Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
مرکز درمان پوکی استخوان تهران

مرکز درمان پوکی استخوان تهران، بهترین گزینه برای آزمایشات و بررسی میزان تراکم استخوان

پوکی استخوان در سالمندان، به دلیل تحلیل رفتن استخوان‌ها ایجاد می‌شود و به‌مرور حتی به‌صورت خاموش و بدون علامت پیشروی می‌کند که سبب دردهای مزمن و مستعد انواع شکستگی‌های غیرمنتظره و ناگهانی حتی با ضربات ضعیف خواهند بود. اگر شما شک دارید که دچار Osteo porosis شده‌اید یا خیر بهترین کار مراجعه به یک مرکز درمان پوکی استخوان تهران مجهز و معتبر است که متخصصان کار بلد و در بهترین مرکز تست تراکم استخوان آزمایشات لازم را جهت بررسی میزان تراکم استخوان انجام داده و مشخص می‌کند که آیا شما دچار پوکی استخوان هستید یا خیر؟ هرچه زودتر متوجه وجود این بیماری شوید، زودتر می‌توانید درمان آن را انجام دهید.

 

تماس با کلینیک میرپا
برای اخذ نوبت ویزیت توسط بهترین دکتر پوکی استخوان تماس بگیرید
برای مشاوره با دکتر متخصص تماس بگیرید

 

بهترین مرکز درمان پوکی استخوان تهران دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

کلینیک فوق تخصصی پوکی استخوان با متخصصان ارتوپدی بسیار باتجربه در این زمینه همکاری می‌کند و می‌تواند به کمک تجهیزات بروز دنیا تست‌های دقیقی جهت تشخیص میزان تراکم و پوکی استخوان (Osteoporosis) شما ارائه نماید. درنتیجه وقتی به بهترین مرکز تست تراکم استخوان به‌عنوان کلینیک درمان پوکی استخوان تهران مراجعه می‌کنید در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شده و احتمال پیشرفت بیماری با سرعت ‌بالا کمتر خواهد شد. این مراکز بعدازاینکه ارزیابی‌های کامل را برای شما انجام دادند، درصورتی‌که مطمئن شدند شما دچار Osteo porosis هستید می‌توانند بهترین خدمات درمانی لازم بعد از آن مانند فیزیوتراپی را به شما ارائه نمایند و در بازیابی توانایی شما تا حد قابل‌توجهی به شما کمک کنند.

این در حالی است که اگر در صورت مشکوک بودن به پوکی استخوان به بیمارستان‌های عمومی و غیرتخصصی یا پزشکان عمومی مراجعه کنید، بخصوص به دلیل اینکه در اکثر مواقع Osteo porosis با علامت خاصی همراه نیست این احتمال وجود دارد که تشخیص به‌درستی انجام نشود و بیماری با سرعت ‌بالا پیشروی کند و بعد که دیگر کار از کار گذشت و استخوان‌ها تا حد زیادی تحلیل پیدا کردند و بیمار دچار درد‌های مزمن و زیاد شد، بیماری تشخیص داده شود که علاوه بر آزار زیاد بیمار، وقت و هزینه او تلف شده است. اگر میخواهید با ویژگیها و خدمات بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان در تهران و بهترین مرکز درمان پوکی استخوان تهران آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین مرکز تست تراکم استخوان به‌عنوان مرکز درمان پوکی استخوان تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌طورکلی باید بدانید که Osteo porosis به معنی افزایش میزان تخلخل در بافت استخوان‌هاست. استخوان‌ها به‌صورت طبیعی دارای یک بافت اسفنجی هستند و تا قبل از 30 سالگی این بافت‌ها به‌صورت منظم خود را بازسازی می‌کنند؛ اما بعد از سی‌سالگی میزان سرعت بازسازی به‌مرور از سرعت تحلیل رفتن و افزایش تخلخل یا فرج بین بافت استخوانی کمتر می‌شود و همین امر منجر به سست شدن ساختار استخوان و Osteo porosis خواهد شد. افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، بیشتر در معرض انواع شکستگی‌ها حتی با حوادث کوچک یا ضربات ضعیف قرار می‌گیرند و خود این شکستگی‌ها می‌تواند مشکلات عدیده دیگری را به وجود آورند. معمولاً مچ دست، لگن و ستون فقرات بیشترین قسمت‌هایی است که به دلیل Osteo porosis دچار شکستگی و بهتر است بگوییم شکستگی‌های مکرر می‌شوند.

در این شرایط مهم است که شما برای ارزیابی و درمان به مرکز درمان پوکی استخوان تهران مراجعه کنید؛ اما سؤال اینجاست که یک مرکز درمان پوکی استخوان تهران خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان به آن اعتماد کرد و سلامتی خود را به آن سپرد. با توجه به اینکه امروزه مراکز درمانی تخصصی زیادی در پایتخت و سایر شهرستان‌های کشور دایر شده‌اند، انتخاب بهترین کلینیک درمان Osteo porosis تهران یا بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان در تهران می‌تواند کاری سخت و دشوار باشد. بااین‌حال، با معیار قرار دادن برخی ویژگی‌های مهم در این مراکز شما می‌توانید بهترین مرکز درمان پوکی استخوان تهران را برای خود پیدا کنید. این معیار‌های مهم عبارت‌اند از:

  • بهترین مرکز تست تراکم استخوان به ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز است و از دستگاه‌های قدیمی استفاده نمی‌کند.
  • پرسنل مرکز درمان پوکی استخوان تهران خوب همگی کار بلد و باتجربه هستند و دقیقاً می‌دانند چه کاری باید انجام دهند و چطور محترمانه با بیماران برخورد داشته باشند.
  • اگر در مورد پزشکان مراکز معتبر درمان Osteo porosis تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که این مراکز تنها با متخصصانی باتجربه و کار بلد همکاری می‌کنند تا بهترین تشخیص و درمان را در کنار خدمات درمانی مناسب به بیماران خود ارائه دهند.
  • بهترین مرکز درمان پوکی استخوان تهران برای شما علاوه بر موارد بالا باید با بیمه درمانی شما قرارداد داشته باشد تا شما مجبور نباشید همه هزینه‌های درمان که می‌تواند بالا باشد را به‌صورت آزاد بپردازید.
  • ازآنجاکه درمان Osteo porosis نیاز به صبر و حوصله دارد و هرچند وقت یک بار باید برای ارزیابی مجدد به مرکز درمان پوکی استخوان تهران مراجعه کنید، مهم است مرکزی را به‌عنوان بهترین مرکز درمان برای خود انتخاب کنید که در دسترس باشد و به‌راحتی بتوانید در هر زمان که نیاز داشتید به آن مراجعه کنید.
  • محیط یک مرکز درمان پوکی استخوان تهران خوب باید دارای آرامش، استریل و مجهز به خدمات و دستگاه‌های مورد نیاز بیماران باشد و برای وقت و هزینه بیماران ارزش قائل شوند تا بهترین خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

 

مرکز درمان پوکی استخوان تهران

چه کسانی نیاز به مراجعه به مرکز درمان پوکی استخوان تهران دارند؟

هر فردی که فکر می‌کند به Osteo porosis مبتلا شده است باید برای انجام تست تراکم استخوان و بررسی وضعیت ساختار استخوان‌های خود به مرکز درمان پوکی استخوان تهران مراجعه کند. بااین‌حال، با توجه به اینکه Osteo porosis یک بیماری خاموش است که در بسیاری از بیماران هیچ علامتی را تا زمان عود و حاد شدن ایجاد نمی‌کند در برخی شرایط که از پیش می‌دانیم در ایجاد Osteo porosis تأثیرگذار هستند مهم است که خود فرد در زمان مناسب جهت ارزیابی‌های مورد نیاز به مرکز درمان پوکی استخوان تهران مراجعه نماید. به‌عنوان‌مثال، اگر در اقوام درجه‌یک شما در خانواده فردی Osteo porosis داشته است این احتمال برای شما نیز وجود دارد و بهتر است حتی در همان سنین پایین مثلاً 30 سالگی یا کمی بالاتر بسته به نظر پزشک، تست‌های مورد نیاز را انجام دهید. چون هرچه زودتر تشخیص داده شود بهتر می‌توان آن را کنترل نمود.

همچنین زنان وقتی به سن یائسگی می‌رسند به دلیل کاهش شدید هورمون استروژن در بدن آن‌ها که نقش مهمی در بازسازی استخوان‌ها دارد بیشتر احتمال دارد که دچار پوکی استخوان شوند و به همین دلیل توصیه می‌شود زنان با وارد شدن به سن یائسگی حتماً تست‌های مربوط به Osteo porosis را انجام دهند.

 

تماس با کلینیک میرپا
برای اخذ نوبت ویزیت توسط بهترین دکتر پوکی استخوان تماس بگیرید
برای مشاوره با دکتر متخصص تماس بگیرید

 

علت پوکی استخوان و نیاز به مراجعه به بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان در تهران چیست؟

Osteo porosis می‌تواند تنها درنتیجه افزایش طبیعی سن و کاهش تراکم استخوان‌ها رخ دهد و در بسیاری از موارد دلیل خاص دیگری ندارد. همان‌طورکه در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره شد بافت استخوان‌ها اسفنجی هستند و این بافت‌ها مدام در حال رشد و بازسازی می‌باشند که به آن ترابکولار نیز گفته می‌شود. ناحیه اطراف ترابکولار نیز با یک پوسته محکم محافظت می‌شود که به آن قشر مغز هم می‌گویند. وقتی فردی دچار پوکی استخوان می‌شود با تحلیل استخوان‌ها سوراخ‌های موجود در بافت اسفنجی به‌مرور بزرگ و بیشتر شده و ساختار استخوان ضعیف می‌شود.

تا سی‌سالگی هرچقدر هم که تراکم استخوان را به دلیل آزادسازی کلسیم مورد نیاز بدن از طریق استخوان‌ها یا سایر مواد از دست بدهید، خود استخوان‌ها توانایی بازسازی بافت‌هایشان را دارند و نگرانی در این مورد وجود ندارد مگر اینکه شخص بیماری خاصی داشته باشد که سلول‌ها نتوانند این بازسازی را انجام دهند؛ اما به‌مرورزمان و بخصوص بعد از 35 سالگی سرعت تجزیه استخوان‌ها نسبت به بازسازی آن‌ها بیشتر می‌شود و به‌تدریج توده استخوانی از بین خواهد رفت و افرادی که دچار Osteo porosis می‌شوند خیلی سریع‌تر این توده را از دست می‌دهند.

مرکز درمان پوکی استخوان تهران

علائم پوکی استخوان که زمان مراجعه به مرکز درمان پوکی استخوان تهران را مشخص می‌کنند، چیست؟

همان‌طورکه پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، در بسیاری از افراد تا زمان حاد شدن بیماری هیچ‌گونه علامتی از آن مشخص نیست تا فرد بتواند به‌موقع به کلینیک پوکی استخوان تهران یا بهترین مرکز تست تراکم استخوان مراجعه کند و این بیماری از دسته بیماری‌های خاموش می‌باشد. بااین‌حال، ممکن است برخی افراد بخصوص در صورت تشدید و پیشروی بیماری علائم زیر را تجربه نمایند:

  • کاهش یا از دست دادن طول قد
  • تغییراتی در وضعیت قرارگیری طبیعی بدن مانند خم شدن بدن به سمت جلو
  • احساس تنگی نفس که به دلیل کاهش ظرفیت ریه به خاطر فشرده شدن دیسک‌های کمری رخ می‌دهد.
  • شکستگی‌های استخوان‌های مختلف با ضربات ضعیف
  • احساس درد‌های گاه و بی گاه یا مداوم در ناحیه پایین کمر

 

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان و نیاز به مراجعه به کلینیک پوکی استخوان تهران هستند؟

عوامل خطر بسیار متعددی می‌توانند احتمال بروز Osteo porosis را افزایش دهند که می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را سن و جنسیت بیان کرد؛ اما اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به هرکدام از عوامل خطر بروز Osteo porosis و نیاز به مراجعه به مرکز درمان پوکی استخوان تهران بیندازیم، عبارت‌اند از:

  • جنسیت و سن هر فرد

به‌طور طبیعی هرچه سن شما افزایش پیدا می‌کند و قدرت بازسازی سلول‌های استخوانی کم می‌شود، احتمال Osteo porosis هم بیشتر خواهد شد. همچنین زنان حتی اگر دچار یائسگی زودرس در سنین زیر 45 سال شوند به دلیل کاهش شدید هورمون استروژن در بدنشان مستعد Osteo porosis زودرس هستند و در زنان نرمال نیز در سنین بالای 50 سال احتمال Osteo porosis بسیار بیشتر از مردان است؛ زیرا هورمون استروژن در بدن زنان نقش مهمی در حمایت از ساختار استخوان‌ها دارد. مردان نیز از سنین 50 سال به بعد بیشتر مستعد شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان خواهند بود که باید با مراجعه به‌موقع به مرکز درمان پوکی استخوان تهران و بررسی‌های لازم، درمان‌های مورد نیاز را آغاز نمایند تا سرعت تحلیل و پیشروی Osteo porosis را تا حد امکان کاهش دهند.

  • وزن بدن هر فرد

عامل دیگری که ممکن است احتمال پوکی استخوان و نیاز به مراجعه به مرکز Osteo porosis تهران را افزایش دهد، وزن شماست. افرادی که ریزاندام و لاغر هستند حجم استخوان کمتری هم دارند و درنتیجه با تحلیل رفتن استخوان‌هایشان با بالا رفت سن، به طور طبیعی بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار خواهند گرفت.

  • ژنتیک و سابقه خانوادگی

همان‌طورکه قبلاً هم به آن اشاره کردیم، اگر فردی از اقوام درجه‌یک شما مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگتان دچار Osteo porosis هستند، احتمال اینکه این مشکل در شما ایجاد شود دوچندان می‌شود. در این شرایط شما نباید اجازه دهید بیماری پیشروی کند و بعد بخواهید درمان آن را پیگیری کنید؛ زیرا این بیماری به‌صورت خاموش و بدون علائم به پیشروی خود ادامه می‌دهد. در این وضعیت بهتر است خودتان در سنین 30 الی 35 سالگی به یک متخصص ارتوپد خوب در مرکز درمان پوکی استخوان تهران مراجعه کنید تا در صورت نیاز تست‌های لازم را انجام داده و نسبت به شرایط خود آگاه شوید تا زودتر بتوانید بیماری را در صورت وجود کنترل کنید.

  • برخی از دارو‌ها و شرایط پزشکی

مصرف برخی از دارو‌ها بخصوص به‌صورت طولانی‌مدت می‌تواند خطر ابتلا به Osteo porosis را برای شما افزایش دهد. همچنین برخی از شرایط پزشکی می‌تواند احتمال بروز این بیماری را بیشتر کند. ازجمله مهم‌ترین این شرایط نیز عبارت‌اند از:

  • مشکلات غدد فوق کلیوی یا پاراتیروئید و پرکاری تیروئید درمان نشده
  • انجام عمل‌های جراحی کاهش وزن یا پیوند اعضا
  • درمان‌های هورمونی که برای درمان سرطان‌هایی مانند پروستات و سینه لازم هستند یا از دست دادن پریود‌ها قبل از رسیدن به سن یائسگی
  • بیماری التهابی روده یا سلیاک
  • برخی از بیماری‌های خونی مثل مولتیپل میلوما

ازجمله دارو‌هایی نیز که می‌توانند به‌عنوان عوارض جانبی احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش دهند می‌توان به استروئید‌ها و دارو‌های درمان تشنج اشاره نمود. افرادی که مجبور به استفاده از این دارو‌ها بخصوص به مدت طولانی هستند یا شرایط پزشکی فوق را دارند باید قبل از اینکه دیر شود با مراجعه به‌موقع به مرکز درمان پوکی استخوان تهران و انجام تست‌های مربوطه نسبت به وجود یا عدم وجود Osteo porosis خود آگاه شوند تا در صورت شروع این بیماری بتوانند درمان‌های مؤثرتری را در زمان مناسب دریافت نمایند.

با انجام چه کار‌هایی می‌توان احتمال بروز پوکی استخوان را کاهش داد؟

اگرچه برخی موارد تأثیرگذار در بروز Osteo porosis مانند ژنتیک، جنسیت و افزایش سن را نمی‌توان تغییر داد ولی شما می‌توانید با انجام برخی کار‌ها به‌صورت عادت و سبک زندگی تا حد زیادی از ایجاد یا سرعت پیشروی پوکی استخوان جلوگیری کنید، ازجمله:

  • داشتن عادات غذایی صحیح

بسیار مهم است در غذا‌هایی که به‌صورت روزانه مصرف می‌کنید مواد مغذی لازم برای بازسازی سلول‌های استخوانی مثل کلسیم، ویتامین D، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و … وجود داشته باشند. در بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات غذایی مانند بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی به دلیل مشکلات کمبود مواد غذایی ضروری برای استخوان‌ها احتمال Osteo porosis بیشتر می‌شود که در صورت پیگیری درمان آن‌ها می‌توانید به‌خوبی از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

  • ترک دخانیات

دخانیات از هر نوعی مانند سیگار و قلیان چه به‌صورت تفریحی و چه به‌صورت دائمی می‌تواند منجر به کاهش تغذیه‌رسانی و اکسیژن‌رسانی استخوان‌ها شده و بازسازی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. به همین دلیل افراد معتاد به این مواد بیشتر در معرض خطر Osteo porosis و شکستگی‌های مکرر با ضربه‌های ضعیف هستند؛ بنابراین در صورت مصرف آن‌ها به هر نوعی باید برای جلوگیری از Osteo porosis، دخانیات را کنار بگذارید.

  • کاهش مصرف الکل

نوشیدنی‌های حاوی الکل نیز مانند دخانیات می‌توانند منجر به کمبود برخی مواد در بدن و اختلالات عملکردی بدن در بازسازی سلول‌ها شوند. به همین دلیل کاهش و ترک این نوشیدنی‌ها می‌تواند خطر ابتلا به Osteo porosis را کاهش دهد.

  • ورزش و حفظ وزن ایده‌آل

همان‌طورکه قبلاً هم گفتیم وزن یکی از عوامل تأثیرگذار در Osteo porosis است. اگر شما به‌صورت منظم ورزش کنید و بدنتان تقویت شود، استخوان‌ها دیرتر دچار تحلیل و پوکی خواهند شد.

در بهترین مرکز تست تراکم استخوان پوکی استخوان چگونه تشخیص داده می‌شود؟

معمولاً زمانی که متخصص ارتوپد شما نسبت به وجود پوکی استخوان مشکوک شود، شما را به یک مرکز درمان Osteo porosis تهران خوب و معتبر به‌عنوان بهترین مرکز تست تراکم استخوان می‌فرستد تا آزمایشاتی نظیر آزمایش‌های تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) به کمک تجهیزات بروز دنیا برایتان انجام شوند. به توصیه متخصصان ارتوپد تمام زنان در سنین 65 سال به بعد باید این تست‌های تراکم استخوان را انجام دهند. همچنین این آزمایشات برای افرادی که به دلایلی مانند ژنتیک یا یائسگی احتمال Osteo porosis در آن‌ها وجود دارد، زودتر انجام می‌شود.

مرکز درمان پوکی استخوان تهران

نحوه درمان پوکی استخوان در کلینیک پوکی استخوان تهران

درمان‌های Osteo porosis به جز درمان با سلول‌های بنیادی اکثراً به‌صورت کنترل‌گر هستند. به این معنی که درمان قطعی انجام نمی‌شود که پیشروی بیماری به‌طور کامل قطع شده و سلول‌های ازدست‌رفته بازسازی شوند، بلکه درمان‌ها بیشتر بر جلوگیری از پیشروی‌های بعدی بیماری و مدیریت علائم موجود تمرکز دارند. ازجمله مهم‌ترین روش‌های درمانی نیز می‌توان به انجام برخی تمرینات ورزشی تقویت‌کننده، مصرف مکمل‌های مورد نیاز مانند ویتامین D یا کلسیم، مصرف برخی دارو‌های مسکن و … اشاره کرد.

ازجمله دارو‌هایی نیز که برای درمان پوکی شدید استخوان استفاده می‌شود می‌توان به دارو‌های هورمونی بخصوص برای زنان در دوران یائسگی مانند گیرنده استروژن رالوکسیفن (Evista) و رالوکسیفن اشاره کرد که در بدن مانند استروژن عمل می‌کنند. همچنین کلسی تونین-سالمون یک هورمون مصنوعی است که احتمال بروز شکستگی‌ها را در افراد مبتلا به پوکی استخوان کاهش می‌دهد.

مقدار توصیه شده روزانه کلسیم برای زنان و مردان جهت جلوگیری از پوکی استخوان

در میان تمام ترکیباتی که استخوان‌ها برای بازسازی سلول‌های خود و جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها نیاز دارند، می‌توان گفت کلسیم مهم‌ترین ماده است. به همین دلیل در این قسمت به شما خواهیم گفت حداقل مصرف کلسیم روزانه در شرایط مختلف چقدر باید باشد تا از Osteo porosis تا حد امکان جلوگیری شود که به شکل زیر است:

  • بزرگسالان: 19-50 سال 1000 میلی‌گرم
  • مردان بالغ: 51-70 سال 1000 میلی‌گرم
  • زنان بالغ: 51-70 سال 1200 میلی‌گرم
  • بزرگسالان: 71 سال و بالاتر 1200 میلی‌گرم
  • نوجوانان باردار و شیرده: 1300 میلی‌گرم
  • بزرگسالان باردار و شیرده: 1000 میلی‌گرم

در کنار کلسیم، ویتامین D ماده دیگری است که اهمیت بالایی در ساختار استخوان‌های سالم برای شما دارد، زیرا میزان جذب کلسیم را در بدن افزایش می‌دهد. مقدار توصیه شده روزانه ویتامین D عبارت است از:

  • نوزادان 0-6 ماه: 400 واحد بین‌المللی
  • نوزادان 6-12 ماه: 400 واحد بین‌المللی
  • 1-3 سالگی: 600 واحد بین‌المللی
  • 4- 8 سالگی: 600 IU
  • 9-70 سالگی: 800 واحد بین‌المللی
  • بالای 70 سال: 800 IU
  • 14-50 سالگی در صورت بارداری یا شیرده بودن: 600 واحد بین‌المللی

با توجه به این اعداد و با توجه به نتایج آزمایشات خون شما اگر مشخص شود که بدنتان نسبت به این مواد کمبود دارد، پزشک حتماً مکمل‌های لازم را برایتان تجویز خواهد کرد.

 

تماس با کلینیک میرپا
برای اخذ نوبت ویزیت توسط بهترین دکتر پوکی استخوان تماس بگیرید
برای مشاوره با دکتر متخصص تماس بگیرید

 

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید، برای مشخص کردن بیماری Osteo porosis و انجام تست تراکم استخوان به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای باید حتماً به یک مرکز درمان پوکی استخوان تهران مراجعه کنید که برخی از شرایط را دارا باشد. باز هم تأکید می‌کنیم مراجعه به کلینیک‌های عمومی و غیرتخصصی برای انجام تست‌های تراکم استخوان می‌تواند خطراتی مانند تشخیص دیرهنگام، عدم‌تشخیص درست و درمان‌های نادرست را به همراه داشته باشد که ضمن تلف کردن وقت و هزینه شما منجر به افزایش سرعت پیشروی بیماری و مشکلات دیگری مانند درد‌های مزمن و شکستگی‌های مکرر در مراحل بعدی زندگی شما می‌شود، طوری که می‌تواند کل فعالیت‌های زندگی شما را مختل کرده و حتی شما را در انجام امور روزمره ناتوان نماید.

شما می‌توانید جهت ارزیابی‌های کامل و تخصصی سلامت استخوان‌های خود و دریافت بهترین برنامه درمانی در صورت وجود Osteo porosis توسط متخصصانی باتجربه و کارکشته به مرکز تخصصی مجهز و معتبر ما مراجعه نمایید. راه‌های ارتباطی این مرکز جهت گرفتن وقت مشاوره نیز در سمت چپ همین صفحه برایتان قرار گرفته است.