کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

درد انگشت شست پا

آیا از درد انگشت شست پا رنج میبرید؟ آیا از ظاهر شست پای خود بدتان می آید؟ آیا به دنبال یافتن علت دردشست پا خود هستید؟ آیا شروع به درد در سایر مفاصل پا و ساق پا می کنید؟ آیا به دنبال پیشنهادات و راه حل درمان مناسب برای خالص شدن از شر این درد هستید؟همه ی نگرانی های شما به جا است زیرا عدم توجه به این درد به دلیل علت های خطرناکی که دارد میتواند منجر به عواقب ناگواری همچون عفونت شدید انگشت ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علل این مشکل وخود با ما همراه باشید و در اسرع وقت برای درمان تحت نظر متخصص قرار بگیرید.

 

درد انگشت شست پا

 

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ، انواع تست های تشخیصی و درمان پا درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

 

 

درد شست پا

بیشترین درد انگشت شست پا به آرتروز انگشت شست پا مربوط می شود. هرچند که این همیشه بد به نظر نمیرسد اما نیازمند بررسی توسط متخصص ارتوپدی است. “ساییدگی و پارگی” / انحطاط مفصل )انگشت شست پا(طبیعی است و طی چند سال به آرامی اتفاق می افتد.عملکرد ضعیف مفصل انگشت شست پا همچنین می تواند منجر به مجموعه ای از آسیب های پا و مچ پا و همچنین زانو یا ران شود.

اغلب تحلیل رفتن مفصل انگشت شست پا در افرادی رخ میدهد که مواظی سالمت پای خود نیستند. بنابراین مااز هرکسی می خواهیم که ارزیابی پا و مچ پا را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که پای او از وضعیت مناسبی برخوردار است و فشار غیرطبیعی به مفصل انگشت شست وارد نمی شود .همچنین پیشنهاد ما این است که افراد برای جلوگیری از درد انگشت شست پا از کفش های طبی ساخته شده توسط متخصصین ارتوپدی استفاده کنند.

علت درد شست پا

آسیب انگشتان پا:

آسیب انگشت پا میتواند علت درد انگشت شست پا شود. اگر آسیب دیدگی درمان نشود میتواند در هنگامفعالیت طبیعی یا هنگام پوشیدن سبک خاصی از کفش ، شما را آزار دهد. حتی هوای سرد یا مرطوب نیز می تواند بر درد انگشتان پا تأثیر بگذارد.به همین دلیل ضروریست در صورت مشاهده آسیب دیدگی و عدم بهبود به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

نقرس:

اگر اسید اوریک توسط پاشنه آشیل در پشت پای شما جمع شود ، می تواند درد وحشتناکی در کل پا ایجادکند. مشکل کریستال های ایجاد شده توسط اسید است که به مفصل نفوذ می کند. نقرس پا اغلب با درد شدید انگشت شست پا شروع می شود. اگر این به درستی درمان نشود ، درد پا سالها ادامه دارد و ممکن است مفصل آسیب ببیند.

پیوندها:

هر مفصل کیسه ای به نام بورسا دارد که با مایع پر شده است تا از برخورد مستقیم استخوانها به یکدیگرجلوگیری کند. اگر کیسه متورم شود ، در کنار انگشت شست تورم قرمز ایجاد می شود. این می تواند آن را به کنار فشار دهد. بانیون بسیار ناخوشایند است زیرا انگشت شست را به سمت انگشت کوچک تر هل می دهد.

کسانی که به آرتریت روماتوئید مبتال هستند ، معموالً دچار این مشکل میشوند.در صورت مشاهده علائم این

مشکل باید جهت درمان تحت نظر متخصصین ارتوپدی قرار بگیرید.

ورم مغز استخوان:

این به تجمع مایعات در استخوان اشاره دارد. در این علت درد انگشت شست پا ،درد و تورم وحشتناکی وجوددارد. این اتفاق بیشتر در افرادی که انگشت شستشان را به طور مکرر آسیب می بینند اتفاق می افتد. متأسفانه بهبود این بیماری ممکن است یک سال کامل طول بکشد.به همین دلیل ضروریست در صورت مشاهده هریک ازعلائم ذکر شده با پزشک ارتوپد مشورت کنید.

آرتروز:

انگشت شست پا اغلب اولین و رایج ترین محل آرتروز است. درد مفصل انگشت شست پا می تواند مزمن وشدیدتر باشد. هر بار که قدم برمی دارید یا خم می شوید ، انگشت پا باید خم شود. این نوع آرتروز پا در بین بزرگساالن یک بیماری شایع است که در سنین سی تا شصت سالگی وجود دارد. آرتروز در مفصل انگشت شست به طور کلی به دلیل آسیب قبلی رخ داده که به غضروف مفصل آسیب زده است. با این حال ، آرتروز انگشتان پا نیز می تواند تحت تأثیر سن فرد یا انواع دیگر آرتروز از جمله آرتروز ، آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریازیس قرار گیرد. آناتومی پا نیز ممکن است آرتروز انگشتان پا را ایجاد کند.

سزاموئیدیت:

دو استخوان کوچک وجود دارد که به انگشتان پا اجازه می دهد تا به سمت پایین قرار بگیرند. اگر به آنها صدمهبزنید ، درد انگشتان پا حاد خواهد بود.برای درمان و جلوگیری از پیشرفت این مشکل باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

عفونت ناخون:

درد انگشت شست پا میتواند ناشی از عفونت ناخن باشد.اگر درد ناشی از عفونت انگشت باشد با عالئمی همجونقرمزی،تورم و مشاهده عفونت در ناحیه انگشت و ناخون همراه است.

استفاده از کفش نامناسب:

استفاده از کفش های تنگ،پاشنه بلند و غیر استاندارد میتواند باعث درد انگشت شست پا شود.اگر علت درداستفاده از کفش نامناسب باشد هر زمان که آن کفش را استفاده میکنید درد پاهایتان بیشتر میشود.در این هنگام است که شما میبایست در جهت تهیه کفش طبی و مناسب پاهایتان به متخصص ارتوپدی و کلینیک های مجهز در ساخت کفش و کفی های طبی مراجعه نمایید.

علائم درد انگشت شست پا

متداول ترین عالئمی که ما می بینند هنگامی که کسی دچار درد مفصل انگشت شست پا می شود شامل تورمدر اطراف مفصل ، برجستگی در باالی پا و سفتی در انگشت شست است که تحرک انگشت پا را محدود می کند. درد انگشت شست پا به ویژه هنگام فشار دادن انگشتان پا برای برداشتن قدمی می تواند دردناک باشد.بسیاری از مبتالیان برای جلوگیری از درد در مفصل انگشت شست ، که معموالً منجر به ایجاد مشکل در لگن یا کمر می شود ، سبک راه رفتن خود را تغییر می دهند. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی وگرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش کلیک کنید.

بهترین زمان برای مراجعه به متخصص ارتوپدی

در صورت مشاهده هر یک از عالئم فوق ضروریست در جهت درمان به موقع عارضه و جلوگیری از پیشرفت

بیماری به متخصصین ارتوپدی مراجعه نمایید و توصیه های آنها را به دقت انجام دهید.

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ، انواع تست های تشخیصی و درمان پا درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون هایسمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سواالت خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید