Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
دکتر پنجه طلا جزاحی لگن

دکتر پنجه طلا جراحی لگن؛ معجزه‌گری برای درمان بیماران!

دکتر پنجه طلا جراحی لگن را نه تنها به عنوان یک عمل پزشکی بلکه به عنوان یک هنر در نظر می‌گیرد. شاید این لقب کمی شما را به طنزآمیز به نظر بیاید، اما مهارت‌های او در اتاق عمل جای هیچ شوخی‌ای را باقی نمی‌گذارد. اگر کسی به دنبال بهترین دکتر متخصص لگن باشد، از این لقب استفاده می‌کند. این متخصص می‌تواند با تجربه‌ای بالا و دقتی بی‌نظیر زندگی بسیاری از بیماران خود را متحول کند. این دکتر با تسلط بالا و دستانی ماهر نه تنها استخوان‌ها را جا می‌اندازد، بلکه با انجام جراحی‌های تخصصی برای بیماران امیدبخش می‌شود. در ادامه مطلب به خصوصیات و ویژگی‌های چنین متخصصی خواهیم پرداخت.

 

تماس با کلینیک میرپا
برای اخذ نوبت ویزیت توسط دکتر پنجه طلا جراحی لگن تماس بگیرید
برای مشاوره با دکتر متخصص تماس بگیرید

 

تخصص دکتر پنجه طلا جراحی لگن

دکتر پنجه طلا ابتدا در دوره پزشکی عمومی تحصیلات مربوطه را طی می‌کند و تخصص اصلی او درمان انواع بیماری‌های مربوط به سیستم عضلات و اسکلت مربوط به لگن است. این دکتر توانایی درمان و جراحی لگن در شرایط مختلف را دارد. کل دوران تحصیل دکتر متخصص جراحی لگن ۱۵ تا ۱۶ سال است که ۵ سال آن متعلق به تخصص جراحی ارتوپد است. همچنین برای گذراندن دوره فوق‌تخصص لگن باید ۱ تا ۲ سال تحصیل نمود. این متخصص پس از گذراندن دوره‌های فوق‌ تخصص جراحی لگن به ‌صورت عملی تحت آموزش قرار می‌گیرد و به انجام انواع عمل‌های جراحی ناحیه لگن می‌پردازد. همان‌‌طور که گفته شد چنین متخصصی بیش از هزار عمل جراحی باید انجام داده باشد تا بتواند جراحی‌های ناممکن را با موفقیت پشت سر بگذارد.

شناسایی علائم حیاتی برای مراجعه به جراح لگن

شکستگی لگن از بیماری‌های بسیار دردناک محسوب می‌شود و درد شدیدی در کشاله ران ایجاد می‌کند. افرادی که دچار شکستگی لگن می‌شوند در ایستادن و حرکت کردن دچار مشکل می‌شوند. حتی ممکن است در قسمت مچ پا، زانو و ساق نتواند به درستی حرکات را اجرا کند. هنگامی به دکتر متخصص جراحی لگن مراجعه نمایید که علائم زیر را مشاهده کنید:

  • درد شدید در کشاله ران و لگن
  • التهاب و تورم در لگن و اطراف آن
  • کوتاه‌تر شدن پا
  • عدم توانایی در بلند شدن، ایستادن و راه رفتن
  • زمین خوردن مکرر
  • چرخش پا به سمت بیرون

حتی در صورتی که شکستگی لگن در وضعیت خیلی بدی قرار داشته باشد، احتمال خونریزی در چندین نقطه وجود دارد. در این حالت علائمی مانند کبودی در کمر و شکم، وجود خون در مدفوع یا ادرار، کبودی استخوان‌های لگن، خونریزی واژن و کیسه بیضه به وجود می‌آید.

ویژگی‌های بهترین دکتر متخصص جراحی لگن

در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که متخصص جراحی لگن دارد آشنا کنیم. خوشبختانه پزشکان زیادی در کشورمان به عنوان بهترین متخصصان جراحی لگن به فعالیت مشغول هستند که دارای چنین خصوصیاتی می‌باشند:

  • تحصیلات

پزشک متخصص جراح لگن معمولا در یکی از بهترین دانشگاه‌های معتبر دنیا تحصیل کرده‌اند. جالب است بدانید که دانشگاه علوم پزشکی تهران هر سال تنها یک نفر را در این رشته پذیرش می‌کند و به آموزش و تربیت بهترین متخصصان جراحی لگن می‌پردازد.

  • دقت و مهارت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پزشک متخصص جراحی لگن، آشنایی و استفاده از آخرین تکنیک‌های روز دنیا است. این پزشک باید قادر به هماهنگی فیزیکی باشد و بتواند بهترین متخصصان ارتوپد را شناسایی و انتخاب کند.

  • تجربه دکتر

متخصص پنجه طلا باید درک کاملی از بدن انسان داشته باشد. روش‌های درمانی متناسب با هر فرد را به بهترین شکل ممکن انتخاب کند. داشتن تجربه در جراحی لگن و اندام تحتانی، فاکتور مهمی به شمار می‌رود که خیال بیماران را تا حدود زیادی راحت می‌کند. این پزشکان بیشتر از ۱۰۰ عمل جراحی موفقیت‌آمیز دارند.

  • انجام عمل‌های ناممکن

یکی از ویژگی‌های بهترین متخصص جراحی لگن، توانایی انجام جراحی‌های ناممکن است. این عامل باعث می‌شود تا بیماران زیادی از سراسر کشور به متخصصان پنجه طلا مراجعه کنند.

  • انعطاف‌پذیری

هیچ‌گاه دو بیمار دارای شرایط و آسیب یکسان نیستند و پزشک متخصص باید بتواند برای هر بیمار، روش درمانی به خصوصی برنامه‌ریزی کند. این عامل نشان‌دهنده انعطاف‌‌پذیری و توانایی ایجاد درمان‌های متفاوت در بهترین پزشک متخصص جراح لگن است.

  • اخلاق خوب

بیماران شکستگی لگن با نگرانی‌ها و استرس زیادی مواجه می‌شوند. دکتر پنجه طلا باید بتواند در هر شرایطی با بیماران خوش‌رفتاری کند. در این صورت بیمار اعتماد پزشک را به دست می‌آورد و حس بهتری پیدا می‌کند.

  • محبوبیت

رضایت بیماران از جراحی لگن یکی از مهم‌ترین عواملی است که میزان دانش و مهارت متخصص جراح لگن را نشان می‌دهد. بیماران می‌توانند با مراجعه به مطب یا بیمارستان درباره جراح مورد نظر تحقیق و پرس‌وجو کنند.

آشنایی با مهارت‌های جراح ماهر لگن

دانش و مهارت از پارامترهای مهم در نتیجه درمان به شمار می‌روند. مسلماً جراحان در میزان دانش و مهارت با یکدیگر متفاوت هستند. از آن جایی که علم پزشکی همواره در حال پیشرفت است، دکتر جراح لگن باید بتواند اطلاعات و دانش خود را همه‌روزه افزایش دهد. این امر موجب می‌شود درمان شکستگی لگن و جراحی آن با نتیجه بهتری مواجه شود. داشتن مطالعه مستمر و تحصیلات عالی از مهم‌ترین خصوصیات جراح لگن است.

افزایش دانش و مهارت با عمل‌های جراحی نیز به دست می‌آید. چنین پزشکی بیشتر از هزار عمل جراحی انجام داده است و از هر کدام آموخته‌های جدیدی کسب می‌کند. علاوه بر آن این متخصص، توانایی یاد دادن سبک زندگی جدید به بیماران برای بیماری‌های لگن را دارد. چنین پزشکی به بیماران خود یاد می‌دهد به چه صورت زندگی کنند تا بیماری آنها بهبود یابد. همچنین مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی باید توسط جراح آموزش داده شوند.

چه زمانی به پزشک متبحر لگن مراجعه کنیم؟

در مطالب فوق به عوامل، علائم و نشانه‌های شکستگی لگن به‌صورت کامل اشاره شد. در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید، باید در اسرع وقت به بهترین دکتر جراح لگن مراجعه کنید. در غیر این صورت یا در صورت تأخیر، آسیب لگن می‌تواند دائمی شود و دیگر قادر به انجام فعالیت‌های خود نخواهید بود. به این ترتیب عدم پیگیری آسیب لگن، عواقب جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

احساس درد در لگن به صورتی که توانایی نشستن، ایستادن و حرکت کردن را برای شما دشوار می‌کند از مهم‌ترین عواملی است که با بروز آن باید به بهترین دکتر جراح ارتوپد مراجعه کنید. پزشک متخصص با بررسی علائم مفصلی، نظر خود را درباره بیماری شما بیان می‌کند. در ابتدا عاملی که باعث بروز این بیماری شده مانند سابقه خانوادگی، افزایش سن، تصادف، ضربه‌های مهلک و… بررسی می‌شوند و متناسب با آن، بهترین روش درمان تجویز می‌شود.

می‌توانید از تجربیات پزشک جهت بهبود درد لگن و دیگر مفاصل بهره‌مند شوید. قابل ذکر است که در صورت مشاهده هر گونه علائم و مراجعه به پزشک عمومی و عدم توانایی تشخیص درد لگن باید بدون درنگ به متخصص جراح لگن مراجعه نمایید. در برخی از موارد پزشکان عمومی نمی‌توانند درد ناشی از شکستگی و آسیب لگن را تشخیص دهند و حتماً باید با یک متخصص مشورت کنید.

درمان انواع بیماری‌های مربوط به لگن توسط دکتر پنجه طلا

بیماری لگن در واقع زیر مجموعه رشته پزشکی ارتوپد محسوب می‌شود. چنین پزشکی می‌تواند بیماری‌های مربوط به استخوان‌ها، عضلات، مفاصل تاندون‌ها و رباط‌ها را شناسایی کند. رشته ارتوپدی یکی از گسترده‌ترین رشته‌های پزشکی است و بسیاری از پزشکان تمرکز خود را بر روی یکی از شاخه‌های آن قرار داده‌اند. از بین آنها می‌توان متخصص جراح لگن را نام برد که بیماری‌های مفصل لگن را تشخیص می‌دهد و به درمان آنها روی می‌آورد.

بیماری‌های اسکلتی و عضلانی در بسیاری از افراد رایج هستند و یکی از این مشکلات، آسیب در ناحیه لگن است. این مشکل توسط متخصص جراح لگن بررسی و درمان می‌شود. انواع بیماری‌های ناحیه لگن که توسط جراح متخصص لگن پنجه طلا بررسی و درمان می‌شوند عبارت‌اند از:

  • روماتیسم
  • آرتروز
  • دررفتگی مفصل لگن
  • شکستگی استخوان لگن
  • درد لگن و اطراف آن
  • التهاب تاندون‌های اطراف مفصل لگن
  • تومورهای استخوانی
  • سیاه شدن سر استخوان ران
  • بورسیت نواحی اطراف لگن
  • کشیدگی تاندون‌ها و ماهیچه‌ها
  • پارگی لابروم مفصل لگن
  • آسیب‌های ورزشی

دکتر پنجه طلا باید بتواند برای تمامی این بیماری‌ها دانش و تخصص کافی داشته باشد و برای هر فرد بیمار رویکرد درمانی متفاوتی ارائه دهد.

تشخیص شکستگی استخوان لگن توسط دکتر جراحی لگن پنجه طلا

یکی از مهم‌ترین مراحل درمان شکستگی و آسیب لگن تشخیص آن است. پس از آن که لگن بیمار مورد معاینه قرار گرفت، جهت بررسی‌های بیشتر درخواست انجام عکس‌برداری از استخوان لگن می‌شود. در این صورت وضعیت استخوان‌های لگن به راحتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. مهم‌ترین روش‌های تشخیص آسیب و شکستگی لگن عبارت‌اند از:

  • عکس‌برداری با اشعه ایکس

از رایج‌ترین روش‌های تشخیص به شمار می‌رود که آسیب‌دیدگی استخوان لگن و نواحی اطراف آن را نشان می‌دهد. در این روش تصاویر استخوان‌ها از زوایای متفاوت نشان داده می‌شوند؛ ولی جزئیات آسیب‌دیدگی را نمی‌توان نشان داد.

  • سی‌تی‌اسکن

از دیگر روش‌های تشخیص می‌توان سی‌تی‌اسکن را نام برد که به تهیه تصاویر سه‌بعدی از لگن می‌پردازد. در این روش از کامپیوتر و اشعه ایکس کمک گرفته می‌شود. معمولاً زمانی سی‌تی‌اسکن درخواست می‌شود که پزشک نتواند از طریق عکس‌برداری اشعه ایکس آسیب‌دیدگی را ارزیابی کند.

  • اسکن ام‌آرآی

این روش نسبت به سی‌تی‌اسکن تصاویر را با وضوح و دقت بالاتری ارائه می‌کند. در صورت شدید بودن آسیب لگن و برای ارزیابی دقیق‌تر حفره لگن از ام‌آرآی استفاده می‌شود.

  • اسکن رادیو ایزوتوپ استخوان

روش دیگری است که جهت بررسی شکستگی لگن در اثر ضربه شدید به کار می‌رود. این روش برای افرادی که قادر به انجام ام‌آرآی نیستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • آزمایش خون

از دیگر روش‌هایی است که جهت ارزیابی عملکرد کلیه و کبد از بیمار درخواست می‌شود. گاهی آسیب لگن به مشکلات مثانه مربوط است. از این رو به درخواست آزمایش خون توسط پزشک پرداخته می‌شود.

روش‌های درمان دکتر پنجه طلا جراح لگن

درمان جراحی لگن آسیب‌دیده با تعویض مفصل لگن توسط دکتر پنجه طلا صورت می‌گیرد. در این عمل از روش جراحی برای برداشتن مفصل آسیب‌دیده بیمار و جایگزین کردن مفصل مصنوعی به جای آن استفاده می‌شود. با توجه به پیچیدگی عمل، حدود ۱ تا ۲ ساعت تا اتمام آن طول می‌کشد. فرد بیمار طی جراحی به‌ صورت کامل بیهوش می‌شود. متخصص جراح لگن حین عمل قسمت آسیب‌دیده ناحیه لگن که مربوط به استخوان ران است را از بدن خارج می‌کند و پروتز را به استخوان ران متصل می‌کند.

در ادامه به پاک‌سازی بخش‌های آسیب‌دیده سر استخوان ران پرداخته می‌شود و حفره استابولوم به ‌صورت نیمکره در می‌آید. سپس کاسه فلزی در این حفره قرار داده می‌شود و کاسه پلاستیکی در کاسه فلزی قرار می‌گیرد. در آخر سر فلزی در کاسه پلاستیکی قرار می‌گیرد تا امکان حرکت در همه جهات برای فرد مهیا شود. هنگامی نیاز به عمل جراحی می‌شود که مشکل فرد با روش‌های درمانی اولیه مانند فیزیوتراپی بهبود نیابد.

تعویض مفصل لگن یکی از رایج‌ترین و بهترین راهکارهای درمان در افرادی است که دچار آسیب و شکستگی شدید در ناحیه لگن هستند. در این صورت فرد می‌تواند به زندگی روزمره خود برگردد. از مزایای این روش درمانی می‌توان به ماندگاری مفصل مصنوعی بیش از ۱۵ سال اشاره کرد. هر چه مفصل مصنوعی در کیفیت بالاتری قرار داشته باشد و متریال آن بهتر باشند، ماندگاری مفصل افزایش خواهد یافت.

اقدامات جراح متخصص قبل از جراحی لگن

قبل از انجام جراحی لگن باید اقداماتی را انجام داد تا فرد با آمادگی کامل از نظر شرایط روحی و جسمانی تحت درمان قرار گیرد. دکتر پنجه طلا در این صورت باید اطلاعات کاملی مانند آزمایش‌های پزشکی و معاینات از بیمار به دست آورد که در روند عمل جراحی تأثیر زیادی دارند. آزمایشاتی که قبل از جراحی لگن باید انجام شوند عبارت‌اند از:

  • اندازه‌گیری گلبول‌های قرمز خون
  • نوار قلب
  • عکس‌برداری قفسه سینه
  • تصویربرداری رادیولوژی از ریه‌ها
  • آزمایش ادرار جهت تشخیص بارداری و عفونت
  • رادیوگرافی و سی‌تی‌اسکن جهت بررسی وضعیت مفصل لگن

علاوه بر این موارد وضعیت راه رفتن و حرکات بیمار توسط پزشک جراح لگن مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورتی که بیماران به بیماری‌های دیگری مبتلا باشند و داروهای دیگری مصرف کنند باید پزشک را مطلع کنند.

توصیه‌های مهم متخصص بعد از عمل تعویض مفصل لگن

عمل تعویض مفصل لگن در اغلب مواقع تاثیر موثری در بهبود مشکلات لگن دارد. از این رو جهت بهبود بیماری متخصص پنجه طلا به شما تاکید می‌کند که بهتر است مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • رسیدگی به ناحیه جراحی شده

تعداد دفعات پانسمان ناحیه جراحی شده توسط پزشک مشخص می‌شود و باید در زمان مقرر آن را تعویض کنید. تعویض پانسمان امری ضروری است که از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند. تا زمانی که محل زخم به‌صورت کامل بهبود یابد باید به استفاده و تعویض پانسمان پرداخته شود. داروهای آنتی‌بیوتیک تجویز شده باید به موقع مصرف شوند تا زمان بهبودی کامل شود. حداقل به مدت ۳ هفته از عصا یا واکر استفاده کنید. امکان راه رفتن بدون کمک عصا پس از ۵ هفته وجود دارد.

  • تغذیه مناسب

بعد از عمل جراحی باید از مکمل‌های تقویتی و رژیم غذایی سالم استفاده کنید. بهتر است در طول شبانه ‌روز آب مصرف نمایید. از مصرف خوراکی‌های ناسالم مانند نوشیدنی‌های الکلی و گازدار و فست‌فود در این دوران خودداری کنید تا زخم به‌صورت کامل بهبود یابد.

  • استفاده از صندلی مناسب

برای نشستن صندلی را انتخاب کنید که دارای تکیه‌گاه ثابت و دسته باشد. طرز نشستن باید به صورتی باشد که زانو از مفصل ران پایین‌تر قرار گیرد. استفاده از بالشت‌های سفت بر روی نشیمنگاه صندلی توصیه می‌شود. علاوه بر آن در سرویس بهداشتی باید از توالت‌فرنگی مناسب استفاده شود.

مزایای مراجعه به دکتر پنجه طلا جراحی لگن

با توجه به مهارت و ویژگی‌های متخصصان پنجه طلا برای جراحی لگن، مراجعه و ویزیت آنها مزایایی دارد که عبارت‌اند از:

  • باعث تسکین سریع درد می‌شود.
  • بیماری را به‌صورت تضمینی درمان می‌کند.
  • از نتیجه جراحی آن رضایت کاملی به دست می‌آید.
  • دوران نقاهت کوتاهی دارد.
  • در جراحی از درمان‌های کم‌تهاجمی استفاده می‌کند.
  • بیمار را به‌صورت کامل معاینه نموده و برنامه درمانی متناسب با وضعیت آن ارائه می‌دهد.
  • جراحی‌های سخت و ناممکن را انجام می‌دهد.

دکتر پنجه طلا علاوه بر ارائه بهترین خدمات، روش‌های درمانی و تضمین سلامت بیمار، باعث می‌شود فرد زندگی طبیعی خود را از سر بگیرد. جراح لگن از بهترین متخصصان ارتوپد است که بیماران را با به‌روزترین تکنیک‌ها درمان می‌کند.

 

تماس با کلینیک میرپا
برای اخذ نوبت ویزیت توسط دکتر پنجه طلا جراحی لگن تماس بگیرید
برای مشاوره با دکتر متخصص تماس بگیرید

 

سخن پایانی

در پایان باید تأکید کنیم که نقش دکتر پنجه طلا جراحی لگن فقط به مهارت‌های تخصصی او محدود نمی‌شود، بلکه شخصیت دوستانه و رویکرد صمیمی او نیز بی‌تأثیر نیست. اگر شما یا عزیزانتان در مواجهه با مشکلات لگن به دنبال متخصصی هستید که نه تنها به لحاظ تخصصی در راس امور باشد بلکه احساس امنیت و آرامش را نیز به شما القا کند، متخصص چنین متخصصی انتخابی بی‌نظیر است. او با دستانی ماهر به شفای جسم شما کمک کرده و خیال شما را از بابت عوارض و نتیجه درمان راحت می‌کند. بنابراین ما با اطمینان کامل به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورتی که دچار مشکلات مربوط به لگن هستید بدون تردید به متخصص معتمد ما مراجعه کنید. این انتخاب گامی بزرگ در مسیر بهبود و بازگشت به زندگی عادی خواهد بود.