شیر ، ممکن است بدن را به جذب بهتر زردچوبه کمک کند.

افراد همچنین می توانند نصف قاشق چایخوری پودر دارچین یا 1 قاشق غذاخوری عسل را برای طعم و مزه اضافه کنند.

قهوه با شیر طلایی : سومین نوشیدنی در درمان زانودرد با زردچوبه

درمان زانودرد با زردچوبه

کسانی که به قهوه علاقمندند، می توانند شیر طلایی را به قهوه خود اضافه کنند. 6 اونس شیر گرم طلایی را طبق دستور تهیه کنید و 2 اونس اسپرسو تازه دم کرده یا 4 اونس قهوه تازه اضافه کنید.

اسموتی زردچوبه : چهارمین درمان زانودرد با زردچوبه

درمان زانودرد با زردچوبه

زردچوبه به خوبی در بسیاری از اسموتی های میوه مخلوط می شود. افرادی که به طور معمول یک اسموتی صبحگاهی مورد علاقه دارند می توانند 1-2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به دستور خود اضافه کنند.

برای یک اسموتی ضد التهاب صبحگاهی و تقویت کننده  و آنتی اکسیدان ، از دستور العمل های زیر استفاده کنید.  این موارد شامل طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده است که به مبارزه با التهاب کمک می کنند ، از جمله:

• انواع توت ها
  • ماست
  • اسفناج
  • جو دوسر
  • زنجبیل

این دستور یکی دیگر از اسموتی های زردچوبه است. این اسموتی شامل موز ، وانیل ، زنجبیل ، دارچین و شیرین کننده های اختیاری است و طعمی شیرین و تند دارد که به درمان زانودرد با زردچوبه بسیار کمک می کند. البته بهتر است تمام این موارد را تحت نظر بهترین متخصص تغذیه که بهترین ارتوپد به شما معرفی می کند انجام دهید.

تخم مرغ و  زردچوبه : پنجمین درمان زانودرد با زردچوبه

تخم مرغ یک غذای همه کاره است و اضافه کردن زردچوبه به آن یک روش آسان برای فرد است تا بتواند میزان مصرف این ادویه را افزایش دهد.

شما می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به تخم مرغ ها اضافه کنید تا تاثیر این ماده را در درمان زانودرد در افراد مسن ببینید.

سالاد سبز با سس زردچوبه : ششمین درمان زانودرد با زردچوبه

درمان زانودرد با زردچوبه

به گزارش بنیاد آرتریت ، سبزیجات سبز برگ دارای مواد مغذی هستند و جزء بهترین سبزیجات برای افرادی که مبتلا به ورم مفاصل هستند ، می باشند. اسفناج ، کلم به همراه سبزیجات دیگر مانند هویج و فلفل ، سالادی است که به درمان التهاب شما و درمان زانودرد با زردچوبه کمک می کند.

استفاده از سس زردچوبه می تواند تاثیر ضدالتهابی بودن این سالاد را زیاد کند.  این سس شامل پودر زردچوبه ، روغن نارگیل و روغن زیتون است که با سایر چاشنی ها و طعم دهنده ها ترکیب شده است.

مرغ، زردچوبه و نارگیل : هفتین درمان زانودرد با زردچوبه

درمان زانودرد با زردچوبه

در این دستور العمل از زردچوبه ضد التهابی با ران مرغ ، شیر نارگیل و گل کلم برای وعده غذایی استفاده می شود که بسیار ضد التهاب بوده و در درمان زانودرد بسیار مؤثر است.

کباب زردچوبه زنجبیل : هفتین درمان زانودرد با زردچوبه

زردچوبه در کباب گوشت به خوبی تاثیرگذار است. به طوریکه می توان پودر زردچوبه را مستقیماً در یک دستورالعمل موجود مخلوط کرد یا این دستور العمل زنجبیل و زردچوبه را به روشی متفاوت برای تهیه این غذای کلاسیک امتحان کرد.

دقت کنید که تمامی این روش ها در کنار درمانی حرفه ای توسط بهترین دکتر ارتوپد نتیجه می دهد. بنابراین برای تسکین درد زانو علاوه بر درمان زانودرد با زردچوبه ، به کلینیک تخصصی فوق تخصصی دکتر میر مراجعه کنید.