درمان ورم پا در اثر ضربه

اگر به دنبال یافتن درمان ورم پا در اثر ضربه هستید،خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آیا مچ پای شما پیچیده است؟ آیا بیش از حد وزنه برداشتید و به زانوهای خود را آسیب رسانده اید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این آسیب ها یا سایر آسیب ها مثبت است ، احتمالاً تورم و التهاب را تجربه کرده اید و به دنبال درمان آن هستید.پس به خواندن ادامه ی مقاله بپردازید تا با 6 درمان ورم پا در اثر ضربه آشنا شوید.

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

شما میتوانید به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

ورم پا در اثر ضربه

وقتی بدن آسیب می بیند و ورم پا در اثر ضربه اتفاق می افتد ، چه در اثر ورزش و چه در اثر فشار زیاد ، سیستم ایمنی بدن با تورم و التهاب پاسخ می دهد. در طی پاسخ التهابی ، گلبول های سفید خون بدن ، پروتئین ها ، آنتی بادی ها و مایعات مختلف حمایتی را به سمت محل آسیب منتقل میکند که اینکار  باعث التهاب و تورم آن ناحیه میشود .

مایعات اضافی تولید شده توسط بدن به محافظت از بافت های آسیب دیده در برابر آسیب بیشتر کمک می کند. اگرچه مقدار معینی از تورم اجتناب ناپذیر است ، اما میبایست پس از مدتی درمان شود زیرا تورم زیاد ممکن است باعث کند شدن بهبودی شود.همچنین این حس می تواند ناراحت کننده باشد و گاهی دامنه حرکت شما را محدود کند .

بیشتر بخواید: ورم پای چپ

چگونه به درمان ورم پا در اثر ضربه کمک کنیم؟

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کنترل پاسخ التهابی طبیعی بدن و درمان ورم پا در اثر ضربه استفاده کنید. سعی کنید از هر یک یا همه این پنج نکته برای کاهش تورم و کنترل درد استفاده کنید:

چگونه می‌توان به درمان ورم پا در اثر ضربه کمک کرد؟

استراحت کنید.

استفاده از پای آسیب دیده ممکن است با افزایش جریان خون و تحریک سلول های آسیب دیده ، در تورم نقش داشته باشد. به عنوان مثال ، تلاش برای راه رفتن بعد از پیچ خوردگی مچ پا ممکن است باعث تجمع مایعات اضافی شود زیرا بدن شما از بافت های آسیب دیده اینگونه محافظت می کند. اگرچه ممکن است تلاش برای ادامه فعالیت طبیعی پس از آسیب دیدگی وسوسه انگیز باشد ، اما استراحت در ناحیه ی آسیب دیده حداقل برای چند روز ایده خوبی است.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از آسیب دیدگی با محدود کردن جریان خون در منطقه آسیب دیده و کاهش سرعت متابولیسم سلولی ، به کاهش تورم و درمان ورم پا در اثر ضربه کمک می کند. برای رساندن سرما به منطقه آسیب دیده می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. چند بار در روز و هر بار 30-20 بار از کمپرس سرد استفاده نمایید تا ورم پا در اثر ضربه کاهش یابد.این کار را به خصوص در چند روز اول پس از آسیب و ورم پا در اثر ضربه انجام دهید.

بستن پا با باندکشی

6 درمان ورم پا در اثر ضربه

سومین درمان ورم پا در اثر ضربه بستن پا با باندکشی میباشد. وارد آوردن فشار بر روی ورم پا با کاهش جریان خون و مایعات دیگر به کاهش تورم کمک می کند. می توانید فشرده سازی را با باند استاتیک انجام دهید. هنگام استفاده از بانداژهای استاتیک یا الاستیک ، فشار را در صورت لزوم تنظیم کنید تا مطمئن شوید فشرده سازی کافی ایجاد می کنند بدون اینکه منقبض کننده باشند. با افزایش و کاهش تورم ، باید باندها را بر اساس آن تنظیم کنید.توجه کنید که این فشرده سازی به قدری نباشد که به طور کامل خونرسانی را قطع کند.

بالا نگه داشتن پا

بالاتر نگه داشتن پای آسیب دیده از سطح قلب نیز به کاهش جریان خون کمک می کند ، که میتواند منجر به کاهش تورم و درمان ورم پا در اثر ضربه شود.

زرده تخم مرغ به همراه زردچوبه

برای درمان ورم پا در اثر ضربه زرده تخم مرغ را به همراه زردچوبه و یک پارچه تمیز به پای آسیب دیده خود ببندید.بهتر است از این روش درمانی زمانی استفاده کنید که نیاز به راه رفتن نداشته باشید.

مصرف دارو تحت نظر متخصص ارتوپدی

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن می تواند به کاهش التهاب در بدن و تسکین درد یک آسیب کمک کند. همیشه دستورالعمل های مربوط به دوز مصرفی را دنبال کنید و از پزشک ارتوپد خود در مورد تداخلات احتمالی با سایر داروها مشورت بگیرید.

چه زمانی باید به پزشک ارتوپد مراجعه کرد؟

اگر از 6 درمان ورم پا در اثر ضربه استفاده کردید و ورم پایتان بهبود یافت،این نشان دهنده ی مثبت بودن درمان میباشد.اما در صورتی که از درمان های فوق استفاده کردید و بهبود نیافتید حتما میبایست جهت معاینه دقیق به پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.بعلاوه اگر به جز تورم،درد و قرمزی داشتید هم جز افرادی هستید که نیازمند مراجعه به متخصص ارتوپدی می باشید.

6 درمان ورم پا در اثر ضربه