کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

میخچه پاشنه پا

شاید برایتان پیش آمده باشد که پاشنه پاهایتان دردناک شده باشد و با مشاهده آن متوجه وجود میخچه پاشنه پا در آن ناحیه شده باشید.این مشکل بسیار دردناک است و راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه توسط شخص را مختل می کند.این افراد انقدر از این درد و ناتوانی از انجام کارهایشان کلافه میشوند که فقط به دنبال یافتن بهترین راه حل های درمانی هستند.ما در این مقاله به بررسی قطعی ترین و سریعترین راه حل های درمانی که با مراجعه به متخصص ارتوپدی امکان پذیر است میپردازیم.در صورت آگاهی از نحوه درمان،علائم و علل ایجاد میخچه پا خواندن این مقاله را ادامه دهید.

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان پا درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

 

میخچه پاشنه پا

 

میخچه پاشنه پا چیست؟

میخچه روی پاهای شما هنگامی رخ می دهد که لایه بیرونی پوست ضخیم و سفت می شود . سفت شدن پوست به دلیل محافظت از پوست در برابر اصطکاک و فشار در برابر کفش شما است. با اصطکاک و فشار مداوم ، نواحی دارای پوست سفت و ضخیم می توانند به یک میخچه تبدیل شوند. یک میخچه معمولاً کوچک است ، دارای هسته مرکزی است و روی انگشتان پا یا بین آن و در پاشنه ظاهر می شود. یک میخچه ممکن است سفید با هسته مرکزی و لبه های واضح تر به نظر برسد.

میخچه پاشنه پا

مشکلات مربوط به پا مانند میخچه پاشنه پا و بیشتر در افراد مسن دیده می شود. اما میخچه روی پا نیز می تواند افرادی را که زمان زیادی را ایستاده می گذرانند ، که پاهای آنها به داخل یا خارج می چرخد ،کف پای صاف یا قوس های بلند دارند و یا کفش های غیر طبی می پوشند ، تحت تأثیر قرار دهد. یا کسانی که دیگر مشکلات پا دارند. زنان بیشتر از مردان میخچه پا را تجربه کنند.

چه عواملی باعث ایجاد میخچه پاشنه پا می شود؟

وقتی اصطکاک و فشار روی پاها افزایش می یابد ، سلولهای پوستی بیشتری تولید می شوند تا یک لایه ضخیم و سخت شده روی سطح ایجاد کنند. متأسفانه ، این نواحی از پوست سخت به نوبه خود می تواند فشار و اصطکاک کفش را افزایش دهد ، که در نتیجه می تواند پوست سخت تر شود این ممکن است منجر به تشکیل میخچه پاشنه پا شود ، که اغلب به دلیل فشار عمیق و تجمع پوست است.

 

علائم میخچه پا چیست؟

میخچه های پا به دو دسته تقسیم می شوند:

میخچه های سخت رایج ترین نوع هستند که دارای توده شاخی خشک با هسته مرکزی نیمه شفاف مشخص هستند. آنها به طور معمول در خارج انگشت پنجم یا در مفاصل خارجی انگشتان دیگر ظاهر می شوند.

میخچه های نرم میخچه هایی هستند که مقدار زیادی رطوبت ناشی از تعریق را جذب کرده و ظاهری نرم و له شده ایجاد می کنند. آنها به طور معمول بین انگشتان پا ، اغلب انگشتان چهارم و پنجم و پاشنه شکل می گیرند و می توانند بسیار دردناک باشند.برای جلوگیری از وخیم شدن و دردناک تر شدن وضعیت این عارضه پوستی ضروریست در صورت مشاهده میخچه در پاهای خود به متخصصین ارتوپدی مراجعه نمایید.

 

نحوه پیشگیری و درمان میخچه

بهترین روش برای درمان سفتی پوست مراجعه به متخصص ارتوپدی و از بین بردن علت اصطکاک و فشار است – این کار شامل ایجاد تغییراتی در کفش شما و از بین بردن پوست سفت پا است.در ادامه به بررسی راه حل های درمانی که بیشتر آنها با مراجعه به متخصص ارتوپدی  امکان پذیر است میپردازیم.

 

لایه برداری از میخچه

حذف میخچه پا اغلب شامل جدا کردن و لایه برداری میخچه است. پس از لایه برداری آن توسط متخصص ارتوپدی با اصلاح مرتب پوست خارجی و گاهی اوقات با خیساندن ناحیه آسیب دیده آن را کنترل کرد.

 

استفاده از کفش های طبی

تا زمانی که منبع فشار یا اصطکاک باقی بماند ،میخچه پاشنه پا دوباره عود می کند. برای مدیریت میخچه های سخت ، کفش باید پاشنه کمی داشته باشد. قسمت فوقانی آن نرم و دارای قسمت انگشتی پا باشد. عرض اضافی برای میخچه های خارج انگشت پنجم یا میخچه بین انگشتان پا لازم است.میخچه ها گاهی اوقات می توانند به دلیل استفاده از کفش غیرطبی ایجاد شود.بنابراین کفش های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که طبی و بدون مشکل باشد.

برای تهیه کفش های طبی فقط کافیست به یک کلینیک ارتوپدی مراجعه نمایید و پس از معاینه پاهایتان توسط پزشک ارتوپدی کفش طبی دلخواهتان را سفارش دهید.پوشیدن کفش های طبی ساخته شده توسط بهترین متخصصین ارتوپدی و مراجعه به پزشک منجر به بهبود میخچه پا شود. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و ساخت بهترین و مرغوب ترین کفش و کفی های طبی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش کلیک کنید.

 

استفاده از داروها و پدهای تجویز شده توسط پزشک ارتوپدی

گاهی نیاز است برای درمان میخچه پاشنه پا از داروها و پدهایی استفاده نمایید.این داروها و پمادها حتما باید تحت نظر و تجویز متخصصین ارتوپدی مصرف شود.

 

بهینه سازی سلامت عمومی پا و کنترل ابتلا مجدد

پس از مراجعه به متخصص ارتوپدی و درمان و پیشگیری این عارضه توسط او، یک روش معمول برای جلوگیری از بروز مجدد نگهداری و سالم نگه داشتن پا عاری از بو است. اطمینان حاصل کنید که کفش شما متناسب است (هم از نظر عرض و هم از طول) و مناسب فعالیت شما است. ظاهر پاها را به طور مرتب از نظر هرگونه تغییر بررسی کنید.بررسی کنید که می توانید پاها را به راحتی و بدون ناراحتی حرکت دهید. در صورت مشاهده  هرگونه نگرانی و نشانه هایی از پیدایش مجدد آنها ضروریست به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید تا در همان ابتدا از پیشرفت آنها جلوگیری شود.

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد میخچه های پا عارضه ای دردناک است که هرگونه بی توجهی به آنها منجر به وخیم تر شدن و دردناک تر شدن آنها میشود. از این رو توصیه میشود در صورت مشاهده هرگونه علائمی از این مشکل در پاهای خود به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید و تحت نظر او در جهت درمان به موقع خود بهره مند شوید.

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان پا درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید