کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

درمان گیاهی ارتروز زانو

در این مقاله به بررسی 5 درمان گیاهی ارتروز زانو و موارد ذیل میپردازیم:

درمان گیاهی آرتروز زانو

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

درمان گیاهی ارتروز

انواع مختلفی آرتروز وجود دارد ، اما همه آنها می توانند باعث درد شوند. برخی از داروهای گیاهی ممکن است به شما در مدیریت علائم خفیف کمک کند ، به ویژه اگر از آنها در کنار سایر گزینه های درمانی استفاده کنید.

برخی گیاهان خاصیت ضد التهابی دارند که می توانند به بهبود آرتریت روماتوئید یا آرتروز کمک کنند.

درمان گیاهی ارتروز زانو

هنوز ، شواهد علمی برای حمایت از استفاده از بسیاری از این گزینه ها وجود ندارد ، و برخی ممکن است اثرات منفی داشته باشند.

قبل از انتخاب داروهای “طبیعی و گیاهی” برای ورم مفاصل و درمان گیاهی ارتروز ، حتما ابتدا با پزشک ارتوپد مشورت کنید ، زیرا برخی از گزینه ها ممکن است با داروهای موجود تداخل داشته باشد.

پنج درمان گیاهی ارتروز زانو

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان متداول در درمان گیاهی آرتروز زانو است.  این گیاه به اشکال مختلف ، مانند قرص ، پودر ، ژل و به عنوان برگ در دسترس است.

درمان گیاهی ارتروز زانو

خواص درمانی معروف آن ، درمان ساییدگی های پوستی مانند آفتاب سوختگی است و این گیاه به بهبود درد مفاصل نیز کمک کند.

مزایای دیگر این گیاه به شرح ذیل می باشد:

  • ضد التهابی
  • بهبود درد ورم مفاصل

کاربرد موضعی: می توانید ژل این گیاه را مستقیماً روی محل درد بمالید. برخی از محققان معتقدند که مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی به تسکین دردهای پوکی استخوان و آرتروز زانو کمک  میکند.اما بعضي از افراد هنگام مصرف خوراکی آن دچار عوارض جانبي مي شوند. زیرا ممکن است سطح گلوکز را کاهش داده و با برخی از داروهای دیابت تداخل داشته باشد. به همین دلیل مصرف آن باید تحت نظر بهترین متخصص ارتوپد باشد.

اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه در دسترس است که افراد برای طیف گسترده ای از شرایط بدنی خود و درمان گیاهی آرتروز زانو از آن استفاده می کنند. عصاره برگهای اکالیپتوس در داروهای موضعی برای درمان درد آرتریت بسیار موثر است.

درمان گیاهی ارتروز زانو

برگ های این گیاه حاوی تانن ها هستند که به کاهش تورم،علائم و درد ناشی از ورم مفاصل کمک می کند.

قبل از استفاده از اکالیپتوس موضعی حتما از نظر آلرژی تست کنید که مشکلی نداشته باشید.زیرا این گیاه الرژی زا است.

به منظور تست کردن این محصول ، مقدار کمی از آنرا روی ساعد خود قرار دهید. اگر در 24 تا 48 ساعت واکنشی مشاهده نشود ، استفاده از آن برای درمان گیاهی آرتروز بی خطر است.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

زنجبیل

بسیاری از افراد در پخت و پز از زنجبیل استفاده می کنند ، اما این گیاه فواید دارویی زیادی هم دارد و به عنوان درمان گیاهی آرتروز زانو استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که همان ترکیباتی که به زنجبیل عطر و طعم قوی می دهد دارای خاصیت ضد التهابی هم هستند.

درمان گیاهی ارتروز زانو

برخی محققان بر این باورند مصرف زنجبیل می تواند جایگزینی برای داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی باشد و درمان گیاهی آرتروز به شمار رود.

مردم مدتهاست که در طب سنتی از زنجبیل برای درمان حالت تهوع استفاده می کنند ، اما می توانید از آن برای آرتریت روماتوئید ،درمان گیاهی آرتروز و درد در مفاصل و ماهیچه ها نیز استفاده کنید.

محققان معتقدند که در آینده ، ترکیبات موجود در زنجبیل می توانند اساس دارویی برای آرتریت روماتوئید را تشکیل دهند. این نه تنها می تواند به مدیریت علائم کمک کند بلکه به جلوگیری از تخریب استخوان نیز کمک می کند.

در اینجا چند روش مصرف زنجبیل به عنوان درمان گیاهی آرتروز زانو ذکر شده است:

  • استفاده از زنجبیل تازه در آب جوش با چای به مدت 5 دقیقه
  • مصرف زنجبیل پودر شده
  • افزودن پودر زنجبیل یا ریشه زنجبیل تازه را به غذا
  • رنده کردن زنجبیل تازه را روی سالاد

قبل از مصرف زنجبیل با بهترین دکتر ارتوپد معالج خود مشورت کنید ، زیرا این امر می تواند در برخی از داروها مانند وارفارین (کومادین) که رقیق کننده خون است، تداخل ایجاد کند.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی محبوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن به رفع التهاب ناشی از آرتروز کمک می کند.

درمان گیاهی ارتروز زانو

شما می توانید چای سبز را به صورت زیر به منظور درمان گیاهی آرتروز زانو مصرف کنید:

  • به عنوان یک نوشیدنی
  •  استفاده از پودر برای پاشیدن بر روی مواد غذایی یا افزودن آن به اسموتی ها
  • مصرف مکمل آن

در حالی که دانشمندان شواهدی پیدا کرده اند که عصاره یا اجزای خاص چای سبز می تواند بر آرتریت تأثیر داشته باشد ، اما هنوز مشخص نیست که غلظت ترکیبات فعال در یک فنجان چای به تسکین علائم کمک می کند یا خیر.

تحقیقات بیشتری لازم است تا تأیید شود که چای سبز می تواند به کاهش التهاب کمک کند و دریابد که کدام دوز مؤثرتر است.

زردچوبه

درمان گیاهی آرتروز با زردچوبه امکان پذیر می باشد.زردچوبه پودری زرد رنگ است که از گیاه گلدار تهیه شده است. این گیاه به غذاها طعم و رنگ می دهد. ماده اصلی آن ، کورکومین می باشد که دارای خواص ضد التهابی است و می توان برای درمان گیاهی ارتروز زانو از آن استفاده کرد.

درمان گیاهی ارتروز زانو

زردچوبه به صورت های زیر در دسترس است:

  • پودر زردچوبه
  • موجود در کیسه های چای
  • مصرف مکمل آن

مطالعات بیشتری در مورد ایمنی و اثربخشی زردچوبه مورد نیاز است. این درمان گیاهی آرتروز زانو برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است ، اگرچه دوز زیاد یا مصرف طولانی مدت ممکن است منجر به ناراحتی دستگاه گوارش شود.شما میبایست قبل از مصرف حتما به بهترین دکتر ارتوپد مراجعه نمایید و تحت نظر او باشید.

به منظور اطلاع بیشتر از خواص این گیاه در درمان گیاهی آرتروز زانو به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

سایر گزینه های درمان آرتروز

درمان گیاهی آرتروز تنها رویکردتسکین درد آرتروز نمی باشد. همواره بهترین و قطعی ترین درمان درد آرتروز زانو مراجعه به بهترین متخصص ارتوپد است. از پزشک ارتوپد خود در مورد داروهای مکمل سوال کنید.

درمان گیاهی ارتروز زانو

علاوه برمصرف گیاهان دارویی و مراجعه به دکتر ارتوپد موارد زیر  تحت نظر دکتر ارتوپد خوب توصیه میشود:

  • مدیریت وزن
  • ورزش ، از جمله یوگا
  • مدیریت استرس
  • یک رژیم غذایی سالم
  • طب سوزنی

هنگام درمان آرتروز ، برخی گیاهان دارویی ممکن است داروهای فعلی شما را تکمیل کنند. اما درک این نکته مهم است که گیاهان دارویی می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند.به همین دلیل باید مصرف آنها تحت نظارت کامل بهترین متخصص ارتوپد در تهران صورت بگیرد.

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

شما میتوانید به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید